2016-07-06, 20:44
Medlem
SP500 "måste" helt enkelt upp på alltime high. Är som en magnet och den släpper inte taget förrän nivån passerats med någon procent eller två.
2016-07-06, 20:49
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
SP500 "måste" helt enkelt upp på alltime high. Är som en magnet och den släpper inte taget förrän nivån passerats med någon procent eller två.

Tror också på det här scenariot, USA är riktigt starkt och har svårt att se vad som ska få ner dem på kort sikt. Efter att ATH tagits ut är dock svårare att sia om, det är "farligt höga" nivåer sett till tidigare historik.

EDIT: nu har SPX brutit stödet upp och jag håller tummarna för stängning över 2100, det är klart bullish i min bok, då tror jag vi sett botten i denna rekyl efter rallyt
Senast redigerad av rebekk 2016-07-06 kl. 21:02.
2016-07-06, 21:17
Medlem
Bunnys avatar
En fråga till er samtliga som skriver i tråden...vi väntar snart jobbsiffror från USA, som enligt vissa "tyckare" på nätet kan förmodas vara bra, mot bakgrund av vad indexsiffror som kommit visar. Vi väntar även juli månads FED-möte. Att det inte blir nån höjning är alla överens om, men börsen brukar om jag inte missminner mig gå bra inför mötena. Era tankar kring dessa förutsättningar?

Mina tankar går i riktningen att vi kan vänta oss en del återhämtning innan ytterligare nedgångar.
2016-07-06, 22:09
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
En fråga till er samtliga som skriver i tråden...vi väntar snart jobbsiffror från USA, som enligt vissa "tyckare" på nätet kan förmodas vara bra, mot bakgrund av vad indexsiffror som kommit visar. Vi väntar även juli månads FED-möte. Att det inte blir nån höjning är alla överens om, men börsen brukar om jag inte missminner mig gå bra inför mötena. Era tankar kring dessa förutsättningar?

Mina tankar går i riktningen att vi kan vänta oss en del återhämtning innan ytterligare nedgångar.

Mina tankar går: Gå inte emot Price-action, gå inte emot price-action, och gå inte emot price-action.

Vill hellre tjäna pengar än att gissa rätt
2016-07-06, 23:17
Medlem
A.Iversons avatar
Citat:

Jag tänker egentligen inget särskilt utan har plockat ur alla mina korta possar och avvaktar nu skapligt likvid och ser vad som händer efter alla siffror lämnats. Har en plan för några olika scenarion rätt så klar för mej.

Är väldigt väldigt nyfiken kortsiktigt på vad nästkommande 7 börsdagar kommer att visa. Ökar folks aptit för att köpa in sej nu när många tycker priserna börjar se låga ut, ja inte helt otroligt om det blir så.

Vi får ännu mer distans till Brexit. Vi har fått tre stora kursrörelser i OMX sedan 27:e juni. Får vi fler stora rörelser eller lugnar det ner sej nu framöver i en tätare range? Det skulle kunna vara ett mindre omslag på gång nu igen, tycker en hel del tyder på det...I motsats till vad ED på twitter tror

Hursom blir det jävligt spännande att följa kommande rapportperiod i Sverige.
2016-07-06, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag hoppas på att oljan ska komma tillbaks litegrann så jag kan trycka in långa där.

testar en liten lång pos på oljan med väldigt tight S/L på 46.20

känns förjävligt att man ska bli utstoppad när man får se hur fint oljan studsar upp under kvällen..
2016-07-07, 00:00
Medlem
Om ni har tid att förkovra er så kan följande rekommenderas. Valutahandel, centralbanker och olja. Samtliga från Deutsche Bank (som uppenbarligen är bättre på att skriva guider än att driva bank..)

