Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-31, 21:16
Medlem
Halloj! Har, som jag skrivit, en otrolig huvudvärk som har hållit i sig hela dagen och kvällen. Vaknade upp imorse med en galen huvudvärk, kan jämföras lite med baksmällevärken man kan ha i huvudet efter en härrejävlans kväll ute på krogen.. Jag känner inte igen detta eftersom jag mycket sällan har huvudvärk och undrar varifrån detta kommer och om det bör tas med allvar? Jag har nyligen börjat äta en del starka mediciner och drack för första gången alkohol, igår kväll, efter att jag påbörjat medicineringen.

Medicinerna som jag tar är följande - per dag
*Lyrica 75mg x 2 /dag
*Norspan (morfinplåster) 10mkg x 2
*Alvedon 665mg x 6
*Tramadol 50 mg x 2-4
*Paraflex 50 mg x 2-4

Frågan är nu om det kan vara pga alkoholen i kombination av medicinerna som skapat denna äckliga huvudsmärta? Vill tillägga att jag inte drack några stora mängder alkohol (ett litet glas whisky, ett glas rödvin och en flasköl utspritt under kvällen) och var näst intill nykter. Att dricka alkohol tillsammans tramadol och paraflex har jag gjort tidigare utan några känningar så dem kan man nog utesluta att vara boven i dramat, såvida det inte är kombinationen tillsammans med de andra som ställer till det?

Tack på förhand!
Citera
2015-11-21, 23:19
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haffre1996
Halloj! Har, som jag skrivit, en otrolig huvudvärk som har hållit i sig hela dagen och kvällen. Vaknade upp imorse med en galen huvudvärk, kan jämföras lite med baksmällevärken man kan ha i huvudet efter en härrejävlans kväll ute på krogen.. Jag känner inte igen detta eftersom jag mycket sällan har huvudvärk och undrar varifrån detta kommer och om det bör tas med allvar? Jag har nyligen börjat äta en del starka mediciner och drack för första gången alkohol, igår kväll, efter att jag påbörjat medicineringen.

Medicinerna som jag tar är följande - per dag
*Lyrica 75mg x 2 /dag
*Norspan (morfinplåster) 10mkg x 2
*Alvedon 665mg x 6
*Tramadol 50 mg x 2-4
*Paraflex 50 mg x 2-4

Frågan är nu om det kan vara pga alkoholen i kombination av medicinerna som skapat denna äckliga huvudsmärta? Vill tillägga att jag inte drack några stora mängder alkohol (ett litet glas whisky, ett glas rödvin och en flasköl utspritt under kvällen) och var näst intill nykter. Att dricka alkohol tillsammans tramadol och paraflex har jag gjort tidigare utan några känningar så dem kan man nog utesluta att vara boven i dramat, såvida det inte är kombinationen tillsammans med de andra som ställer till det?

Tack på förhand!

Du ska nog se över din medicinering.. jag har fått samma mediciner som dig efter att ha haft kronisk värk och gjort massa operationer... fusion i ländrygg bla . De säger att norspan och tramadol tar ut effekten av varandra, kan vara värt att veta, jag hade ju samma som dig, men har slutat med norspan... vet inte om det gjorde någon skillnad dock.

Huvudvärk vid den medicineringen du har är nog en rätt så naturlig biverkning... har haft det sedan jag började med medicineringen... men den kommer och går i skov. Ibland så har jag huvudvärk så jag mår illa en gång i veckan... ibland oftare och ibland mer sällan. Jag dricker inte alkohol så jag har svårt att veta hur den verkar med medicinen, men jag tror inte att det är den som är orsaken utan biverkningar av medicinen som du nog får leva med. Hur har det gått med din steloperation?
Citera
2015-11-21, 23:28
Medlem
Bara att enbart ta 6 Alvedon 665mg om dagen är skadligt och att ovanpå detta dessutom dricka
alkohol. Detta måste du sluta upp med omedelbums, mao inga mer Alvedon öht.

Har verkligen en läkare skrivit ut 6 Alvedon 665mg om dagen till dig?
Citera
2015-11-22, 02:05
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Bara att enbart ta 6 Alvedon 665mg om dagen är skadligt och att ovanpå detta dessutom dricka

Också frågande till det.
Citera
2015-11-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus

japp det stämmer. 2st 665mg x3/dagen. Ska tydligen, tillsammans med tramadolet, ge en bra smärtlindring..
När det kommer till alkoholen så dricker jag sällan några större mängder, något glas vin, nån öl och kanske en whisky som max under helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in