2016-02-17, 21:25
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Stämmer bra. Alla värvningar som någonsin gjorts har Bajen varit först att tillfrågas, i likhet med allt annat.
Lite underbetyg till Jingblad då att han landat rätt mycket skitspelare till höga kostnader när andra klubbar fixar bättre spelare till rätt låga kostnader.
Men eftersom han är i Bajen är det ju per definition hans första klubb, så då är det logiskt att han har en del att lära.

Underbetyg till Jingblad? Han har i stort sett värvat spelare av god allsvensk standard. Han tillsammans med Nanne har gjort Bajen till ett stabilt mittenlag och tänk då på att vi var nykomlingar förra året. Vi är bättre rustade i år och kommer förmodligen utveckla vårt spel från förra året.

Att inte Jingblad slänger ut x antal hundratusen på en gammal skyttekung tycker jag tyder på visdom. Man riskerar inte ekonomin för nyhetens behag. Visst, Ranégie kommer hänga några baljor men är det värt priset? Nästa år spelar han i en ny klubb. Hur mycket var det värt då?

Jag tror och hoppas att en ny anfallare signas, men då kommer der vara en ung lovande anfallare med ett kontrakt på några år som vi kan göra en förtjänst på.

Ni gör en bra värvning, säger inget annat. Men ert hat mot oss börjar bli larvigt!
2016-02-17, 21:40
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Underbetyg till Jingblad? Han har i stort sett värvat spelare av god allsvensk standard. Han tillsammans med Nanne har gjort Bajen till ett stabilt mittenlag och tänk då på att vi var nykomlingar förra året.
Det där får vi väl se. Bör ju absolut kunna etablera sig i mitten i år men förra året som nykomlingar såg till stora delar skakigt ut. Hur hade det gått utan den fantastiska inledningen? Det var väl trots den inledningen ganska sent på säsongen som bajarna kunde pusta ut.

Citat:
Att inte Jingblad slänger ut x antal hundratusen på en gammal skyttekung tycker jag tyder på visdom. Man riskerar inte ekonomin för nyhetens behag. Visst, Ranégie kommer hänga några baljor men är det värt priset? Nästa år spelar han i en ny klubb. Hur mycket var det värt då?
Just att det är ett lån och uttalat tillfällig lösning försäsongen gör det till en bra lösning. Har inte bajen lånat in en brasse från typ thailändska ligan? Nä då tar jag hellre en bevisat kompetent anfallare med 50 allsvenska mål i bagaget.
2016-02-17, 21:49
Medlem
csts avatar
Citat:
Visst, Ranégie kommer hänga några baljor men är det värt priset? Nästa år spelar han i en ny klubb. Hur mycket var det värt då?
Ranegie blev inte så dyr i slutändan. Fördelen med ett lån är att ägande klubben betalar en stor del av lönen.
2016-02-17, 21:50
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
Just att det är ett lån och uttalat tillfällig lösning försäsongen gör det till en bra lösning. Har inte bajen lånat in en brasse från typ thailändska ligan? Nä då tar jag hellre en bevisat kompetent anfallare med 50 allsvenska mål i bagaget.

Du gör dig lustig över att vi värvat en brasse från Thailändska ligan. Har du sett Alex? Han är en ung och spännande spelare som kan utvecklas under Nannes vingar. Gör Alex succé kommer vi såklart värva honom, gör han inte har han gjort sin sista säsong på Nya SöderStadion. Men det har inte kostat nåt speciellt.

Ni däremot har mycket mer att förlora. Betalar stora pengar för en gammal målspruta, gör han succé drar han vidare. Gör han inte det har det kostat väldigt mycket pengar.
2016-02-17, 21:54
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ranegie blev inte så dyr i slutändan. Fördelen med ett lån är att ägande klubben betalar en stor del av lönen.

Tvivlar att han kostar 35 papp i månaden? Ni har dålig ekonomi. Känns som ni riskerar ekonomin direkt när ni börjat få kontroll på den.

