Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-30, 11:19
  #1
Medlem
raggarsvins avatar
https://www.twitchinstalls.com - A cooperative text-based horror game

Vissa kanske känner till Twitch Plays Pokemon som handlade om att det streamades en emulator med ett pokemon spel. Man skrev i chatten vad som skulle hända och var 10 sekund så valde den ut det mest populära förslaget och gjorde det till verklighet.

Nu gör de det igen men med ett annat koncept än att spela ett spel; att installera Arch Linux.

Citat:
Remember how chaotic Twitch Plays Pokemon was? Now we have a much harder challenge: install Arch Linux. Every ten seconds, the most popular keystroke in Twitch chat will be entered into an Arch Linux virtual machine.

https://twitch.tv/twitchinstallsarchlinux

10.31.2015 4:00PM EST, alltså Lördag, October 31 21:00.

Detta tycker jag ska bli intressant. Ville dela med mig av detta till er som är intresserade, och så kanske vi kan diskutera det på svenska.
Citera
2015-10-30, 12:44
  #2
Medlem
Betteroffalones avatar
Hahahaha, det kommer fan aldrig gå.
Citera
2015-10-30, 12:54
  #3
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Underbart roligt initiativ! Skall bli kul att se hur det går för dem
Citera
2015-10-30, 20:40
  #4
Medlem
cykelsadels avatar
Intressant... Kollade lite kort på pokemongrejen men de gick mest i en cirkel. Får hoppas det går bättre denna gång.
Citera
2015-10-30, 20:54
  #5
Medlem
Vet ej om dett är rätt ämne eller tråd vet ni vilket program som är bäst att stream på twitch från ?
Citera
2015-10-30, 21:45
  #6
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas226w
Vet ej om dett är rätt ämne eller tråd vet ni vilket program som är bäst att stream på twitch från ?
Antingen OBS Project eller SimpleScreenRecorder.

De flesta professionella på windows använder OBS, jag tror det är gjort främst för att livestreama.

SimpleScreenRecorder är linux-only och använder ffmpeg. Det funkar galant tycker jag, men OBS har nog fler features, så det beror väl på vad du vill ha.
Citera
2015-10-31, 21:03
  #7
Medlem
raggarsvins avatar
Streamen har börjat... mycket spam men inget har hänt än i streamen.
Citera
2015-10-31, 21:40
  #8
Medlem
Än så länge ganska underhållande. Synd dock att man bara kan skriva en sak var 30:e sekund när kommandona körs var 5:e
Citera
2015-10-31, 22:43
  #9
Medlem
raggarsvins avatar
Tekniska problem i början, sedan så hade chatten problem med lsblk, men efter det gick det undan. De partionerade disken, formaterade, mountade, och installerar nu paket!
Citera
2015-10-31, 23:34
  #10
Medlem
Det går smidigare än jag trodde det skulle och väsentlig skillnad från i början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback