2015-10-31, 22:07
Medlem
Lazeeboys avatar
Vilken är egentligen den bästa banken? Har genom alla år haft Swedbank, medan mina kompisar och dylikt haft Nordea. Angående just Swedbank, så har jag som sagt alltid haft det och det har egentligen aldrig varit några problem. Är dock rädd att jag kanske går miste om något bättre inför framtiden? Nu när man ska börja kolla på lån och dylikt, så vill jag ha ett ställe där det känns 100%.

Ni får därför gärna komma med era åsikter om just er bank. Just lån är inget ni behöver ha i åtanke, utan vill snarare ha en större överblick och er allmänna åsikt. Efter att ha Googlat en del, så rekommenderar folk Handelsbanken eller Nordea i alla fall.
Citera
2015-10-31, 22:12
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Vilken är egentligen den bästa banken? Har genom alla år haft Swedbank, medan mina kompisar och dylikt haft Nordea. Angående just Swedbank, så har jag som sagt alltid haft det och det har egentligen aldrig varit några problem. Är dock rädd att jag kanske går miste om något bättre inför framtiden? Nu när man ska börja kolla på lån och dylikt, så vill jag ha ett ställe där det känns 100%.

Ni får därför gärna komma med era åsikter om just er bank. Just lån är inget ni behöver ha i åtanke, utan vill snarare ha en större överblick och er allmänna åsikt. Efter att ha Googlat en del, så rekommenderar folk Handelsbanken eller Nordea i alla fall.

En bank är oftast inte bättre än din bankkontakt så det du söker är inte en bank.
Det du söker är en djävligt bra bankkontakt som har koll på dig och kan snabbt som satan ge dig hjälp, lånelöften samt jaga myndigheter vid exempelvis fastighetsförsäljningar.

Familjen kör Handelsbanken och är nöjd med den personen.
Handelsbanken till skillnad ifrån de andra körde inte "fulbanker" i Baltikum o dylikt så de behövde inte räddas vid den stora bankkrisen.
De tog inte en spänn i statligt stöd och det säger mig att banken till skillnad ifrån de flesta agerar sunt och vårdar sina affärer och tänker långsiktigt.

Mina erfarenheter!

Lycka till!
Citera
2015-10-31, 22:18
Medlem
Lazeeboys avatar
Kan jag som Swedbank-kund ringa exempelvis Nordea och säga:

"Hej, XXX heter jag! Har idag konto hos en annan bank, men är intresserad av att samla mina lån och krediter från dem och undrar därför vad ni har att erbjuda?"

För det är nämligen så det ligger till. Har ett privatlån på 35000:- plus en kredit på 25000:-. Men skulle vilja få bort båda (samla) genom att kanske ta ett sammanlagt större lån och sen enbart ha det. Kanske på 75000-100.000:-?
Citera
2015-10-31, 22:46
Medlem
För sparande är det Avanza eller Nordnet. Inga kontoavgifter, stort utbud, försöker inte sälja på oss deras egna fonder, låga courtage, gratisfonder, bra kundsupport o.s.v. Listan kan göras lång.

Vad gäller "vanliga" banker för lönekonton o.s.v. så använder jag Handelsbanken och är nöjd. Som student får jag alla tjänster jag behöver gratis, och ingenting har någonsin krånglat gällande kort/internetbank eller liknande.
Citera
2015-11-01, 11:39
Medlem
Lazeeboys avatar
-
Citera
2015-11-01, 20:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
En bank är oftast inte bättre än din bankkontakt så det du söker är inte en bank.
Det du söker är en djävligt bra bankkontakt som har koll på dig och kan snabbt som satan ge dig hjälp, lånelöften samt jaga myndigheter vid exempelvis fastighetsförsäljningar.

Familjen kör Handelsbanken och är nöjd med den personen.
Handelsbanken till skillnad ifrån de andra körde inte "fulbanker" i Baltikum o dylikt så de behövde inte räddas vid den stora bankkrisen.
De tog inte en spänn i statligt stöd och det säger mig att banken till skillnad ifrån de flesta agerar sunt och vårdar sina affärer och tänker långsiktigt.

Mina erfarenheter!

Lycka till!

Bra sammanfattning.

Jag råder ingen att ha Swedbank eller Nordea som bank. De är ju mängdbanker som har flest kunder. Således är man bara en mycket liten del i mängden om man är kund där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in