2016-07-07, 09:09
Medlem
Oj. Började nog inte så bra. Skulle sälja mina korta OMX tidigt, men så tyckte jag det var lite för mycket upp och tyckte det blev billigt så jag köpte fler korta istället. Påfyllnadssnitt ca 1297. Inte mitt livs bästa move, men håller dom en stund så får vi se.
2016-07-07, 09:12
Medlem
Inga bra lägen. Semester. Over and out!
2016-07-07, 09:13
Medlem
r0lands avatar
Ikväll blir det indiskt & chill, fin kattstuds idag
2016-07-07, 09:14
Medlem
Idag går vi uppåt!
2016-07-07, 09:16
Medlem
Diablo1118s avatar
Köpt Axfood, Kapphal, Fingerprint, öresund, Starbrezze och paradox.
Avvaktar men har fler inköp på gång måste åka till min syster 5mil härifrån och gå ut med hund jävlen.
Får se vad som hänt när man kommer tillbaka.....
2016-07-07, 09:23
Medlem
rebekks avatar
Testar på en kort FTSE på 6500

EDIT: stänger 5 punkter ned, knappt det täckte spreaden, men som det är stark upptrend nu generellt och den vill jag icke jobba mot!
Senast redigerad av rebekk 2016-07-07 kl. 09:29.
2016-07-07, 09:26
Medlem
Måste nog snart inse att jag klantade bort lite pengar på mitt "fina" köp av korta OMX med snitt 1297.. men då jag redan har torskat lite kan jag lika gärna riskera lite till. Brukar ofta vända kl 9.30 och dumt att sälja precis före.

Skulle hållt mig till planen att växla till långa direkt i öppningen. Skall nog ta lite semester några dagar. Har uppenbart tappat koncentrationen och förmågan. Förutsätter att det är tillfälligt och tar nya tag någon gång nästa vecka.

edit: nä, nu rök stoploss. Köpte istället nya korta med hög hävstång och tight stoploss som en sista "desperat-lottsedel". Den ryker vid 1309 och därefter är det semester som gäller. Är ändå nöjd totalt sett med senaste 2 veckorna som trots allt har gått plus.
Senast redigerad av Burkgurka 2016-07-07 kl. 09:41.
2016-07-07, 09:45
Medlem
smeklols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Oj. Började nog inte så bra. Skulle sälja mina korta OMX tidigt, men så tyckte jag det var lite för mycket upp och tyckte det blev billigt så jag köpte fler korta istället. Påfyllnadssnitt ca 1297. Inte mitt livs bästa move, men håller dom en stund så får vi se.

Tänkte samma, sälja av mina sista korta och gå bull, men det gick alldeles för snabbt uppåt, så jag blev tagen på sängen.
Nu är vi redan +1,73% och jag är varken sugen på att gå bull eller bear.

Ökade dock på mitt aktieinnehav igår vid botten och sålde av drygt 3/5 av mina korta fr ca 1336, vilket gör att aktierna nu stiger i samma takt som mina korta tappar. Så blir +/- 0.

Ligger lugnt i båten tills vidare.
Tror ett bättre läge kommer uppenbara sig för mina korta än att sälja dom nu.

Edit: Försöker att undvika att fatta beslut och ryckas med alltför mycket i hetsen under öppningstimmen för jag upplever att det är lättare att göra bort sig, tankar på det?
Senast redigerad av smeklol 2016-07-07 kl. 09:54.
2016-07-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeklol
Tänkte samma, sälja av mina sista korta och gå bull, men det gick alldeles för snabbt uppåt, så jag blev tagen på sängen.
Nu är vi redan +1,73% och jag är varken sugen på att gå bull eller bear.

Ökade dock på mitt aktieinnehav igår vid botten och sålde av drygt 3/5 av mina korta fr ca 1336, vilket gör att aktierna nu stiger i samma takt som mina korta tappar. Så blir +/- 0.

Ligger lugnt i båten tills vidare.
Tror ett bättre läge kommer uppenbara sig för mina korta än att sälja dom nu.

Edit: Försöker att undvika att fatta beslut och ryckas med alltför mycket i hetsen under öppningstimmen för jag upplever att det är lättare att göra bort sig, tankar på det?

Jo, jag bytte ju över en del från likvid- till indexfonder igår så är också egentligen nöjd om det går upp och sitter och tradar tvärtemot det innehavet. Men trodde vi skulle hålla oss runt max 1300 eller kanske studsa där och ner till intervallet 1290-95, men fick fel. Blir också knepigare nu när det gäller beslut om att flytta över fler fonder eller inte. Men det beslutet tar jag i eftermiddag.

Angående inte göra bort sig i öppningen så är väl det bästa att inte logga in förrän kl 9.05.. kan ibland vara svårt för man är ju intresserad, men har lärt mig att det oftast är det rätta att göra.. men följer det inte alltid och idag kostade det. Bara att gilla läget och ta nya tag. För min del är det i alla fall paus tills nästa vecka nu.
2016-07-07, 10:08
Medlem
A.Iversons avatar
Nu kan det vara läge för en rekyl ner. Testar av med en liten position från 1309 och mkt tajt stopp

edit: ...och där tar jag stoppen och väntar på nya lägen. Blev riktigt inte den rekylen jag ville ha.

Nu får man vara försiktig med att försöka korta topparna framöver. Kan krypa uppåt hela dagen.
Senast redigerad av A.Iverson 2016-07-07 kl. 10:35.
2016-07-07, 10:39
Medlem
Off topic.
Sveriges utlandsskuld är 7 procent av bnp. Inflationen är i princip noll. Varför trycker vi inte pengar och betalar av vår stadsskuld alternativt finansierar stora infrastruktursatsningar? Sveriges anseende lär inte förändras med så låg utlandsskuld och det är bara välkommet om vi får upp inflationen. Läget kan aldrig bli bättre med stora behov av finanspolitik och penningpolitiken bakbunden. Har jag förstått fel? Vad tycker ni? Vilka är motargumenten?

debattartikel i ämnet från dec2015
http://www.svd.se/tryck-pengar-for-att-losa-kriserna
2016-07-07, 10:42
Medlem
rebekks avatar
Siktar på 6536 för FTSE fut, når vi det inom relativt kort så är det.. kort. 9500 för DAX fut ser ut som en rimlig kandidat, men precis som någon skrev över mig här så får man passa sig för att hitta toppar idag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in