Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-29, 17:32
Medlem
pedobear84s avatar
Någon som vet vem det var? :\
Citera
2015-10-29, 17:36
Medlem
Du tänkte samma som jag, djupt tragiskt, 26 årig kvinna, skulle gissa att hon jobbar någonstans i närheten http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/just-nu-pakord-cyklist-pa-skelleftehamnsleden-476846
Citera
2015-10-29, 18:14
Medlem
Vill också veta... Har vänner därikring och har inte fått tag i alla.
Citera
2015-10-29, 18:25
Medlem
NorthSNKRs avatar
Rönnskärsjobbare som cyklar så tidigt?
Citera
2015-10-29, 18:29
Medlem
pedobear84s avatar
Långt att cykla isf :O
Citera
2015-10-29, 18:29
Medlem
Hoppas det inte är nån sån där cyklist som tror de äger gatan och kan lägga sig mitt i filen, utan reflexer, lysen, hjälm eller andra indikationer som ska skydda deras liv. Allt för att va moderiktig...

Men om det nu är bilistens fel får vi hoppas att han straffas.
Kan vi räkna med publik uthängning av miljöpartisterna ? Piskrapp ala Saudi Arabien.
Citera
2015-10-29, 19:03
Medlem
Xzakt känns som en möjlig arbetsplats med tanke på vart det skedde och ålder. Men det är bara spekuleringar. Hörde av ett vittne att föraren av bilen var en ung kille som såg ordentligt chockad ut. Troligen bara ett väldans olyckligt sammanträffandehela hela grejen. Tråkigt för alla inblandade.
Citera
2015-10-29, 21:11
Medlem
Oformads avatar
Är det bara som jag fått för mig, eller är det extra vanligt att just kvinnliga cyklister omkommer i trafiken?

Intuitivt känns det ju som om det vore tvärtom...

Edit: Nvm, det är tvärtom. https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/27022.pdf
Senast redigerad av Oformad 2015-10-29 kl. 21:35.
Citera
2015-10-29, 21:29
Medlem
Har fått bekräftat att hon hette Elin Ljung
Citera
2015-10-29, 22:02
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Hoppas det inte är nån sån där cyklist som tror de äger gatan och kan lägga sig mitt i filen, utan reflexer, lysen, hjälm eller andra indikationer som ska skydda deras liv. Allt för att va moderiktig...

Men om det nu är bilistens fel får vi hoppas att han straffas.
Kan vi räkna med publik uthängning av miljöpartisterna ? Piskrapp ala Saudi Arabien.

Hoppas inte föraren är en sån där idiot som sms.ar, byter låt på stereon och kör för fort. Samtidigt.
Kan någon komma med lite lokalkännedom, omständigheter och trafikregler på platsen ifråga så vi slipper såna här idiotspekulationer?
Citera
2015-10-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelseende
Har fått bekräftat att hon hette Elin Ljung

Okej, det vet jag ju vem det var iallafall litegrann, jag hade hennes farsa som lärare i gymnasiet. Kände inte tjejen men hemskt trist när någon ung slits bort såhär hastigt. RIP.
Citera
2015-10-29, 22:37
Medlem
Gick i parralelklass. Minns henne, hon var oerhört glad och pratsam. Må hon vila i frid oxh mina tankar går till anhöriga. Men det är en farlig led att cykla på. Vet ej om hon hade reflex och hjälm men det spelar egentligen ingen roll i nuläget för hela olyckan är så fruktansvärt tragisk...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in