Citat:
Ursprungligen postat av
Diskbracket
Dela gärna med dig av tips

Förstår att du letar tips. Men det är så att du själv är redan mästare på att veta vad som gör ont och inte för din egen del, för lite individuellt är det iaf, och några hemliga knep finns inte, hur mycket man än önskar det och det vet jag ju att man gör.
Det som gäller är, som du vet vid det här laget, rätt och slätt avlastning samt rörelse.
Grundregeln (som du säkert hört många ggr vid detta laget) är ju att hålla ryggen rak vid all eventuell stretching/dra isär ryggkotor, inga framåt-/sido-/bakåtböjningar alls. Rör på benen istället...
Ligg ned plant och...
-(vid dörrpost) och sätt upp ett ben mot karmen/väggen
-Lägg upp fötterna på en stol (90 grader böj i benen) och med en stav tryck (nära midjan) mot låren.
-Dra upp knäna mot bröstet, båda eller ett i taget.
Häng ut ryggen i...
-Räcke fäst i en dörrpost.
-Sele fäst i tak-krokar.
Fungerar det att cykla? Gör det, isf.
Vidare kan det vara värt att tjata så mycket du kan på din läkare för att ev få starkare smärtstillande, åtminstonde att ha inför nattsömnen. Tyckte iaf själv att jag orkade med smärtan på en helt annan nivå när jag slapp vakna så mycket under nätterna.
Ring din läkare och säg att du vill få en Remiss skickad till en ryggklinik som inte vill kapa bort dina möjligheter till en hälsosam framtid... Spydigt? Absolut men såvida du inte känner största förtroende och att din läkare verkligen kämpar för din skull så får du ligga i lite själv för att få en så god vård som möjligt.
Håll ut