2017-10-07, 17:48
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Precis. Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat. Och egentligen har det inte hänt nåt nånstans.
Men nogo-zoner är en överdrift, jag kan gå varsomhelst.
Det är bara i media och på flashback såna här område är farliga. Hade man varit där på riktigt hade man förstått att man inte behöver vara rädd. Vi är inte i mogadishu.
Citera
2017-10-07, 17:59
Medlem
Asklords avatar
Så länge det finns fritidsgårdar finns det hopp!
Citera
2017-10-07, 18:00
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Det är bara i media och på flashback såna här område är farliga. Hade man varit där på riktigt hade man förstått att man inte behöver vara rädd. Vi är inte i mogadishu.

Vänta bara några år så kommer vi ditt med.
Citera
2017-10-07, 18:06
Bannlyst
Citat:

Så poliser, + övrig blåljuspersonal, alt.media + msm + hemtjänstpersonal, soc + våra politiker hittar alltså på detta??

Vilken psy-ops.. ni liberaler blir bara galnare å galnare. Antar att ni anser att 9/11 var iscensatt av FBI oxå.

Foliehattar.. Tycker ni svinpälsar som försöker släta över detta borde pallra era feta rövar ut till dessa utanförskapsområden och skrika detta i öronen till de 100 000 tals kvinnor + småflickor som bor där och behandlas som slavar/accesoarer av arab och negermän.
Senast redigerad av peheis666 2017-10-07 kl. 18:13.
Citera
2017-10-07, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Vänta bara några år så kommer vi ditt med.
Så TS är synsk? Imponerande!
Citera
2017-10-07, 18:07
Medlem
bzsx0809s avatar
Under mina 9 månader i Solberga så har jag faktiskt inte märkt att det skulle vara några problem här, möjligvis mer mot Älvsjö, där polisen åker stup i kvarten. Där jag bort är det nästan bara etniska svenskar och barnfamiljer som bor.
Citera
2017-10-07, 18:10
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så TS är synsk? Imponerande!

Det är inte TS.
Citera
2017-10-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Tragiskt att det ens existerar sådana här områden i ett så pass litet land som Sverige. Fler lär de bli, varenda stad har ju i dag områden som befolkas helt eller nästan helt av invandrare och där ingen svensk vill bo. Politiker står i ena stunden och berömmer våra nya medborgare för deras höga utbildning o.s.v. men sedan när dessa koncentreras till vissa områden så förfaller dessa till rena ghetton. Samtidigt står blåögda svenskar och gapar om mångkulturens förträfflighet och flyr så fort invandrarna börjar bli majoritet till mer vita områden. Saknar ord för hela situationen, det är så bisarrt och äckligt.

När någon pratar i positiva ordalag om mångkultur, mångfald och allt vad det nu heter så vet man att personen är genomrutten, falsk och en förbannad hycklare.

Förfall till Ghetto är oftast en klassfråga. Det flesta av de listande områdena är inte farliga, inte på det sättet att man behöver flytta pga. deras "farlighet". Och detta vet dem som är bosatta där.

Däremot gillar man att låtsas som att Rosengård är Auburn Gresham i Chicago för att man då själv - i det taffliga nyckelfärdiga radhuset och begagnade Volvo-kombin - kan känna sig litet som den amerikanska övre medelklassen som man ser i en Tv Serie (typ SVT) på dumburken. Så enkelt och fånigt är det.
Citera
2017-10-07, 18:18
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Människor är såpass olika varandra, att bara homogena samhällen kan fungera bra. I Sverige har antalet No-Go zoner ökat kraftigt bara de senaste 25 åren. Det borde vara ett starkt incitament för svenskar att bli nationella. Tyvärr accepteras det i allt för stor utsträckning, även om opinionen börjar vända sakta och förtroendet för massmedia minskar.

Problemet är bara det att förändringen inte sker fort nog.
Citera
2017-10-07, 18:19
Medlem
Tycker att man ska prioritera ned ambulansens rycktider i dessa områden när det rör sig om skottskador. Det är aldrig oskyldiga som blir skjutna ändå,dom skjutna har valt det livet och kostar bara en djävla massa pengar.
Se till att polisen är snabbt på plats och buntar ihop packet bestämt och rejält..låt dom skadade ligga..dom har inte gjort sig förtjänta av vår sjukvård..
Citera
2017-10-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ja, det är oftast just svensk media som har skapat en bild av vissa av dessa områden som farliga slum.Detta har skett genom att journalister och politiker ur medelklassen har beskrivit och behandlad områdena som slum. Denna medelklass behöver ju ghetton för att reproducera sin klassidentitet. Att det i den verkliga verkligheten är bättre för massor av människor att leva i förorten än i vissa innerstäder eller de finare förorterna saknar i sammanhanget betydelse?
Citera
2017-10-07, 18:33
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Jag skulle då inte använda ordet "farliga". Däremot är det väldigt oroliga områden. I t.ex Stockholm så har gängen sina respektive områden och kommer det något eller någon som stör deras bild så kan det bli farligt.

Finns ju de som inte drar sig för att använda skjutvapen mitt på dagen. Jag höll på att bli skjuten när jag var ute med min hund i ett av Stockholms alla no-go zoner. Och då pga ett bråk mellan två gäng som hade samlats i områdets centrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in