Även jag har förstoppning som jag märkte av i onsdags. Det är jätte jobbigt, kan inte ens gå upprätt för att min mage är så svullen. Köpte först laxoral där apotekaren rekommenderade tio droppar o att det skulle börja verka inom sex till tolv timmar. Max tjugo droppar per dygn. Provade, fick ont i ryggen men inget hände, helt värdelöst faktiskt
Skulle vilja kunna bajsa normalt
Igår ( fredags). Köpte jag movicol på ett annat apotek, apotekaren sa att det skulle börja verka inom en timme, på förpackningen står det dock att det ska börja verka inom något dygn. Första påsen jag tog runt 18 tiden igår gjorde att jag åtminstone fick lite gaser o det kom brunt på pappret ( ursäkta detaljerna) dock ingen korv, inte ens en harplutt. Tog senare en till vid 2350 tiden, denna gång fick jag inte ens några gaser utan fick mest mer ont.
Tar nu min tredje påse och första för idag här på lördagsmorgonen kl 0630 , börjar misströsta, har så ont. Kommer movicol ha någon effekt eller vad kan jag göra? Brukar inte ha förstoppning. Jätte jobbigt.