2015-11-17, 16:46
Bannlyst
hade inte räknat med att usa skulle gå sähär starkt men jag känner för att köpa björn innan stängning
2015-11-17, 16:51
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest
Finns ju för fan inget stopp på OMX idag

Nope För många på säljsidan som försöker korta helt enkelt. Så går det när alla försöker agera logiskt på börsen samtidigt vid fel tidpunkt.
2015-11-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
hade inte räknat med att usa skulle gå sähär starkt men jag känner för att köpa björn innan stängning

Det blir några korta snart.
2015-11-17, 17:31
Medlem
Key.s avatar
Sådär, behåller långa i idag också, tror det får räcka fram tills på torsdag, fredag borde bli en röd dag.
2015-11-17, 17:42
Medlem
Citat:
Gissar på att vi sticker upp lagom till KPI makrot om en halvtimme. Eftersom att det är en hel del som säkerligen kortar härifrån.

Jo, jag märkte det hehe.

Såg ditt svar lite för sent och då satt jag fast i min bear pos. Vilken sida kan man se tidpunkter för nyheter så att man inte missar något som brukar påverka kursen?
2015-11-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Sådär, behåller långa i idag också, tror det får räcka fram tills på torsdag, fredag borde bli en röd dag.

Hur kan du sova? Jag blir helt nojjig av att ha papper över natten.
2015-11-17, 17:59
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Hur kan du sova? Jag blir helt nojjig av att ha papper över natten.

Jag är inte fullt exponerad när jag tar positioner över dagar till skillnad från trading på minuten, tycker börsen är allt för volatil för att man ska ta den risken just nu.
2015-11-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Jag är inte fullt exponerad när jag tar positioner över dagar till skillnad från trading på minuten, tycker börsen är allt för volatil för att man ska ta den risken just nu.

Förstår, själv har jag inte psyke till att göra så ens med en mindre position. Skulle sitta och kolla terminerna hela natten ha ha Hoppas swingen går bra iaf!
2015-11-17, 18:19
Avslutad
Avvecklade den där 'trisslotten' jag hade i NOMI nu med väldigt gott resultat efter de senaste dagarnas rally. Förväntar mig kursen kommer rasa när de nya aktierna kommer ut från emissionen här om någon/några veckor, sen har dom också sagt att det bli malpåse minst ett år till.

Kanske tar en ny trisslott om ett halvår eller nått när skitbolaget rasat ner i källaren där det hör hemma igen.
2015-11-17, 18:19
Bannlyst
köpte korta innan stängning, får bära eller brista helt enkelt
2015-11-17, 18:32
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Förstår, själv har jag inte psyke till att göra så ens med en mindre position. Skulle sitta och kolla terminerna hela natten ha ha Hoppas swingen går bra iaf!

Självklart tittar jag i terminen lika ofta men med mindre stress och oro, det är liksom inte kul att sitta fullt exponerad när kursen kan svänga 5-10 punkter på några minuter så jag anpassar till volatiliteten detta ger också bättre översikt på kursen.

En annan fördel är att man emotionellt klarar av att hålla öppna positioner längre när man ska låta winners ride och tränar upp psyket för att känna igen mönster där man inte bör sälja direkt t.ex. vid en trap.
Senast redigerad av Key. 2015-11-17 kl. 18:50.
2015-11-17, 20:33
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
köpte korta innan stängning, får bära eller brista helt enkelt

Verkar som att du tog rätt beslut

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem