2016-02-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
-Johnson kan väl kanske gå för en slant? Men då gäller det att han presterar fullt ut i år och inte i enstaka matcher. Max 12-13 miljoner i dagsläget.
- Colley? Inte speciellt imponerad. Max 5 miljoner?

Har väl ingen jättekoll på er trupp, visst Mrbati är duktig men skadad och lär inte säljas i år. Dessutom stort frågetecken kring hand skadeproblem. Annars är det väl ingen som inbringar några större summor? Rätta mig om jag har fel.

Det beror väl på vad en menar med större summor men finns en del spelare som kan säljas med vinst om saker klaffar: Augustinsson, Une-Larsson, Colley, Moon, Berntsen, Mayambela, Karlström, Mrabti, Sabovic, Johnsson, Kadewere, Olunga. Naturligtvis kommer inte alla gå med vinst men det är en bra struktur att ha i laget. Unga utvecklingsbara kombinerat med stabila allsvenska (Björkström, Walker, Faltsetas) och ett par etablerade allsvenska stjärnor (Haris, Ranégie).

Med lite flyt så blir denna säsong mycket trevlig för DIF.
2016-02-17, 22:52
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Jag vill nog ändå mest hylla värvningen av Marcus Hansson. Av det jag har sett hittills så är han ett uppköp jämfört med Emil och en spelare i bra ålder som kan vara vår försvarsgeneral i många år framöver. Återstår att se.
Kan bara hålla med, såg aldrig bergströms storhet. Marcus Hansson är en spelare jag gärna sett AIK värva ifall Pertan hade lämnat.
2016-02-17, 23:20
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Du gör dig lustig över att vi värvat en brasse från Thailändska ligan. Har du sett Alex? Han är en ung och spännande spelare som kan utvecklas under Nannes vingar. Gör Alex succé kommer vi såklart värva honom, gör han inte har han gjort sin sista säsong på Nya SöderStadion. Men det har inte kostat nåt speciellt.

Ni däremot har mycket mer att förlora. Betalar stora pengar för en gammal målspruta, gör han succé drar han vidare. Gör han inte det har det kostat väldigt mycket pengar.
Nej jag vet inte om jag gör mig lustig över värvningen. Jag vet ingenting om värvningen. Men du tycker inte det är ett mer osäkert lån än Ranégie som har flera allsvenska säsonger med 50 allsvenska mål i tre olika lag som merit?

Dessutom som sagts. Verkar som om DIF knappt betalar lön för honom. Super-Bo levererar. Minst sagt.
2016-02-18, 00:04
Medlem
a.e.gs avatar
Herre jävlar, nybajarna fattar inte ens när folk driver med dem.

Ranegie bli spännande i DIF, han borde passa in bra i det jag sett av Pelles spelidé och det jag minns av hans förmågor.

Enligt mina källor så pågår en dialog mellan AIK och Goitom om ett nytt kontrakt och Henok är ödmjuk och inser att han bet av mer än han kunde svälja i och med att den kinesiska marknaden exploderade detta fönster.

Till alla gnagare som inte vill ha tillbaks Goitom vill jag säga att det krävs en rak och ärlig person för att erkänna sina misstag och ta konsekvenserna av sitt handlande.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-02-18, 00:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Behöver ju inte vara så, men det kanske är utalat i Renegie fallet eller?

Oavsett vad månadskostnaden är så är den stora fördelen med lån att man aldrig riskerar mycket.
Ja, det är BoA har sagt att värvningen inte äventyrar klubbens ekonomi (no shit) och mina källor säger att han kostar DIF betydligt mindre än vad man kan tro. Jag vet inte vad han hade för lön i Watford men jag tror att han kostar DIF ungefär lika mycket som han väntas prestera. Om detta inte fungerar är det en liten ekonomisk smäll eftersom vi inte har honom på kontrakt. Brukar inte gilla lån men aldrig att vi hade kunnat värva någon på samma nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Skulle bli mycket förvånad om ni betalar så mycket. Det är en allsvensk lön i absolut toppklass.
Jo, klart att det är en hög allsvensk lön men vi talar också om en spelare som på pappret ska vara en av allsvenskans 5 (ungefär, finns säkert någon som kan nämna 6 stycken bättre spelare, köp poängen) bästa spelare. Lever inte i villfarelsen att Watford skänker oss pengar i form av att betala hela lönen utan diskussionen har nog sett ut som så att DIF har sagt vad en bra allsvensk spelare kostar i lön och hur stor budget klubben har, Watford har fått ta ställning till detta.

