2017-10-07, 18:38
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Det är bara i media och på flashback såna här område är farliga. Hade man varit där på riktigt hade man förstått att man inte behöver vara rädd. Vi är inte i mogadishu.
Hej Bagdad Bob!
Har du hört din älskade rikspolischefs radiointerbju idag?
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3071

Rikspolischefen talar:
Citat:
– Jag tror vi är många inom det svenska samhället som inte riktigt inser hur bekymmersamt läget är i vissa delar av Sverige. Vi har grov brottslighet, vi har narkotika, vi har gängskjutningar med dödlig utgång på många ställen runtom i Sverige utanför de stora städerna, framför allt. Men på några fler ställen också. Min bedömning är att stora delar av etablissemanget, beslutsfattarna, besöker inte de här områdena.

– Det finns en viss okunnighet, det finns kanske en tro att så här ser det inte ut i Sverige, det stämmer inte överens med vår självbild. Jag tror också att utvecklingen förvärrats under de senaste åren.
Citera
2017-10-07, 18:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Det är inte TS.

Jo jag avsåg TS - men det spelar ingen roll, jag blir lika imponerad vem det än är som är synsk...
Citera
2017-10-07, 19:57
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hej Bagdad Bob!

Rikspolischefen talar:
Tjenare mannen då kan herr rikspolischef åka till Rissne från sitt Östermalm och kolla på verkligheten först.
Citera
2017-10-07, 20:12
Medlem
Fris avatar
Är det inte slående att rikspolischefen talar om att PK av sociopsykiska anledningar inte har någon kännedom om eller trooor på hur det är i verkligheten i Sveriges förorter? Det är som när arméchefen sade upp sig själv från Reinfeldt i protest mot hans katastrofala avrustningspolitik. Blev ingen uppståndelse över det i MSM. Det här med att Rikspolischefen säger att han misslyckas och behöver hjälp som han inte får av politiker som inget vet, kommer väl också att normaliseras och ingen bryr sig. Grodan kokar i kastrullen.
Citera
2017-10-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Här är svensken inte välkommen? På Bäckby är svensken välkommen likväl som utlandsfödda individer. Att de ens finns med på den listan är märkligt, visst bor det invandrare där, men inte i större utsträckning än i andra områden med boende i normala prisklasser i staden

http://www.vlt.se/vastmanland/vaster...have-a-problem
Citat:
Jag ska ta en bild på Bäckby bibliotek utifrån. Där inne syns inte en enda människa. Jag spänner fast mobilen, som jag använder som kamera, på ett stativ. Utan stativet skulle bilden bli oskarp.

Ett tryck på knappen, jag tar en bild till och en tredje. Jag skjuter upp stativet lite högre och ska avsluta med ett sista knäpp när jag hör hur någon vrålandes springer emot mig. Jag är omringad på två sekunder. En hand trycks hårt på framsidan av min mobil. Någon försöker slita den åt sig.
Varför tror du att även den typen av områden kommer med på polisens listor idag?
Senast redigerad av storkvitter 2017-10-07 kl. 20:30.
Citera
2017-10-07, 20:50
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkvitter
http://www.vlt.se/vastmanland/vaster...have-a-problem

Varför tror du att även den typen av områden kommer med på polisens listor idag?
Ungdomarna har allt mindre saker att sysselsätta sig med i dagens samhälle. Man stänger ned fritidsgårdar, bibliotek och nu senast skolan på Bäckby, klart att det blir oroligheter i samhället då. De som inte har speciellt bra närvaro på Bäckbyskolan, kommer med 100% säkerhet ha sämre närvaro när de blir flyttade till en annan skola. Det gör att ungdomarna inte kommer ha de rätta verktygen för att lyckas i framtiden.
Det är anledningen till att Bäckby är med på den listan, samhället har ett lika stort ansvar i dessa frågor, som de enskilda individerna har.
Jag har kompisar på Bäckby, de känner sig inte det minsta otrygga och utsatta. Det är snarare de äldre individerna som anser Bäckby vara ett utsatt område, de som inte är uppväxt med tekniken vi har idag, dvs nyhetsrapporteringen osv direkt i mobilen...
Citera
2017-10-07, 20:56
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Ungdomarna har allt mindre saker att sysselsätta sig med i dagens samhälle. Man stänger ned fritidsgårdar, bibliotek och nu senast skolan på Bäckby, klart att det blir oroligheter i samhället då. De som inte har speciellt bra närvaro på Bäckbyskolan, kommer med 100% säkerhet ha sämre närvaro när de blir flyttade till en annan skola. Det gör att ungdomarna inte kommer ha de rätta verktygen för att lyckas i framtiden.
Det är anledningen till att Bäckby är med på den listan, samhället har ett lika stort ansvar i dessa frågor, som de enskilda individerna har.
Jag har kompisar på Bäckby, de känner sig inte det minsta otrygga och utsatta. Det är snarare de äldre individerna som anser Bäckby vara ett utsatt område, de som inte är uppväxt med tekniken vi har idag, dvs nyhetsrapporteringen osv direkt i mobilen...
Du är fortfarande ung, du och dina kompisar kommer förstå otryggheten när ni växer upp och inte känner de tuffa grabbarna längre.

