Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Ta det lugnt, "giraffnackar". Du har kört några pass och nu är du del av någon slags utvald "nack-elit" eller? Jag kan titta på din nacke om fem år så kan vi se hur länge du höll på med detta och om du har något att visa.
Nackens muskulatur är inte utvecklad för att lyfta några tyngder utan för att stabilisera huvudet. Rapportera gärna eventuella skador i tråden.
Haha, nack-eliten checkar in. Kört 10 pass nu och växt 2 cm omkrets och tjejerna börjar titta och smila mer åt en. Man känner sig som en helt annan människa med nackträningen, stark och hypermaskulin.
Du får ta köra igång med nackhuvan och träningen nu om du inte vill stå i vassen med giraffnacken uppstickandes som ett periskåp. Kommer annars komma in många peepshow och ubåtsrapporter i sommar när kaffemedaffes ska ut på playan..
Citat:
Ursprungligen postat av
Svampifittan
Några 10-15kg ska du definitivt inte nöta till en början, kommer sluta med att du inte kan vrida nacken ordentligt (tro mig, jag har själv varit där) det bidrar även till "kylskåp looken" dvs när du måste vrida hela överkroppen för att kolla åt sidan. Inte attraktivt för fem öre.
Träna nacken med lite brottar rullningar också så du får flexibilitet också.
Vadå förvandlas man till batman menar du? 10-15 kg gör jag 20-30 reps med, inte tungt alls. Står rakt och tiltar bara ned huvudet och sen upp.
Är det inte hög skaderisk i brottarrullningar då när man ligger på huvudet och kan tappa balansen och få sig en knäck?