Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Källa? Varför har man vänt sig till oss först? Att vi ska betala bäst eller vadå?
Jag kan förstå att Nanne & Jingan tackar nej till Ranégie, han är ingen spelare för framtiden. Absolut en bra spelare när han vill, men ur ett framtidsperspektiv är det inget att ha. Avdic hade jag gärna sett i Bajen, klart yngre som kommer leverera i Allsvenskan. Men jag litar på Nanne & Jingan, har de rejectat Avdic så köper jag det fullt ut. De är proffs, jag är en glad amatör.
Det behövs ingen källa då det är precis så det brukar gå till när en spelare som redan gjort sig ett namn av en eller annan anledning vill till Stockholm. Allt som oftast för att mer eller mindre avsluta karriären där men i ett par fall även lite yngre lirare som varit ute i Europa men inte inte riktigt fått det att lossna och nu vill ha en nystart på hemmaplan..
Agenten skickar ut krokar till alla tre klubbarna ( 2009-2014 så var det bara två då Bajen så att säga ströks från intresselistan ) och efter att någon nappat så kommer en intervju med spelaren där han förklarar hur spännande det ska bli att spela i just AIK/DIF/Bajen och att han alltid varit svag för klubben..
I den mån han från nykära fans överhuvudtaget får frågan angående ryktena att han varit på gång till rivalerna så stökas det av med något vagt påstående att agenten gör sin grej och att det aldrig varit aktuellt och sen är det bra med det. Ingen vill egentligen veta ändå..