Långsiktigt föredrar jag vår modell! Dessutom har vi en tränare som jobbar väldigt långsiktigt, han pratar visioner och har faktiskt känt smaken av guld. Det har väl knappast Pelle?
2016-02-17, 22:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Tvivlar att han kostar 35 papp i månaden? Ni har dålig ekonomi. Känns som ni riskerar ekonomin direkt när ni börjat få kontroll på den.
Du behöver ju inte överdriva. Men säg att han kostar DIF 150k i månaden under lånetiden så tycker jag att det är en väldigt bra affär (förutsatt att han presterar, men det gäller ju alla affärer). Att köpa en spelare av motsvarande kaliber hade få allsvenska klubbar haft möjlighet till (förmodligen bara Malmö). Vår ekonomi är helt okej nu efter de senaste försäljningarna, till skillnad från er har vi en trupp som faktiskt kan inbringa en hel del pengar de kommande säsongerna i form av försäljningar.
2016-02-17, 22:17
Avslutad
Citat:
Behöver ju inte vara så, men det kanske är utalat i Renegie fallet eller?

Oavsett vad månadskostnaden är så är den stora fördelen med lån att man aldrig riskerar mycket.
Senast redigerad av se_där... 2016-02-17 kl. 22:19.
2016-02-17, 22:25
Medlem
LT10s avatar
Citat:

Långsiktigt föredrar jag vår modell! Dessutom har vi en tränare som jobbar väldigt långsiktigt, han pratar visioner och har faktiskt känt smaken av guld. Det har väl knappast Pelle?
Vi har en röd tråd i det vi gör, Bosse har gjort ett kanonjobb med rekryteringarna. Unga, billiga, från närområdet främst, med krydd av ett etablerat namn som Ranégie och några spännande afrikaner. .

Det kan man väl inte säga samma om er? Melker Hallberg är väl egentligen den spelaren med väldigt hög potential, men som är på lån fram till sommaren eller i bästa fall hela säsongen.

Jag vill nog ändå mest hylla värvningen av Marcus Hansson. Av det jag har sett hittills så är han ett uppköp jämfört med Emil och en spelare i bra ålder som kan vara vår försvarsgeneral i många år framöver. Återstår att se.
2016-02-17, 22:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Du behöver ju inte överdriva. Men säg att han kostar DIF 150k i månaden under lånetiden så tycker jag att det är en väldigt bra affär (förutsatt att han presterar, men det gäller ju alla affärer). Att köpa en spelare av motsvarande kaliber hade få allsvenska klubbar haft möjlighet till (förmodligen bara Malmö). Vår ekonomi är helt okej nu efter de senaste försäljningarna, till skillnad från er har vi en trupp som faktiskt kan inbringa en hel del pengar de kommande säsongerna i form av försäljningar.

Skulle bli mycket förvånad om ni betalar så mycket. Det är en allsvensk lön i absolut toppklass.
2016-02-17, 22:28
Medlem
Elvis avatar
Citat:

-Johnson kan väl kanske gå för en slant? Men då gäller det att han presterar fullt ut i år och inte i enstaka matcher. Max 12-13 miljoner i dagsläget.
- Colley? Inte speciellt imponerad. Max 5 miljoner?

Har väl ingen jättekoll på er trupp, visst Mrbati är duktig men skadad och lär inte säljas i år. Dessutom stort frågetecken kring hand skadeproblem. Annars är det väl ingen som inbringar några större summor? Rätta mig om jag har fel.
2016-02-17, 22:40
Medlem
Citat:

Elvi är ett jättetroll så skit i hans vanföreställningar, bara för att spara dig tid.
I all välmening.
2016-02-17, 22:45
Medlem
LT10s avatar
Citat:
-Johnson kan väl kanske gå för en slant? Men då gäller det att han presterar fullt ut i år och inte i enstaka matcher. Max 12-13 miljoner i dagsläget.
- Colley? Inte speciellt imponerad. Max 5 miljoner?

Har väl ingen jättekoll på er trupp, visst Mrbati är duktig men skadad och lär inte säljas i år. Dessutom stort frågetecken kring hand skadeproblem. Annars är det väl ingen som inbringar några större summor? Rätta mig om jag har fel.
Är det några som säljs framöver, så är det dessa tre. Colley kommer snarare gå för 8-10 miljoner. Sam kanske redan sticker i det här fönstret, då jag vet att det finns intresse. Men mest troligt sker en övergång i sommar. Det finns inte att vi säljer honom för under 15 miljoner. Kerim blir väl aktuell först till sommaren 2017, förutsatt att han kommer tillbaka i samma form givetvis.

Vilka spelare i Bajen kan vara aktuella för försäljning framöver?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in