Citat:
Ursprungligen postat av
Lazeeboy
Vilken är egentligen den bästa banken? Har genom alla år haft Swedbank, medan mina kompisar och dylikt haft Nordea. Angående just Swedbank, så har jag som sagt alltid haft det och det har egentligen aldrig varit några problem. Är dock rädd att jag kanske går miste om något bättre inför framtiden? Nu när man ska börja kolla på lån och dylikt, så vill jag ha ett ställe där det känns 100%.
Ni får därför gärna komma med era åsikter om just er bank. Just lån är inget ni behöver ha i åtanke, utan vill snarare ha en större överblick och er allmänna åsikt. Efter att ha Googlat en del, så rekommenderar folk Handelsbanken eller Nordea i alla fall.
En bank är oftast inte bättre än din bankkontakt så det du söker är inte en bank.
Det du söker är en djävligt bra bankkontakt som har koll på dig och kan snabbt som satan ge dig hjälp, lånelöften samt jaga myndigheter vid exempelvis fastighetsförsäljningar.
Familjen kör Handelsbanken och är nöjd med den personen.
Handelsbanken till skillnad ifrån de andra körde inte "fulbanker" i Baltikum o dylikt så de behövde inte räddas vid den stora bankkrisen.
De tog inte en spänn i statligt stöd och det säger mig att banken till skillnad ifrån de flesta agerar sunt och vårdar sina affärer och tänker långsiktigt.
Mina erfarenheter!
Lycka till!