2015-10-29, 20:54
Medlem
Funderar p om man skulle ppna ett gemensamt konto med sambon fr gemensamma kostnader. Hyra, mat, el etc.

Vi har idag olika banker, men varsitt ica-kort.
Jag ser ju grna att vi har varsitt kort, men att det gr till samma konto. Och att vi bda kan komma t kontot via vr personliga inloggning p banken fr att enkelt administrera.

r detta mjligt med ICA-banken?
Antar att det r vanligt med gemensamma konton, hur har ni satt upp det?
Ngra som handlar med sina personliga kort och sedan frsker dela upp mnadskostnaden eftert?
Citera
2015-10-29, 21:04
Medlem
http://betalkorten.se/ica-kort/

Citat:
Mnga vljer att koppla tv kort till samma konto, exempelvis du och din sambo.
Citera
2015-10-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligne
http://betalkorten.se/ica-kort/

Jo, precis. Men frgan r om det r jag eller sambon som str p kontot och kan komma t det. Eller om vi bda kan det.
Citera
2015-11-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strandiz
Jo, precis. Men frgan r om det r jag eller sambon som str p kontot och kan komma t det. Eller om vi bda kan det.

Bda str p kontot. Ni fr var sinn bankdosa och var sitt kort. Skitsmidigt. Har s med min tjej. Dock var det lite bkigt att rigga upp ICA Student, men det ska nog bra.
S samlar man ju ICA-pong ocks s att man var tredje mnad kan kpa en daim fr halva priset.
Citera
2015-11-01, 11:47
Medlem
Funkar jttebra att gra det du vill med ex. ICA:s kort. Om du vill ha ett kort frn dem som du kan anvnda p andra stllen n ica s fr du dock betala en mnadsavgift. Visst, du fr terbring p ditt kort, men du skall kpa en j-la massa fr att det ska betala avgiften fr TV kort.

Eftersom jag vgrar att gda vrt banksystem (dr iof kanske inte just ica r vrst) s vgrar jag ocks betala avgifter. D kan jag rekomendera alternativet att kra p Santanders gratiskort (som inte r s dumt i vrigt heller, s lnge du ser till att inte nyttja kredit p kortet). Du fr inget "bankkonto", men det kan man f gratis hos Skandiabanken och hos dem kan man ven ge "fullmakt" t ngon annan att administrera kontot, d kan Ni bgge administrera Ert bankkonto.
Du har en mnads gratis kredit p ditt Santanderkort s varje mnad kommer en rkning och den betalar du med autogiro frn Ert Skandiabankenkonto.

Kostnad fr lsningen ovan per r: NOLL kronor!
Citera
2015-11-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surprutt
Funkar jttebra att gra det du vill med ex. ICA:s kort. Om du vill ha ett kort frn dem som du kan anvnda p andra stllen n ica s fr du dock betala en mnadsavgift. Visst, du fr terbring p ditt kort, men du skall kpa en j-la massa fr att det ska betala avgiften fr TV kort.

Eftersom jag vgrar att gda vrt banksystem (dr iof kanske inte just ica r vrst) s vgrar jag ocks betala avgifter. D kan jag rekomendera alternativet att kra p Santanders gratiskort (som inte r s dumt i vrigt heller, s lnge du ser till att inte nyttja kredit p kortet). Du fr inget "bankkonto", men det kan man f gratis hos Skandiabanken och hos dem kan man ven ge "fullmakt" t ngon annan att administrera kontot, d kan Ni bgge administrera Ert bankkonto.
Du har en mnads gratis kredit p ditt Santanderkort s varje mnad kommer en rkning och den betalar du med autogiro frn Ert Skandiabankenkonto.

Kostnad fr lsningen ovan per r: NOLL kronor!

Absolut, r man student s betalar man dock inget fr ICA-kortet, vilket r ganska bra. Kanske inte mjligt fr TS. Tack fr ditt tips frresten, kanske gr slag i saken nr med ett snt nr studierna r ver. Bankers are wankers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in