• 1
  • 2
2015-10-30, 02:48
Medlem
slemhogs avatar
Har börjat köra med nackhuva ca 4 pass. Jäklar vad det tar på nacken. När jag känner på baksidan av nacken med handen så kanske ökat 10-20% i massa.
Tidseffektivt är det också, bara sitta framför tvn och nöta.

Började på 10 kg 15 reps. Är nu uppe på 12.5 kg 20 reps ggr 3 set.

En kraftig nacke gör visuellt väldigt mycket då man mest ser ansiktet på folk hela tiden med kläder på. Man ser allmänt mer muskelös ut och atletisk och sen borde även ansiktet bli mer maskulint

Hur många kör nackträning och med nackhuva? Inte speciellt många enligt mina erfarenheter, dom flesta har tunna pencil necks.
Finns det några fler bra nackövningar?
Senast redigerad av slemhog 2015-10-30 kl. 02:51.
Citera
2015-11-01, 22:27
Medlem
slemhogs avatar
Fan ingen som tränar nacke alltså? Därför man ser massa smala giraffnackar ute på stan överallt alltså
Citera
2015-11-02, 00:10
Medlem
Stora traps gör att nacken ser större eller snarare kortare ut och jag har fått större nacke av att träna redan, skulle aldrig vilja ha större. + finns det inte risk för obalans? Känns som att nacken kommer börja dra bakåt vilket leder till huvudvärk och annat skit. Obalans är inget jag vill riskera, speciellt inte när de komemr till nacken
Citera
2015-11-02, 00:11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ta det lugnt, "giraffnackar". Du har kört några pass och nu är du del av någon slags utvald "nack-elit" eller? Jag kan titta på din nacke om fem år så kan vi se hur länge du höll på med detta och om du har något att visa.

Nackens muskulatur är inte utvecklad för att lyfta några tyngder utan för att stabilisera huvudet. Rapportera gärna eventuella skador i tråden.
Citera
2015-11-02, 11:00
Medlem
Sigstens avatar
Har kört lite med en sådan men det var mest för att hjälpa till i boxningen. Man ska nog inte köra för hårt misstänker jag.
Citera
2015-11-02, 18:19
Medlem
Svampifittans avatar
Några 10-15kg ska du definitivt inte nöta till en början, kommer sluta med att du inte kan vrida nacken ordentligt (tro mig, jag har själv varit där) det bidrar även till "kylskåp looken" dvs när du måste vrida hela överkroppen för att kolla åt sidan. Inte attraktivt för fem öre.

Träna nacken med lite brottar rullningar också så du får flexibilitet också.
Citera
2015-11-12, 16:29
Medlem
HORJESUSs avatar
Släng nackhuvan å börja skicka Synthol istället.

Nacken kommer se råfet ut, å då det dessutom är olja så kommer det smörja
så du kan rulla nacken 180 grader om du vill.
Citera
2015-11-15, 06:35
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Släng nackhuvan å börja skicka Synthol istället.

Nacken kommer se råfet ut, å då det dessutom är olja så kommer det smörja
så du kan rulla nacken 180 grader om du vill.

heheh Säger du det, gummimannen.
Citera
2015-11-15, 06:43
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ta det lugnt, "giraffnackar". Du har kört några pass och nu är du del av någon slags utvald "nack-elit" eller? Jag kan titta på din nacke om fem år så kan vi se hur länge du höll på med detta och om du har något att visa.

Nackens muskulatur är inte utvecklad för att lyfta några tyngder utan för att stabilisera huvudet. Rapportera gärna eventuella skador i tråden.

Haha, nack-eliten checkar in. Kört 10 pass nu och växt 2 cm omkrets och tjejerna börjar titta och smila mer åt en. Man känner sig som en helt annan människa med nackträningen, stark och hypermaskulin.

Du får ta köra igång med nackhuvan och träningen nu om du inte vill stå i vassen med giraffnacken uppstickandes som ett periskåp. Kommer annars komma in många peepshow och ubåtsrapporter i sommar när kaffemedaffes ska ut på playan..

Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
Några 10-15kg ska du definitivt inte nöta till en början, kommer sluta med att du inte kan vrida nacken ordentligt (tro mig, jag har själv varit där) det bidrar även till "kylskåp looken" dvs när du måste vrida hela överkroppen för att kolla åt sidan. Inte attraktivt för fem öre.

Träna nacken med lite brottar rullningar också så du får flexibilitet också.

Vadå förvandlas man till batman menar du? 10-15 kg gör jag 20-30 reps med, inte tungt alls. Står rakt och tiltar bara ned huvudet och sen upp.
Är det inte hög skaderisk i brottarrullningar då när man ligger på huvudet och kan tappa balansen och få sig en knäck?
Senast redigerad av slemhog 2015-11-15 kl. 06:48.
Citera
2015-11-15, 15:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
nack-eliten . Kört 10 pass

PMa mig om 2 år. Berätta om du har kvar ditt gymkort. Det lär ligga i någon låda tillsammans med den där luvan.
Citera
2015-11-16, 02:36
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
PMa mig om 2 år. Berätta om du har kvar ditt gymkort. Det lär ligga i någon låda tillsammans med den där luvan.
LOOOOL
Citera
2015-11-16, 17:20
Medlem
slemhogs avatar
Citat:

I helvete heller. Den har jag krängt till dig då efter du fått glosögon och tokimpad av resultatet. Samtidigt har jag uppgraderat till beefneck rage 2 Proffs luvan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in