2015-12-04, 17:51
Medlem
Angående oljan så är det nog inte så kört för den som det först verkade när dom höjde produktionstaket. Tidigare låg det alltså på 30 milj fat och dom höjde till 31,5 milj fat. Uppfattas såklart oerhört negativt av alla som hoppats på en sänkning, men lite beroende på hur man hanterar det kan det faktiskt innebära just en liten sänkning i praktiken. Trots taket på 30 milj har utfallet för okt och nov varit 31,6 resp 31,8 milj. Har man nu gett f-n i att hålla sitt bestämda tak på 31,5 milj så minskar man alltså produktionen lite lite grann. Så summerar man mötet så blir det väl en gäspning varken positivt eller negativt.
2015-12-04, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
f-n, kan bli en hel femtiöring i torsk där. Tänkte inte på det. Att DAX gick ner 40 punkter sedan Sverige stängde känns sekundärt. Hehe. Måndag ny dag, nya hjärnsläpp och nya bergochdalbanor. Trevlig helg.
Hur menar du?
Minns att du skrev att du brukar köra 10x bull/bear på dax.
Hävstång över 5 genererar 3% ränta vid övernattning.
Antar att du köper en position värd över 1000kr för att undvika courtage.
1001*0,03=30,03kr.
Vill inte vara en jävla viktigpetter men jag älskar ju förståelse.
Handlade du istället mini futures? Hur är det med ränta där?

Någon som kan svara på hur det ligger till med orderflöde som syns på olika nätmäklare?
Kan jag som använder avanza se orders på t.ex IG, eller hur fungerar det?
Visst har jag fått det om bakfoten, just eftersom det inte ens är samma underliggande som syns i orderflödet, korrekt? Men hur fungerar då nätmäklarens orderflöde om det bara är nätmäklarens orderflöde som syns med? *förvirrad*. tack som fan för svar!!!!

Trevlig helg allihopa och tack så mycket för all hjälp.
Senast redigerad av FX5000 2015-12-04 kl. 18:48.
2015-12-04, 18:48
Medlem
boms avatar
Kort SP2080,8 och SL~2092

Så klart för veckan: +4% tot. Alla konton. Trevlig helg!
Senast redigerad av bom 2015-12-04 kl. 18:51.
2015-12-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Hur menar du?
Minns att du skrev att du brukar köra 10x bull/bear på dax.
Hävstång över 5 genererar 3% ränta vid övernattning.
Antar att du köper en position värd över 1000kr för att undvika courtage.
1001*0,03=30,03kr.
Vill inte vara en jävla viktigpetter men jag älskar ju förståelse.
Handlade du istället mini futures? Hur är det med ränta där?

haha. Ok. Jag missförstod dig. Trodde du menade missad bankränta på kapitalet jag tog ut från banken.. hehe. Du har såklart helt rätt i det där med övernattningsförlust och det skall man inte bortse från. Är just därför ofta dumt att handla certifikat annat än intradag. Helt rätt. Men jag gör ibland (ofta) inte som man "skall". Chansade helt enkelt på uppgång till öppningen på måndag. Oförändrat så förlorar jag mycket riktigt någon tjugolapp eller två.
2015-12-04, 18:55
Medlem
dainsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
haha. Ok. Jag missförstod dig. Trodde du menade missad bankränta på kapitalet jag tog ut från banken.. hehe. Du har såklart helt rätt i det där med övernattningsförlust och det skall man inte bortse från. Är just därför ofta dumt att handla certifikat annat än intradag. Helt rätt. Men jag gör ibland (ofta) inte som man "skall". Chansade helt enkelt på uppgång till öppningen på måndag. Oförändrat så förlorar jag mycket riktigt någon tjugolapp eller två.
Med tanke på Draghis snack alldeles nyss kan det nog bli grönt för dig på måndag.

"Draghi Says ECB Will Deploy Further Tools If Necessary.... "Whatever it takes with a whimper"
zerohedge@twitter
Senast redigerad av dainsi 2015-12-04 kl. 18:58.
2015-12-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Med tanke på Draghis snack alldeles nyss kan det nog bli grönt för dig på måndag.

"Draghi Says ECB Will Deploy Further Tools If Necessary.... "Whatever it takes with a whimper"
zerohedge@twitter

oj, ser det nu. DAX fut upp 1% sedan stängning. Hmm. Gissar att fler här blir glada om det håller i sig. (Clappen m fl). Men har inte alltför stora förhoppningar förrän en ev uppgång är bevisad på måndag öppning.
2015-12-04, 21:06
Medlem
slemmigsnigels avatar
Skönt att Draggen går ut med att han "kan göra mer" dagen efter att han inte gjorde mer. Klartecken till marknaden att lugna ner sig och stanna kvar i korta EURUSD-positioner med andra ord.

Räknar med tokrally nästa vecka och fram till FOMC den 16:e. Det kommer garanterat uppfinnas massor med argument om hur bullish det är med räntehöjning. Allt för julnisserallyt och uppmuntra de amerikanska konsumenternas julshopping.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2015-12-04 kl. 21:20.
2015-12-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Skönt att Draggen går ut med att han "kan göra mer" dagen efter att han inte gjorde mer. Klartecken till marknaden att lugna ner sig och stanna kvar i korta EURUSD-positioner med andra ord.

Räknar med tokrally nästa vecka och fram till FOMC den 16:e. Det kommer garanterat uppfinnas massor med argument om hur bullish det är med räntehöjning. Allt för julnisserallyt och uppmuntra de amerikanska konsumenternas julshopping.

Självklart kan allt hända med börsen, efter Draghis officiella tal fattade jag beslut om att placera för ett par dagars nedgång..

Det hade ju varit bättre om Draghi drog samtlig information under det officiella talet

Så, mina korta lär bli en förlustaffär på måndag. Får ladda på med långa och bli rik på fredag istället
2015-12-06, 17:46
Bannlyst
Då satsar vi på -70% på måndag
http://imgur.com/im2eV29
Senast redigerad av FX5000 2015-12-06 kl. 17:51.
2015-12-07, 04:25
Medlem
Schweppes99s avatar
Citat:
Då satsar vi på -70% på måndag
http://imgur.com/im2eV29

Får hoppas att du lärt dig något iaf?
2015-12-07, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
Får hoppas att du lärt dig något iaf?
Time will tell!
Får jag fråga hur lång tid det tog för dig (eller andra som läser detta) att gå + sedan du startade handla med riktiga pengar?
Senast redigerad av FX5000 2015-12-07 kl. 08:15.
2015-12-07, 09:08
Medlem
boms avatar
Citat:
Time will tell!
Får jag fråga hur lång tid det tog för dig (eller andra som läser detta) att gå + sedan du startade handla med riktiga pengar?

Vet inte. Jag är inte på + sidan ännu om jag räknar med starten när min konto-utveckling såg ut som på dina bilder. Första 2-3 månader räckte för att gå -90% på trading kontot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in