2015-11-17, 20:37
Medlem
Key.s avatar
Så terrordådet tror jag fortfarande har en inverkan på flera investerare som försöker sälja ner sina portföljer i rädsla och osäkerhet, det är förmodligen därför vi går upp just nu. Därmed varför jag räknar med att den kortvariga effekten av dådet inte borde hålla sig längre än tills på torsdag och borde åter gå efter cykeln normalt mot lågpunkten omkring den 25:e november.

Så roliga dom är när de kommer ut med sånt här.

Anonymous första drag – så slår de till mot IS på nätet

Teater när man ser hur den ovetande reportern berätta om dem.

"Anonymous" är en kontrollerad opposition skapad av CIA för just såna här händelser så kallade "Outlets" en term jag coinat.

"Outlets" är individer eller grupper i samhället oftast kontrollerade oppositioner som används mot massan för att förhindra revolutioner genom att låta folks frustration gå via dem som en förebild. På så sätt står folk inte upp för sig själva och låter andra ta hand om problemen åt dem som naturligtvis aldrig blir lösta. Meningen är att absorbera folks frustrationer och sedan lösa upp dem när debatten är som hettats.

Exempel på Outlet's är allt i från Julian Assange till Bradley Manning och Edward Snowden men många "Truthers" där ute också som Alex Jones t.ex.

Gäller att vara försiktig på vem man lyssnar på.

Så tänk er, hade det inte varit för dessa personer så hade folk omedvetet fått nog och bildat en revolution, men dessa "ledare" förhindrar folket att nå en critical mass point som vänder på konsensus för att detta ska ske.

Målet är att få folket att inte ta aktion eller gå till handling när ett problem väl dyker upp.
Senast redigerad av Key. 2015-11-17 kl. 20:59.
2015-11-17, 20:54
Medlem
🗿
2015-11-17, 21:13
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
massor av text

Du tror alltså att vi kommer hoppa ur mitten kanalen i "gaffeln" som clappen länka för ett tag sedan?
2015-11-17, 21:30
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest
Du tror alltså att vi kommer hoppa ur mitten kanalen i "gaffeln" som clappen länka för ett tag sedan?

Ja det om SPX500 bryter 2065.

DAX30 är lite lurig då den i princip tradar vid sitt trendtak från april just nu, rent generellt är det ett kortningsläge men det är just därför jag tvekar inför den just nu, då OMXS30 fortfarande har utrymme uppåt till 1555 för sitt trendtak och SPX500 i princip kan bryta sin nedgångsfas om den vill.

En stängning över 2055 är fördelaktigt för SPX500 i dag t.ex.

Självklart finns det andra scenariot där indexen alla går ned och OMX aldrig når över 1555 och varken den eller DAX bryter sitt trendtak från april i år men det känns lite mindre troligt just nu med tanke på att vi bara gått upp 3,37% i år hittills efter ca 17% toppen vilket inte är så imponerande om de vill att folk ska fortsätta att investera i börsen nästa år också.

USA har knappt gått upp något i år (ligger på -0,29% på dagens nivå nu) och dollarn är dyr, det är nästan väntat att en QE måste komma för att "rädda" den marknaden.

FED kanske till och med överraskar marknaden med en QE/Stimulans i december istället för en rate hike

Säger ECB QE så måste till slut FED också följa då dollarn blir så pass stark att den skadar deras ekonomi konstigt nog i värld där alla ska devalvera sönder sina valutor.

Men samtidigt är ju andra valutor så beroende av dollarn så någonstans måste den hålla något värde, riktigt komplex situation som de skapat med flit för att styra marknaderna på millimetern.
Senast redigerad av Key. 2015-11-17 kl. 22:10.
2015-11-17, 22:05
Avslutad
Verkar bli en fin trippel top på securitas
2015-11-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Jo, jag märkte det hehe.

Såg ditt svar lite för sent och då satt jag fast i min bear pos. Vilken sida kan man se tidpunkter för nyheter så att man inte missar något som brukar påverka kursen?

Bump

Har ni någon bra länk där dagens ekonomi-events står listade så man slipper åka på en smäll i onödan för att man inte kände till det? Använder ni någon slags nyhets feed?
2015-11-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Bump

Har ni någon bra länk där dagens ekonomi-events står listade så man slipper åka på en smäll i onödan för att man inte kände till det? Använder ni någon slags nyhets feed?

Affärsvärlden kalendarium

Handelsbankens kalender Gillar denna skarpt då man kan se det faktiska utfallet och vad som är konsensus osv..

Investing.com kalender

Bloombergs kalender
Senast redigerad av Bomben1 2015-11-17 kl. 22:37.
2015-11-18, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Affärsvärlden kalendarium

Handelsbankens kalender Gillar denna skarpt då man kan se det faktiska utfallet och vad som är konsensus osv..

Investing.com kalender

Bloombergs kalender

Bra länkar!
Noterade att Draghi ska snacka på fredag.
2015-11-18, 09:12
Bannlyst
Jag ser likheter i DAX öppning som den visat senaste dagarna. Jag gissar på att vi ska upp

och det slog om snabbt till att bli bearish istället
Senast redigerad av clappen 2015-11-18 kl. 09:23.
2015-11-18, 09:37
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag ser likheter i DAX öppning som den visat senaste dagarna. Jag gissar på att vi ska upp

och det slog om snabbt till att bli bearish istället

Har du stängt dina korta från igår?
2015-11-18, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest
Har du stängt dina korta från igår?

Ja jag gjorde det från öppning. Var lite osäker på åt vilket håll vi skulle gå, DAX har gått så bra senaste dagarna vid öppning. Men nu har jag köpt mera björnar
2015-11-18, 10:02
Medlem
Laddar på med några långa guld. Det ser ut som en lovande uppsida inom en snar framtid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in