2015-11-02, 05:52
Medlem
bushtuckers avatar
En tjej tillhörande personalen på McDonalds i Lomma överfölls och misshandlades med ett tillhygge under söndagkvällen. Ingen misstänkt har gripits och offret har förts till sjukhus med ambulans.
Polisen ser inget samband med tidigare händelse i Falkenberg.

Vad säger ni om det här? Finns det något som talar för att dom här båda händelserna är relaterade?
Vem är GM?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21687513.ab
Citera
2015-11-02, 06:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
En tjej tillhörande personalen på McDonalds i Lomma överfölls och misshandlades med ett tillhygge under söndagkvällen. Ingen misstänkt har gripits och offret har förts till sjukhus med ambulans.
Polisen ser inget samband med tidigare händelse i Falkenberg.

Vad säger ni om det här? Finns det något som talar för att dom här båda händelserna är relaterade?
Vem är GM?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21687513.ab

Låter onekligen som att den tidigare händelsen och denna skulle ha något gemensamt då tillhyggen och onödigt våld ar används vid båda tillfällena...

GM är med sannolikhet en babbe. Skulle gissa på att GM möjligtvis är skyldig någon pengar som ska inkasseras inom kort (möjligen i kombination med narkotikaaffärer) och som känner press att fixa fram pengar snabbt för rädsla för sin egen hälsa därav det onödiga våldet.

Hur många köper mat kontant nu för tiden förresten? Tycker alla betalar med kort så det känns ju inte som att det borde röra sig om stora summor pengar varpå flera rån av samma kaliber krävs för att skramla ihop en kännbar summa...
Citera
2015-11-02, 06:11
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Låter onekligen som att den tidigare händelsen och denna skulle ha något gemensamt då tillhyggen och onödigt våld ar används vid båda tillfällena...

GM är med sannolikhet en babbe. Skulle gissa på att GM möjligtvis är skyldig någon pengar som ska inkasseras inom kort (möjligen i kombination med narkotikaaffärer) och som känner press att fixa fram pengar snabbt för rädsla för sin egen hälsa därav det onödiga våldet.

Hur många köper mat kontant nu för tiden förresten? Tycker alla betalar med kort så det känns ju inte som att det borde röra sig om stora summor pengar varpå flera rån av samma kaliber krävs för att skramla ihop en kännbar summa...

Visst måste det vara en person från något annat kulturområde än vårt, den saken är ju klar, men att angripa en tjej ur städpersonalen och ge sig på henne med tillhygge tycker jag tyder på andra bakomvarande orsaker än "rån", även om nu polisen rubricerar det hela som "Rånförsök"
I Falkenberg var det ju "MAX" som utsattes och i det aktuella fallet "McDonalds". Funderade nästan ett tag på om det kunde vara attacker riktade mot själva företagen, men jag kom inte på något som talade för den saken.
Citera
2015-11-03, 16:23
Medlem
Citat:
Visst måste det vara en person från något annat kulturområde än vårt, den saken är ju klar, men att angripa en tjej ur städpersonalen och ge sig på henne med tillhygge tycker jag tyder på andra bakomvarande orsaker än "rån", även om nu polisen rubricerar det hela som "Rånförsök"
I Falkenberg var det ju "MAX" som utsattes och i det aktuella fallet "McDonalds". Funderade nästan ett tag på om det kunde vara attacker riktade mot själva företagen, men jag kom inte på något som talade för den saken.

Hon stod ju vid kassan och jag vet flera personer som jobbar i kassan som då och då städar av runt kassorna.
Citera
2015-11-12, 00:03
Medlem
Njäe men dem har kassaskåp med runt 15000-50000kr utan tvekan i som alla i mcdonalds skulle jag gissa på, jävla pajas som hugger nån o inte får tag på nått
Citera
2015-11-12, 09:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Kan det vara så enkelt att kassörskorna har kränkt lättkränkta individer?

Dom kunde ju vara så ofina att dom krävde att lättkränkta kunder skulle göra rätt för sig?
Citera
2015-11-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Kan det vara så enkelt att kassörskorna har kränkt lättkränkta individer?

Dom kunde ju vara så ofina att dom krävde att lättkränkta kunder skulle göra rätt för sig?

Döm inte andra kunder efter hur du själv uppträder
Citera
2015-11-12, 11:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Döm inte andra kunder efter hur du själv uppträder

Eeeh?

Förklara gärna!
Citera
2015-11-12, 11:44
Medlem
Bergakungens avatar
Den enkla förklaringen (Ockham, ni vet) är ju att någon varit intresserad av att genomföra ett rån.

I lilla Lomma (inte Lilla Lomma, en ännu mindre by helt nära) finns det bara Statoil och Donken (grannar) tillgängliga så dags. Nu kanske det vore ännu vettigare (om man är skurk) att gå på Statoil (färre anställda och bara helt litet personal), men bensinstationer är å andra sidan riskmedvetna.

Att man ger sig på städpersonalen (om det nu var en städare enbart, och inte någon ur personalen som snyggade till) är naturligtvis ett misstag, men Donkenrånare är ju inte heller misstänkta för att vara en rånarelit, snarare tvärtom.

Spekulationer om vem som då gör ett (troligt) rånförsök blir ju litet tafatta, men det brukar vara folk på samhällets skuggsida som gör sådant. Huruvida det då varit litet mörkare skuggor eller mer normalvita kan man ju bara gissa. Babbar är dock inte så vanligt förekommande i Lomma, men Donken ligger bra till för genomresande.

Sambandet är dock glasklart, nattöppna butiker där man enkelt kommer till, angrepp mitt i natten och kan hota eller misshandla personalen för att få det man är ute efter, troligtvis pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in