Citat:
Ursprungligen postat av
Kommunistfittan
Afonso kostade också ungefär 15 mkr., i dagens penningvärde hade det väl varit runt 20 mkr.
Hmm, okej. Så Christiansen är topp 5 dyraste värvningarna någonsin...?
Citat:
Ursprungligen postat av
Balonzo
Är den siffran officiell? Enligt transfermarket gick han till Chievo för £525k. Har han verkligen gått upp så mycket i pris utan att ha spelat något? Bra affär för Chievo i så fall...
Nej, det är enligt ekstrabladet.dk, men jag har inte sett något annat och han borde väl haft en del tid kvar på kontraktet, samt att någon annan klubb var intresserad så 9 MSEK låter trots allt ganska rimligt. Men det är inte hugget i sten (än), så om någon har fog för att priset varit annorlunda är jag mer än tacksam för upplysning.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hur har värvningarna fallit ut? Har det inte "blandats och getts" en del? Ni har ju iofs pengarna som ingen kan mäta sig med, så det kanske inte gör så mkt.
Den enda misslyckade värvningen jag kan erinra mig är Sana. Möjligtvis att Yotún delvis ska räknas in. Eikrem... nja. Han var trots allt enormt duktig när han var i form. Vad menar du med att det skulle ha "blandats och getts"? Han har lyckats få oerhört bra betalt när vi sålt vidare, och värvningar som Adu, Lewicki, Rodic, Rosenberg, Bengtsson, Wiland, Safari, Carvalho, Tinnerholm, Djurdjic är väl knappast att "blanda och ge".