2015-11-17, 14:39
Medlem
Key.s avatar
Självfallet ska det bli mer short squeezes nu när majoriteten sitter fast i björpositioner i tron om att börsen skulle fortsätta ned i måndags efter det redan inprisade terrordådet förra veckan.
2015-11-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
När man har en riktigt grön börsdag tolkas nästan allt makro "on point" som positivt. Nu ska vi uppåt mera eftersom vi pustar ut att KPI:t går som det ska.

USA ser glad ut, då viftar DAX på svansen
2015-11-17, 14:40
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
När man har en riktigt grön börsdag tolkas nästan allt makro "on point" som positivt. Nu ska vi uppåt mera eftersom vi pustar ut att KPI:t går som det ska.

Japp, och nu har strecket börjat köpa också. OMX kan lika gärna dra iväg 30 punkter till bara på det.
2015-11-17, 14:53
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Nu är det tredje gången på en tiodagars period som Dax är uppe och studsar mot taket av den långsiktiga trendkanalen från April. Bryter vi inte uppåt ur den snart kan det inte vänta annat en nedgång. Jag går varken lång eller kort just nu utan avvaktar...

Edit: Slänger in lite Dax björnar som jag tänker hålla på... så får vi se
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2015-11-17 kl. 14:59.
2015-11-17, 14:57
Medlem
Key.s avatar
Can't Drag This Down

Börsen fick ju aldrig 1555 den 11/11 det är ju så himla frestande nu att försöka åtminstone ta sig dit så här dags i cykeln.
2015-11-17, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
USA ser glad ut, då viftar DAX på svansen

Japp. Men idag tror jag faktiskt att USA inte kommer vara lika pigg i öppningen. Tror lite kortsiktiga vinsthemtagningar där. Men med gårdagens engulfing i dagsgrafen skriker det bull som inihelvet*. Så en bra ide kan vara att bara köpa bull och sedan swinghålla tills imorgon/övermorgon minst.

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Nu är det tredje gången på en tiodagars period som Dax är uppe och studsar mot taket av den långsiktiga trendkanalen från April. Bryter vi inte uppåt ur den snart kan det inte vänta annat en nedgång. Jag går varken lång eller kort just nu utan avvaktar...

Äh, över 100punkter kvar ju innan det blir ett problem.
2015-11-17, 15:35
Medlem
Ingen som tradar orezone? Sjuuuka rörelser i den idag.
2015-11-17, 15:42
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab11
Ingen som tradar orezone? Sjuuuka rörelser i den idag.

Verkar som att de flesta gruvbolag fått fnatt nu när världen blivit lite mer "osäker".

Detta scenario är vad som krävs för dem egentligen.

Sedan Nordic Mines ruset på över +1000% så har andra gruvbolag också fått fart i sig.

Mer eller mindre spekulation i nuläget i dessa bolag då och väldigt farligt att köpa på höga priser.

Chansa kan man alltid göra om man vill men då ska man försöka få de så billigt som det går.
2015-11-17, 15:52
Bannlyst
Minst 2045 ska SP500 orka med nedåt idag.
2015-11-17, 16:11
Medlem
Antingen händer ingenting eller så är det som nu, dvs att det går så fort upp och ner att man inte hinner med att trada annat än att lägga "chansorders" på olika nivåer. Vet inte hur många ggr jag missat ett bra köp eller sälj med några få sekunder i villervallan. Riktning? Ingen som vet.. inte jag heller. Tror vi skall ner till 1495 en vända men verkar inte bli idag så blir imorgon förmiddag i så fall men kan lika gärna flyga iväg upp till 1530.
2015-11-17, 16:13
Bannlyst
Ju stabilare SP500 är, desto mer vet jag att dom ska hämta hem vinsterna.. Dom vill bara lura in lite köpare här. Frågan är om man ska köpa björnarna nu eller precis innan stängning hmmm.
2015-11-17, 16:46
Medlem
Er-nests avatar
Finns ju för fan inget stopp på OMX idag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in