Om QE program och helikopterpengar
https://www.db.com/newsroom_news/GDPBD00000292870.pdf

Oil and Gas for beginners

http://www.wallstreetoasis.com/files/DEUTSCHEBANK-AGUIDETOTHEOIL%EF%BC%86GASINDUSTRY-130125.pdf

ps. har några till som jag försöker lägga upp imorgon. För övrigt bör ni försöka få UBS Weekly Techical Analysis av Michael Reisner varje vecka om ni handlar index. Riktigt bra. Kan tyvärr inte dela med mig av den men tror ni kan hitta om ni söker på nätet.
Senast redigerad av VLCD 2016-07-07 kl. 00:37.
2016-07-07, 00:18
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakuzu
Mina tankar går: Gå inte emot Price-action, gå inte emot price-action, och gå inte emot price-action.

Vill hellre tjäna pengar än att gissa rätt
Hittar ingen entydig definition av begreppet och det används i flera olika sammanhang, så förklara gärna mer exakt vad du syftar på.

I Nordeatråden var du kritisk till att jag spekulerade i uppgång i Nordea, eftersom aktien enligt din uppfattning aktien ska ner (jag säger inte att det är fel). Nordea gick upp och jag plussade. I den här tråden framgår av mina tidigare inlägg att min senaste position var kort i OMX, vilket också var rätt. Just nu går mina tankar i att OMX borde kunna rekylera upp något.

Hur som helst, oavsett vad man anser på längre sikt så kan man på kort sikt ha en annan uppfattning och handla enligt den. Så jag tycker snarare det är du som är inne på spåret att gissa rätt framför att låta handeln följa marknadens nycker.
2016-07-07, 00:20
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Iverson
Hursom blir det jävligt spännande att följa kommande rapportperiod i Sverige.
Ja den ska ju också bakas in i ekvationen
2016-07-07, 00:50
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:
Hittar ingen entydig definition av begreppet och det används i flera olika sammanhang, så förklara gärna mer exakt vad du syftar på.
Skulle ta alldeles för lång tid att förklara men kort sagt:
​
- Trender: Intradag, Vecko, Långsiktigatrenden (månads/kvartal) (line of least resistance)
- Stöd och Motstånd
- Trendlinjer (momentum)
- Mönster/formationer

Citat:
I Nordeatråden var du kritisk till att jag spekulerade i uppgång i Nordea, eftersom aktien enligt din uppfattning aktien ska ner (jag säger inte att det är fel). Nordea gick upp och jag plussade. I den här tråden framgår av mina tidigare inlägg att min senaste position var kort i OMX, vilket också var rätt. Just nu går mina tankar i att OMX borde kunna rekylera upp något.
Trodde du ville investera på långsikt i Nordea, men verkar som du bestämde dig för att göra en liten trade istället. Och tur var väl det? (bröt 67kr-stödet idag)

Citat:
Hur som helst, oavsett vad man anser på längre sikt så kan man på kort sikt ha en annan uppfattning och handla enligt den.

Håller med, det går nästan alltid hitta en anledning till köp och sälj på alla kursnivåer i alla värdepapper beroende på vilken tidshorrisont man har.

Citat:
Så jag tycker snarare det är du som är inne på spåret att gissa rätt framför att låta handeln följa marknadens nycker.
Beror väl på hur du definerar "gissa". Spekulerar, tradar, gamblar... gör bara vad price-action (exakt det som är "marknadens nycker" eller?) säger till mig att göra, samtidigt som jag kopplar bort mina åsikter, bias och känslor ur ekvationen.
Senast redigerad av Kakuzu 2016-07-07 kl. 01:04.
2016-07-07, 01:11
Medlem
Kakuzus avatar
Såhär kan en åsikt ut och varför den suger:
Jag tror vi alla är överens om att index kommer gå ner någongång i år eller nästa år eller nästa vecka/månad (ingen i världen vet när)... men om vi håller fast vid den åsikten kommer vi missa alla chanser att tjäna pengar i vollan upp och ner som sker fram tills dess.

...eller så kanske vi helt enkelt hade fel i åtagandet och det går upp istället, nu är vi verkligen fucked!

"Va?! Nää inte kan väl JAG ha fel??" (Det är såhär folk blir ruinerade på börsen)
Senast redigerad av Kakuzu 2016-07-07 kl. 01:22.
2016-07-07, 04:55
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Hur kan du handla i framtiden?
Efter börsens stängning!

Haha befinner mig i en annan tidzon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto