2016-01-26, 19:33
Avslutad
Vi värvar alltså en 26-årig dansk som värvades av Chievo, ett mittenlag i Serie A, förra vintern och som sedan dess spelat fyra matcher? Och denna spelare betalar vi ca 9 MSEK för? Nu har ju det mesta Danne gjort varit lysande, men jag är - om än försiktigt hoppfull - tveksam.

Apropå 9 MSEK, vad är de högsta summorna MFF värvat någon för? Ranégie kostade väl 15 MSEK, vilka mer finns det som kostat mycket?
2016-01-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vi värvar alltså en 26-årig dansk som värvades av Chievo, ett mittenlag i Serie A, förra vintern och som sedan dess spelat fyra matcher? Och denna spelare betalar vi ca 9 MSEK för? Nu har ju det mesta Danne gjort varit lysande, men jag är - om än försiktigt hoppfull - tveksam.

Apropå 9 MSEK, vad är de högsta summorna MFF värvat någon för? Ranégie kostade väl 15 MSEK, vilka mer finns det som kostat mycket?
Afonso kostade också ungefär 15 mkr., i dagens penningvärde hade det väl varit runt 20 mkr.
2016-01-26, 19:57
Medlem
Citat:

Hur har värvningarna fallit ut? Har det inte "blandats och getts" en del? Ni har ju iofs pengarna som ingen kan mäta sig med, så det kanske inte gör så mkt.
2016-01-26, 19:57
Medlem
Balonzos avatar
Citat:

Är den siffran officiell? Enligt transfermarket gick han till Chievo för £525k. Har han verkligen gått upp så mycket i pris utan att ha spelat något? Bra affär för Chievo i så fall...
2016-01-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Är den siffran officiell? Enligt transfermarket gick han till Chievo för £525k. Har han verkligen gått upp så mycket i pris utan att ha spelat något? Bra affär för Chievo i så fall...

Om man ska tro på media så var ju Bröndby intresserade men Malmö var villiga att betala mer, då känns 9 miljoner troligt.
2016-01-26, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Afonso kostade också ungefär 15 mkr., i dagens penningvärde hade det väl varit runt 20 mkr.
Hmm, okej. Så Christiansen är topp 5 dyraste värvningarna någonsin...?
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Nej, det är enligt ekstrabladet.dk, men jag har inte sett något annat och han borde väl haft en del tid kvar på kontraktet, samt att någon annan klubb var intresserad så 9 MSEK låter trots allt ganska rimligt. Men det är inte hugget i sten (än), så om någon har fog för att priset varit annorlunda är jag mer än tacksam för upplysning.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur har värvningarna fallit ut? Har det inte "blandats och getts" en del? Ni har ju iofs pengarna som ingen kan mäta sig med, så det kanske inte gör så mkt.
Den enda misslyckade värvningen jag kan erinra mig är Sana. Möjligtvis att Yotún delvis ska räknas in. Eikrem... nja. Han var trots allt enormt duktig när han var i form. Vad menar du med att det skulle ha "blandats och getts"? Han har lyckats få oerhört bra betalt när vi sålt vidare, och värvningar som Adu, Lewicki, Rodic, Rosenberg, Bengtsson, Wiland, Safari, Carvalho, Tinnerholm, Djurdjic är väl knappast att "blanda och ge".
2016-01-26, 20:13
Medlem
elpirros avatar
Enligt aftonbladet "Stjärnan lämnar Hammarby"

Visar sig vara Hallenius lol
2016-01-26, 21:07
Avslutad
Citat:

Kostade inte Anita andersson Aik uppåt 20 miljoner - 99?

Qurinho kostade väl dif 15 mille?
2016-01-26, 21:11
Medlem
4522s avatar
Det vore bra sjukt om Peking landar Mange Eriksson, inget är visserligen omöjligt med pengar som kommit in och eventuellt gör så vid en försäljning av Kujovic. Hoppas i alla fall. Han har en perfekt profil som "extern" spelare som kommer in. Erfarenhet, tävlingsskalle och lite riv i.
2016-01-26, 22:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Enligt aftonbladet "Stjärnan lämnar Hammarby"

Visar sig vara Hallenius lol
Reagera också på det, klickjägare har inga gränser.

Tror inte Hallenius blir såpass mycket bättre i Helsingborg, ska bli intressant å se deras tabellplacering i år.
2016-01-26, 22:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror inte Hallenius blir såpass mycket bättre i Helsingborg, ska bli intressant å se deras tabellplacering i år.
Å andra sidan kan han inte bli så mycket sämre heller...the only way is up.
2016-01-26, 22:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Å andra sidan kan han inte bli så mycket sämre heller...the only way is up.
Säg inte det, dåligt kan nästan alltid bli sämre. Håller (faktiskt) Helsingborg som sämre än Hammarby och tror det kommer märkas på Hallenius, iofs kan miljöombyte va positivt i allra högsta grad men svårt att se nåt sånt i detta fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in