2015-11-01, 15:04
Medlem
Har tänkt köpa en begagnad laptop.

Kan jag köpa en försäkring eller nåt till den?

Att reparera en laptop är ingen idee för det skulle vara för dyrt.

Och hemförsäkring tror jag inte direkt gäller, skulle åtminstone inte täcka mkt pga andra hands köp.
Citera
2015-11-01, 15:23
Medlem
Om du köper den i butik - Ja. Av privatperson - Nej. Då får du lita till din hemförsäkring. Självrisk.
Citera
2015-11-01, 20:02
Medlem
gniff754s avatar
Vad vill du försäkra den mot? Stöld, att du råkar tappa den i golvet eller att den går sönder av sig själv? Stöld går på hemförsäkringen, även om du råkar tappa den om du har allrisk/drulle på hemförsäkringen, dock efter avdrag av ålder och självrisk så det beror på hur värdefull den är om det blir något.
Citera
2015-11-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
Vad vill du försäkra den mot? Stöld, att du råkar tappa den i golvet eller att den går sönder av sig själv? Stöld går på hemförsäkringen, även om du råkar tappa den om du har allrisk/drulle på hemförsäkringen, dock efter avdrag av ålder och självrisk så det beror på hur värdefull den är om det blir något.

Jag är bara intresserad av: "att den går sönder av sig själv"
En gammal laptop med 2 år på nacken utan garanti för 5-7000 kr, det känns lite risky.
Citera
2015-11-01, 20:40
Medlem
Vad ska du ha laptoppen till?

7000 låter väldigt mycket för en 2 år gammal laptop.
Det hade jag aldrig betalat. Det får du en riktigt hygglig ny för som bör duga om man inte har några speciella behov.
Citera
2015-11-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Vad ska du ha laptoppen till?

7000 låter väldigt mycket för en 2 år gammal laptop.
Det hade jag aldrig betalat. Det får du en riktigt hygglig ny för som bör duga om man inte har några speciella behov.

Ska egentligen inte ha datorn till några speciella saker. Men jag har använt 2 lenovo laptops med helt okej hårdvaror tror ja. Men efter någon timmes användande så började saker lagga när jag jobbar med mitt program (spelar poker). Så nu tänkte jag: All in, nu köper jag en gaming laptop, det borde vara bra kylning.
Gillar dessutom att spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in