2015-12-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Jag kommer behålla mina långa nu ett tag för att se om detta kan trada över 1460.

Skrev inga spoilers, bara förklarade hur dålig filmen var i princip.

Vill du för evigt förstöra ditt minne av Star Wars så är den i princip snabbaste vägen dit.

Alltså de gjorde detta med flit, finns ingen annan förklaring.

Om något så får de dig lustigt nog att gilla de gamla filmerna ännu mer, men för ny ung publik som ser detta så är det en helt ny typ av farlig programmering de får som i princip de-maskuliniserar dem.
Ser man hela filmen som en hjärntvätt istället för underhållning så är det klart att man tycker den e dålig. Prova slappna av nästa gång du kollar på en film så ska du se att den blir bättre.
2015-12-17, 09:36
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
Ser man hela filmen som en hjärntvätt istället för underhållning så är det klart att man tycker den e dålig. Prova slappna av nästa gång du kollar på en film så ska du se att den blir bättre.

Men snälla jag menar på riktigt ur ett filmmässigt perspektiv också, jag är ett stort Star Wars fan sen jag var liten, jag vet ju liksom vad som gör Star Wars bra, de tog verkligen allt som var bra med franchisen och hånade det.

Fanns ingen mystik eller spänning alls, *liten spoiler* onda snubben tar av sig masken för i helvete och ser ut som en tönt och den där äckliga tjejen hånar honom med dumma punchlines, när fan har det hänt i Star Wars historia, det fanns respekt för karaktärerna från båda hållen i de filmerna förut, inte i denna.

Jag vill inte ens gå in på rollen de gett för den svarta snubben som i princip leker dum hela tiden, skämmigt på alla sätt.

Alla karaktärer beter sig som de vore på speed utan någon sense of direction av någonting, bara complete randomness som troll.

Aaaahh blir så irriterad, röstade ned den 3 gånger på IMDB och skrev en review.

Problemet är att de flesta kommer bara acceptera den för att den är "politiskt korrekt" eller för att de tror att den är bra för att den har titeln "Star Wars".

Skulle förbjuda barn att se den, så långt hade jag gått, den är uppbyggd för att trotsa fadern i familjen också på ett helt nytt och sjukt sätt och de-maskulinisera män och pojkar, samtidigt som den förvirrar tjejer.

Hjärntvättning på högsta nivå!

Jag hoppas på riktigt att Disney aktien slaktas efter detta när folk inser hur dålig den var och den får backlash.
Senast redigerad av Key. 2015-12-17 kl. 10:18.
2015-12-17, 09:59
Medlem
Var ju meningen jag skulle sålt hälften av mina långa OMX igår men det blev liksom aldrig av. Kunde varit en tabbe men visade sig bli rätt. Sålde dom nu istället. Hälften kvar som jag inte säljer i intervallet 1440-1500. Säljer när vi hamnar utanför det, oavsett om det blir 1440 eller 1500.

Går väl inte vara helt säker på en fortsatt uppgång härifrån och kan tills vidare lika gärna vara en normal uppåtrekyl till 50% av tidigare nedgång när vi kikar på det senare i efterhand. Vi får se.
2015-12-17, 10:07
Medlem
Strand.s avatar
Tog hem mina långa med snitt 9.5 punkter profit. Letar ny entry vid rekyl

Citat:
Aaaahh blir så irriterad, röstade ned den 3 gånger på IMDB och skrev en review.

Haha, dags att kolla igenom dom gamla igen då?
2015-12-17, 10:19
Medlem
boms avatar
Nu är jag ur alla mina korta också. 1% av kapitalet förlorat.
2015-12-17, 10:22
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Tog hem mina långa med snitt 9.5 punkter profit. Letar ny entry vid rekyl

Haha, dags att kolla igenom dom gamla igen då?

Ja, kanske är det syftet att jag ska hata de så mycket att jag ska titta på de gamla samtidigt som massa skit ska hamna på minnet.

Men jag har egentligen bara fått avsmak nu av allt istället, detta är short-term effect får se vad long-term effect blir.

Behåller långa så länge vi håller oss över ca 1455 med upward momentum.
2015-12-17, 10:36
Medlem
Key.s avatar
Kanske ska man förvänta sig 1470 i dag då alla som sett filmen igår och tradar har förlorat 50% av deras hjärnkapacitet och vet bara en knapp den blåa köpknappen.

Blev på riktigt dummare av filmen, blev som en reset i huvudet på något sätt.
2015-12-17, 10:56
Medlem
Ökat långa dax
2015-12-17, 10:56
Medlem
Vilka alternativ finns det om man vill vända sig för klagomål på en emittent? Finns det nån förutom emittenten själv och Stockholmsbörsen? Kan man vända sig till nån person hos sin nätmäklare?
2015-12-17, 11:05
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepp-ohoj
Vilka alternativ finns det om man vill vända sig för klagomål på en emittent? Finns det nån förutom emittenten själv och Stockholmsbörsen? Kan man vända sig till nån person hos sin nätmäklare?

Finansinspektionen och mäklaren, tryck på mäklaren de måste kunna kompensera dig.

I värsta fall en polisanmälan om inget av det ovanstående hjälper.

Emittenterna fuskar väldigt ofta och kommer undan med det för att ingen säger till om det och låter det förbipassera.
Senast redigerad av Key. 2015-12-17 kl. 11:11.
2015-12-17, 11:09
Medlem
Citat:
Finansinspektionen och mäklaren, tryck på mäklaren de måste kunna kompensera dig.

Emittenterna fuskar väldigt ofta och kommer undan med det för att ingen säger till om det och låter det förbipassera.

Sant, detta är deras marknad. Lite som mäklare och lockpriser. Alla vet att det finns, men vad fan ska man göra.
2015-12-17, 11:19
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Sant, detta är deras marknad. Lite som mäklare och lockpriser. Alla vet att det finns, men vad fan ska man göra.

Jo det är ju så, men allt som behövs för att evil ska flourish är för good men to do nothing.

Citat:
“The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”
― Edmund Burke

Alla har rättigheter, det handlar om att kräva dem när andra försöker ta dem ifrån en, vi är alla fria män, inte peasants som ska lyda order från förtryckare.

Våga stå upp för er själva!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in