Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenKanel
Ser man hela filmen som en hjärntvätt istället för underhållning så är det klart att man tycker den e dålig. Prova slappna av nästa gång du kollar på en film så ska du se att den blir bättre.
Men snälla jag menar på riktigt ur ett filmmässigt perspektiv också, jag är ett stort Star Wars fan sen jag var liten, jag vet ju liksom vad som gör Star Wars bra, de tog verkligen allt som var bra med franchisen och hånade det.
Fanns ingen mystik eller spänning alls, *liten spoiler* onda snubben tar av sig masken för i helvete och ser ut som en tönt och den där äckliga tjejen hånar honom med dumma punchlines, när fan har det hänt i Star Wars historia, det fanns respekt för karaktärerna från båda hållen i de filmerna förut, inte i denna.
Jag vill inte ens gå in på rollen de gett för den svarta snubben som i princip leker dum hela tiden, skämmigt på alla sätt.
Alla karaktärer beter sig som de vore på speed utan någon sense of direction av någonting, bara complete randomness som troll.
Aaaahh blir så irriterad, röstade ned den 3 gånger på IMDB och skrev en review.
Problemet är att de flesta kommer bara acceptera den för att den är "politiskt korrekt" eller för att de tror att den är bra för att den har titeln "Star Wars".
Skulle förbjuda barn att se den, så långt hade jag gått, den är uppbyggd för att trotsa fadern i familjen också på ett helt nytt och sjukt sätt och de-maskulinisera män och pojkar, samtidigt som den förvirrar tjejer.
Hjärntvättning på högsta nivå!
Jag hoppas på riktigt att
Disney aktien slaktas efter detta när folk inser hur dålig den var och den får backlash.