Glöm inte bort att vi hade både Erton och Jawo samtidigt i klubben med löner uppåt 200k i månaden och sen dess har vi även gjort oss av med Stenman som lyfte en stor lön så utrymmet finns absolut ekonomiskt.
Citat:
-Johnson kan väl kanske gå för en slant? Men då gäller det att han presterar fullt ut i år och inte i enstaka matcher. Max 12-13 miljoner i dagsläget.
- Colley? Inte speciellt imponerad. Max 5 miljoner?

Har väl ingen jättekoll på er trupp, visst Mrbati är duktig men skadad och lär inte säljas i år. Dessutom stort frågetecken kring hand skadeproblem. Annars är det väl ingen som inbringar några större summor? Rätta mig om jag har fel.
Sam bör kunna gå för åtminstone 20miljoner, beroende på hur han presterar den här säsongen. Intresset från Kina fanns ju där redan i höstas.
Colley bör inbringa 10-15 miljoner. (konkret intresse).
En frisk Mrabti kostar nog 15-20 miljoner. (enligt hans agent).

Karlström och Sabovic har helt klart potentialen att bli 10msek spelare. Blir Augustinsson lika bra som sin brorsa finns det pengar att hämta där också. Tino och Olunga vågar jag inte bedöma än, men det är billiga värvningar som kan ge väldigt bra avkastning om de lyckas.

När sålde hammarby senast en spelare för över 10 miljoner kronor?

De spelare vi har krängt för mycket pengar de senaste åren (som jag kommer på på rak arm): Amartey, Tibbling, Erton och Bergström. Totalt handlar det väl om 60-70 miljoner (+ eventuella klausuler). Hur ser bajens transfersaldo ut?
2016-02-18, 00:50
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Kan bara hålla med, såg aldrig bergströms storhet. Marcus Hansson är en spelare jag gärna sett AIK värva ifall Pertan hade lämnat.
Imponerad av det lilla jag sett av Hansson som mittback än så länge. Han tar för sig och styr försvaret med fin pondus. Känns som en förstärkning mot Emil ärligt talat.

Jag var länge avundsjuk på aiks värvning av Avdic, han hade fungerat perfekt in i vårt anfallsspel men Ranegie känns stråt vassare som spelare. Fördelen är väl att gnaget har Avdic på kontrakt.

Ser fram emot när vi spelar Olunga och Ranegie tillsammans på topp, medellängd på 1.93. Kan bli rejält brunkiga derbyn om aik startar med Markkanen och Avdic.
2016-02-18, 01:45
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Imponerad av det lilla jag sett av Hansson som mittback än så länge. Han tar för sig och styr försvaret med fin pondus. Känns som en förstärkning mot Emil ärligt talat.

Jag var länge avundsjuk på aiks värvning av Avdic, han hade fungerat perfekt in i vårt anfallsspel men Ranegie känns stråt vassare som spelare. Fördelen är väl att gnaget har Avdic på kontrakt.

Ser fram emot när vi spelar Olunga och Ranegie tillsammans på topp, medellängd på 1.93. Kan bli rejält brunkiga derbyn om aik startar med Markkanen och Avdic.
Absolut, tar Hansson alla dar i veckan

Ang Avdic vs ranegie kan vi enas att vi föredrar de spelare som vårt lag värvat framför den andre. Jag var grymt skeptisk när Ranegie-ryktet till AIK. Men blir intressant att se, ni behövde förstärkning däruppe och högsta nivån på snubben är skyhög med allsvenska mått mätt.
2016-02-18, 02:34
Medlem
LT10s avatar
Skapliga namn under årets silly...

Tobias Hysén
Denni Avdic
Mathias Ranégie
Vidar Örn Kjartansson
Behrang Safari

Tittar man på de som lämnat så är det väl bara Gotiom, Taco-Anders och Gustav Svensson som kan placeras med samma namn.
2016-02-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Skapliga namn under årets silly...

