2015-10-30, 01:20
Medlem
Okej måste göra en egen nu pallar ej med detta längre.. Hur ska man träna bort en gamnackee? suttit mycke vid datorn och mobil suttit fel osv, Min nacke är liksom stel och sönder "kan läsa min sönder nacke" sen är min rygg lite sned jag tränar inget heller.. Men är ju en kota precis innan nacken , "lutar jag huvudet bakåt känner man dem, är "trött" i nacken nu efter allt knäckande idag.. ser ut som axlarna är framåt blir böjt vid nacken.. Tog en bild vidd spegeln när jag försökte göra värsta gamnacken "man ser hur huvudet är fram nacken framåt sen sticket upp typ en liten kota syns tror jag.. Asså gjorde verkligen värsta hållningen på bilderna men fan huvudet "halsen" är lägre ned en nacken.. Är liksom en kota känner den nu när jag ligger ned med mobilen lutar mig åt höger den är mer åt höger..

Vad ska man göra.. Inte kul att ha det såhär.. Vet inte ens om det kan bli bätrre med allt jag har emot mig o tics med

Lutar jag ryggen bakåt o axlarna blir det lite bättre.. Men min nacke är sönder kan knacka den hela tiden osv

Vill ha tips.. Sluta sitta vid datorn för mycket ochh fel och sluta tics

Asså det är inte att mitt huvud är lutat framåt eller inte.. "Det är lätt att bara ha huvudet rakt" Det är min nacke eller nästann mer runy nacken/över ryggen.. Nu går det säkert inte fixa pga har väl det ändå.. Att ens huvud rr framåt kan vem som helst fixa.. Inte hållningen? vid nacke..
Senast redigerad av Ufc123 2015-10-30 kl. 01:43.
Citera
2015-10-30, 02:07
Medlem
Säkert fuckat sönder hållningen/bålen ännu mer med ticsa revben/magen o när jag sitter på stol typ fucka min hållning med konstiga saker spänna sig osv tics grejer.. Blir ju så när man mår såhär
Ingen som vet hur man egentligen har det så är ingen stor sak om jag fixar allting kan man tro.. Kab fan inte sluta tics just nu osv blir arg.

Manm kan "försöka" må bra men hjälper ej tillslut är det samma sak blir ej bättre fortf samma och osv
Senast redigerad av Ufc123 2015-10-30 kl. 02:18.
Citera
2015-10-30, 07:49
Medlem
Gå till någon rehab klinik och få proffsig hjälp
Citera
2015-10-30, 11:06
Medlem
Ställ frågan i delforumet Skador och rehabträning eller gå till vårdcentralen och be om en remiss till en sjukgymnast som kan slå fast vad som faktiskt är fel och sedan hjälpa dig.
Citera
2015-10-30, 14:59
Medlem
Lasbond3000s avatar
Du får träna baksida axlar och övre trapezius https://sv.wikipedia.org/wiki/Trapezius eftersom det är dessa muskelgrupper som sträcker upp din nacke och vrider axlarna bakåt.
Det finns en hel drös med övningar för att stärka nämnda muskelgrupper, så det tänker jag inte gå in närmare på.
Vad jag däremot kan tillägga är att hos de flesta landsting så är sjukgymnasten remissfritt, så det är bara att lyfta på luren och ringa.
Citera
2015-11-03, 22:04
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Ut och rör på dig, kan inte bli lättare att göra detta än vad det är idag. Ladda ner någon löpar-app, t.ex. 10K så kommer du på 14 veckor tränas upp för att springa en mil. Skaffa en billig stång som du kan göra pull-ups på, här finns det också appar som du kan ladda ner gratis som kommer träna upp dig utefter vad du har för erfarenhet. Just pull-ups är en så lätt övning till utförandet och tränar ryggen otroligt bra. Är du ute och springer 30-60 minuter och avslutar med lite pull-ups och rörlighetsövningar för rygg/nacke typ 3 gånger i veckan kommer du märka stora förändringar på bara några månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in