2015-12-16, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Skönt att höjningen äntligen är avklarad, nu kan man fokusera på något annat än när FED höjer räntan.. Intressant blir dock att se hur emerging markets kommer reagera på detta..

mycket dåligt eftersom att deras lån som ofta är i USD kommer bli mycket dyrare när dom ska betala tillbaks dom
2015-12-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
mycket dåligt eftersom att deras lån som ofta är i USD kommer bli mycket dyrare när dom ska betala tillbaks dom

Exakt, These countries are most at risk from a U.S. rate hike

Citerar
Citat:
Brazil is in a deep economic crisis. Its economy shrank by 1.7% in the third quarter, its currency -- the real -- has lost 31% against the dollar so far this year, and inflation is at a 12-year high.

A rate hike in the U.S. will pile on the pain. Fanthom Consulting said Brazil is the most vulnerable of all emerging markets to a Fed lift-off.

Brazil has the second biggest dollar-denominated debt in the world after China, according to the Bank for International Settlements.

Brazilian companies have borrowed billions of dollars over the last decade, and might find themselves unable to repay those debts if the dollar gains more ground against the real.

Det går dock att argumentera för att vi redan har sett den största delen av dollarförstärkningen då dollarn stärkes rejält när FED avslutade senaste QE programmet samt att räntehöjningen som skedde nu är den mest omdiskuterade/förväntade höjningen i historien ..

Stockholmsbörsen verkar iallafall gilla beskedet efterhandeln.
Senast redigerad av Bomben1 2015-12-16 kl. 22:04.
2015-12-16, 22:02
Bannlyst
Ingen vidare close för USA, inte för att jag är förvånad dock då hela börsen är uppblåst just nu, vi får se om vi bryter igenom 2072-79 kommande dagar. Då finns det hygglig chans för att vi ska bränna oss upp och testa ATH på SP500 (så sjukt är det faktiskt).
2015-12-17, 08:18
Medlem
Citat:

Jotack. Brasilien, Sydafrika och Turkiet bland många andra står väl närmast inför ekonomisk kollaps just nu..
2015-12-17, 08:41
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ivi får se om vi bryter igenom 2072-79 kommande dagar. Då finns det hygglig chans för att vi ska bränna oss upp och testa ATH på SP500 (så sjukt är det faktiskt).

Triple witching Friday. Nu ska vi upp, upp, upp! Tror det kommer se liknande ut som förra årsskiftet. Däremot vill jag inte vara lång när Q4-rapporterna ramlar in. http://invst.ly/o9a6
2015-12-17, 09:01
Medlem
idag är det dipparna som gäller
2015-12-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Sanningen om Imint
text

Tack för tipset, inte för att jag sätter mig in i företaget just nu, men ur trading synpunkt förefaller det vara ett företag med bra rörelse i kursen
2015-12-17, 09:12
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
idag är det dipparna som gäller

Kan nog inte bara vara så enkelt när vi fick den extrema öppningen över 1450 till och med!

Men ja förmodligen, för det ser ut så nu.

Det är som om börsen fick en lättnad när FED höjningen blev klar ur världen men sen så småningom kanske verkligheten hinner ikapp.

Star Wars filmen var dålig btw, Disney tog verkligen allt som var bra med Star Wars och spolade ner hela franchisem i toaletten, precis som jag hade misstänkt, jag är så besviken alltså.

Hjärntvättningen i filmen var extrem också, man blev på riktigt dummare av att se den, jag gick runt i en haze i flera timmar efter.

Det fanns ingen tydlig linje mellan goda och onda allt var bara en enda röra av skit i princip.

Den var respektlös och innehöll idiotiska punchlines.

Allt som gjorde Star Wars bra, en bra storyline, starka karaktärer, bra scener, bra musik fanns inte där, musiken var i filmen var värdelös, fanns inte en enda theme!

Det var ett hån mot alla Star Wars fans, det var som om alla karaktärerna i filmen trollade filmen.
Senast redigerad av Key. 2015-12-17 kl. 09:18.
2015-12-17, 09:19
Medlem
Strand.s avatar
Lång OMX @ 1450 där fib .618 och stödet sammanfaller, stopp kring 1447
2015-12-17, 09:20
Bannlyst
Jaha sålde bort allting nära dippen nyss för en skaplig förlust, som tur var var det inga enorma positioner man tog över natten även om det sved till lite.

Då är det bara köpa allt som rör sig som gäller, eftersom att USAs ekonomi är toppen. Bara köpa upp sig för kommande räntehöjningar och "everything is awesome"..
2015-12-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Kan nog inte bara vara så enkelt när vi fick den extrema öppningen över 1450 till och med!

En spolier tag på Starwars kanske? så fort jag såg att du skrev Starwars slutade jag läsa inlägget

Försöker ta mig in på en dipp runt 1448.

I must say.... Har ändrat min taktik en del kring tradingen, har kört DAX efter stängning (tyvärr på ig,,,,,,, ej ISK) och detta har resulterat i betydligt bättre avkastning för min del.
2015-12-17, 09:27
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
En spolier tag på Starwars kanske? så fort jag såg att du skrev Starwars slutade jag läsa inlägget

Försöker ta mig in på en dipp runt 1448.

I must say.... Har ändrat min taktik en del kring tradingen, har kört DAX efter stängning (tyvärr på ig,,,,,,, ej ISK) och detta har resulterat i betydligt bättre avkastning för min del.

Jag kommer behålla mina långa nu ett tag för att se om detta kan trada över 1460.

Skrev inga spoilers, bara förklarade hur dålig filmen var i princip.

Vill du för evigt förstöra ditt minne av Star Wars så är den i princip snabbaste vägen dit.

Alltså de gjorde detta med flit, finns ingen annan förklaring.

Om något så får de dig lustigt nog att gilla de gamla filmerna ännu mer, men för ny ung publik som ser detta så är det en helt ny typ av farlig programmering de får som i princip de-maskuliniserar dem.

De vänder på könsrollerna extremt i den, som att titta på en pride approved film för feminister eller något.
Senast redigerad av Key. 2015-12-17 kl. 09:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in