Tobias Hysén
Denni Avdic
Mathias Ranégie
Vidar Örn Kjartansson
Behrang Safari

Tittar man på de som lämnat så är det väl bara Gotiom, Taco-Anders och Gustav Svensson som kan placeras med samma namn.

Du kan ju lägga till flera Häcken spelare t.ex. Savage och Schüller och MFF AC som håller hög klass bland nyförvärven
2016-02-18, 07:38
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Herre jävlar, nybajarna fattar inte ens när folk driver med dem.

Ranegie bli spännande i DIF, han borde passa in bra i det jag sett av Pelles spelidé och det jag minns av hans förmågor.

Enligt mina källor så pågår en dialog mellan AIK och Goitom om ett nytt kontrakt och Henok är ödmjuk och inser att han bet av mer än han kunde svälja i och med att den kinesiska marknaden exploderade detta fönster.

Till alla gnagare som inte vill ha tillbaks Goitom vill jag säga att det krävs en rak och ärlig person för att erkänna sina misstag och ta konsekvenserna av sitt handlande.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
....faaast Goitom är väl ändå ersatt?

Pinsamt om han kommer tillbaka med samma lön som först låg på bordet. I så fall ska han ha ett kraftigt nedskuret kontrakt.

Hört att ni behöver ny vänsterback och målvakt också.
2016-02-18, 07:42
Medlem
Citat:
Tvivlar att han kostar 35 papp i månaden? Ni har dålig ekonomi. Känns som ni riskerar ekonomin direkt när ni börjat få kontroll på den.

Långsiktigt föredrar jag vår modell! Dessutom har vi en tränare som jobbar väldigt långsiktigt, han pratar visioner och har faktiskt känt smaken av guld. Det har väl knappast Pelle?

Gnabb mellan Stockholmsfalangerna kan vara underhållande.
Men jämförelsen mellan Pelle och Nanne kan man ju se på olika sätt. Helt klart är ju att Pelle har levererat i relation till sina resurser. Gefle har ju presterat över sina resurser (enligt tex Osynliga Handens kostnad/placerings grafer).
De har ju nått klart bättre placeringar över tid än omsättningens placering i Sverige.
Men har aldrig haft någon realistisk chans för guld. Nanne i Kalmar kom ju till en klubb som var tidiga med Brassespåret som gav laget en tillfällig topp + under guldåret hade man ju Bröderna Elmtrion samtidigt som tex MFF var inne i en för laget djup svacka. Således hade Kalmar under några år en mycket konkurrenskraftigt lag, för bra i relation till lagets långsiktiga möjligheter men just 2008 var man rätt favorittippade.
Så han har levererat men inte överlevererat i relation till lagets potential just då. De mindre lagen behöver hitta några tillfälliga fördelar eller några extrema fynd som Elm för att kunna lyckas, dessutom i kombination med att de normala topplagen underpresterar.

Att Nanne har vunnit guld är ett faktum, men tror varken det ena eller det andra om Pelle, han har i alla fall presterat bra med de resurser han levererat. Pressen i Djurgården tycks han ju klara av.
Är GAISare så jag har inget intresse av att stödja någon av DIF/Bajenfalangerna i frågan.
Däremot tror jag inte Djurgården har tillräckligt stark klubb relativt de andra topplagen, de är lite för många bra lag tycker jag. Även Häcken tror jag kommer före Djurgården i år förutom fjolårets topplag. Visst gjorde Norrköping ett jättelyft ifjol men tvivlar på att Djurgården gör om samma sak i år, men förstår givetvis att fansen hoppas, med Haris och Mrbati hade det funnits andra möjligheter till toppkänning.

Betr. Ranegie, visst var han en klasspelare i AS, såg honom massa matcher i Häcken, gjorde väl livet surt för Djurgården tex. Liksom i MFF, man minns ju målet mot HIF tex i skånederbyt. Frågan är väl var han står nu. Kan han komma tillbaka till den nivån, så är det en supervärvning.
Vi får se.
2016-02-18, 08:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Gnabb mellan Stockholmsfalangerna kan vara underhållande.

Jag tycker det är lite gulligt när de diskuterar transfersummor. Djurgården har alltså sålt spelare för 60-70 miljoner under några år. Vi i Malmö fick väl lite mer än så bara för Emil Forsberg och Isaac Kiese-Thelin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in