Hah, nu är det inte bara fritidsgårdar utan också bibliotek. Nu får du fan ge dig. Bibliotek?!
Fritidsgårdar fungerar säkert för att sysselsätta ungdomar så att de inte håller på med jävelskap dock är det bara en temporär lösning. Det finns en brottskultur bland de problematiska ungdomarna som inte försvinner på grund av fritidsgårdar.

Jag tycker att ungdomarna kan sysselsätta sig med skolan och läxor, tycker inte du?
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-07 kl. 21:01.
Citera
2017-10-07, 21:04
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Är det inte slående att rikspolischefen talar om att PK av sociopsykiska anledningar inte har någon kännedom om eller trooor på hur det är i verkligheten i Sveriges förorter? Det är som när arméchefen sade upp sig själv från Reinfeldt i protest mot hans katastrofala avrustningspolitik. Blev ingen uppståndelse över det i MSM. Det här med att Rikspolischefen säger att han misslyckas och behöver hjälp som han inte får av politiker som inget vet, kommer väl också att normaliseras och ingen bryr sig. Grodan kokar i kastrullen.
Har du testat lämna tangentbordet och bege dig ut i verkligheten? Seriös fråga.
Citera
2017-10-07, 21:05
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Hej Bagdad Bob!

Rikspolischefen talar:
Citat:
– Jag tror vi är många inom det svenska samhället som inte riktigt inser hur bekymmersamt läget är i vissa delar av Sverige. Vi har grov brottslighet, vi har narkotika, vi har gängskjutningar med dödlig utgång på många ställen runtom i Sverige utanför de stora städerna, framför allt. Men på några fler ställen också. Min bedömning är att stora delar av etablissemanget, beslutsfattarna, besöker inte de här områdena.

– Det finns en viss okunnighet, det finns kanske en tro att så här ser det inte ut i Sverige, det stämmer inte överens med vår självbild. Jag tror också att utvecklingen förvärrats under de senaste åren.
Intressant. Rikspolischefen låter som en Flashbackare!
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Har du testat lämna tangentbordet och bege dig ut i verkligheten? Seriös fråga.
Hur ser verkligheten ut menar du? Det blir värre för var år som går. Bara på tio år har situationen urartat totalt. Eller har jag inbillat mig alla skjutningar, våldtäkter och andra våldsbrott?

Om man väljer att betrakta samhället från sin egen bubbla ser det helt ok ut. Inget jag stöter på i vardagen.
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-07 kl. 21:09.
Citera
2017-10-07, 21:15
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guliver
Förfall till Ghetto är oftast en klassfråga. Det flesta av de listande områdena är inte farliga, inte på det sättet att man behöver flytta pga. deras "farlighet". Och detta vet dem som är bosatta där.

Däremot gillar man att låtsas som att Rosengård är Auburn Gresham i Chicago för att man då själv - i det taffliga nyckelfärdiga radhuset och begagnade Volvo-kombin - kan känna sig litet som den amerikanska övre medelklassen som man ser i en Tv Serie (typ SVT) på dumburken. Så enkelt och fånigt är det.
Självklart är det inte som i ghetton på andra sidan atlanten, men det är ju inte USA som vi ska jämföra oss med heller. Bara för att man inte blir skjuten så fort man går in i områdena så innebär det inte att det inte finns problem med t.ex. gängkriminalitet, hot och våld mot blåljuspersonal, bilbränder o.s.v. Problem som inte fanns förut i Sverige eller som åtminstone var kraftigt begränsade.
Citera
2017-10-07, 21:18
Medlem
Är det inte enklare att ange de områden som inte är no-go zoner?
Citera
2017-10-07, 22:02
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Intressant. Rikspolischefen låter som en Flashbackare!
Han känner väl, äntligen, pressen från sina anställda och allmänheten och kanske även från pressade politiker, att han misslyckas så allvarligt. Så han måste hitta på nåt för att försöka skylla ifrån sig. Hjälp mig! ropar rikspolischefen. Den typen av "ledarskap" hjälper ju verkligen polisens auktoritet och allmänhetens tilltro till den! Jösses. Behöver han hjälp så borde han ta upp det med sin regering, inte i nyhetsmedia. Såvida han inte har begärt hjälp men nekats, men då borde han säga så och avgå i protest. Jag tror att han försöker prata bort sitt fiasko och hoppas att den bluffen håller över valet så att han sitter säkert som GD fyra år till.

(Eventuellt har han tagit personligt intryck av det fruktansvärda död och lidande som nu eskalerar i masskriminalitetens Sverige, men det vore en naiv tro, han är en psykopat som är ute efter att döda dig.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in