Citat:
Ursprungligen postat av
Xerdoin
Hej! Jag har letat runt på flashback som en galning men ej hittat något. Jag undrar om ni har några tips angången att tjäna pengar med pengar. Jag har nyss fått ett arv på 500k då min farfar gått bort

.
Hur tjänar man egentligen pengar med pengar? Jag är en ung 19 åring som pluggar, stora drömmar om att bli rik.
Om du just fick ett arv på 500k vad hade du gjort med pengarna?
Mvh!
Du kan ju börja med att lägga pengarna på ett sparkonto till du kommer på något du tror kan generera pengar. Att du ska få ett snabbråd på flashback i hur man blir rik är sjukt naivt. Jag fick ett arv på 180k när jag fyllde 18. Jag investerade i Ericsson B nyemission på 3.8 kr. Efter ett par år hade jag tjänat över 400k. Jag hamnade tyvärr i spelmissbruk och annat så de pengarna är borta idag.
Om jag tittar bakåt så skulle jag investerat i bra utrustning hemma, som en bra dator, kört LASEK, köpt en 3d-skrivare etc. Iof fanns inte dom grejerna när jag var 18 (början av 2000-talet) men du fattar.
Med 500k skulle jag kunna sitta 1 år och lära mig androidprogrammering och sedan köra heltid 1 år till med att utveckla ett roligt spel. Sannolikheten att du kommer tjäna pengar på det sättet är större än skitfonder.
DU är 19, du kommer nog hitta ett sätt att investera dessa pengar med åren. Men om du tror att du som oerfaren 19åring kommer göra superklipp på börsen som värsta hajen så kan jag säga en sak... du kommer bli överkörd. Jag lovar att du skulle köpt fingerprint cards för 1 månad sen.