• 1
  • 2
2016-06-21, 18:23
Medlem
Nidexs avatar
Att det är bättre än rökning är tveklöst, det vet vem som helst som gått över till vape istället för tobak.

Nikotin är inget att oroa sig för, såvida du inte köper en flaska 100mg/ml(används till att blanda egen juice) och tar en klunk från den. Då kan du räkna med förgiftning.

Det "farliga" eller kanske inte så nyttiga är ett bättre ordval skulle vara estrarna som används till smakerna som används i juicerna. Dessa är givetvis inte testade för att förångas och andas in, men vaping har funnits ett tag nu och jag tror att om det hade varit någon fara hade vi hört om det.
Citera
2016-08-16, 10:58
Medlem
Som jag ser det är det alla dagar i veckan bättre att röka e cigaretter. Visst , det finns betydligt fler studier på analoga cigaretter men dom alla har också en nämnare, att man dör av dom
Jag har provar ett antal olika modeller och märken och det skiljer sig en hel del på kvaliteten. Tycker det är viktigt då man faktiskt ska dra ner det i kroppen på daglig basis. Svårt att rekommendera något då alla tycker olika men jag har sedan 1 år använt mig av Eq cigs grejer. www.eqcigs.se tycker det fungerar bra
Citera
2021-09-07, 10:08
Medlem
Man hade önskat mer forskning på området och framtagna smakalternativ som testats långsiktigt.
Nu vet man inte långtidseffekterna och med många smaker är det mycket som kan ställa till det.
Men generellt slipper man mycket från tobaksrökningen, jag slutade röka med vaping och lungorna blev betydligt bättre och luktsinne och smak osv kom tillbaka.
Nu går man dock motsatt riktning där regeringen vill förbjuda smaksatt juice. Det går såklart fortfarande att blanda själv om man inte nöjer sig med vad staten anser vara tobakssmak. Omständigt blir det, och forskning osv lär inte nå några framsteg när marknaden begränsas.
Så har själv lagt vape på hyllan, använder Zyn istället där fortfarande smaker tillåts och man slipper oroa sig över att dra ned något okänt i lungorna.
Citera
2022-05-22, 02:12
Medlem
Svaret på den är väl som vanligt. Man vet inte. Mestadels beror det på vad du väljer att röka för såser... Både VG och PG är giftiga, men i så våldsamt liten utsträckning att man behöver få i sig kilovis på en gång för att det ska ge förgiftningssymptom. Generellt sett är det kanske dumt att inhalera kemikalier för lukt, smak, och coolhets-faktor endast vawoo, så att börja röka e-cigg bara för att det verkar roligt, kan vara ett misstag. Generellt anses e-cigg som mindre hälsofarligt än tobaksrökning. Vanliga cigarretter riskerar förstås inte att explodera i fickan på en i heller, så där är ju det att ta hänsyn till med e-ciggen med. Det är som vanligt batterierna som är orsaken när det kommer till explosiv elektronik.
Citera
2022-05-23, 20:21
Bannlyst
https://www.fox13now.com/2019/06/19/...eaks-his-teeth

Fick själv hem en Innokin EQ som inte funkade som den skulle utan spittade och fräste och röken som kom någon gång bara, var så varm att jag brände munnen. Efter många mail fick jag en ny, returnerade den gamla som skickades på felsökning och de erkände den var icke funktionell. Fick hem en ny likadan, denna funkade inte öht. Laddade enbart sedan hände ingenting. Googlade då och fann en massa skador från vejps vilket beror på batteriet. Märker även när jag testat vejpa med en engångs, att lungorna gör ont dagen efter och halsen känns som sandpapper.

Tror således INTE vejping är bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in