Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om faktiskt. Har lst mnga recept p fyllda stekar av aktade namn. Ingen som sger att man ska skra upp och fylla en oxfil liksom. Hr handlar det om stekar med ett ben i. Bogstek p rdjur eller hjort r ju t.ex. mycket lmpliga fr detta.
N, n, det r ju tidens melodi frn dagens curlingbarn.
Hittar de ett recept p ntet s finns ju rtten och d mste den ju vara bra...
Alla som hvdar att det gr att anvnda kttet till ngot bttre,
mste per se d inte veta vad de talar om...
Och om du hittat dessa recept frn dessa "aktade namn" vad fan gr du hr i forumet och frgar efter rd i s fall och tar upp tid frn folk som vill hjlpa dig till att f ut en maximal smakupplevelse av din kttbit som du sedan vljer att misskreditera fr de inte hller med dig?
LOL.
Finns recept p precis allt, Noma tillagar bl.a vitlav, grs shots mm och anses vara en av de bsta restaurangerna i vrlden. t p en restaurang i Tokyo som serverade ris med en r fiskbit p eller en bit av sjborre eller ngon annan r mysko skit och ansgs som en av de bsta i sin klass.
I bl.a USA kan du ta dubbelfritterat smr.
Du kan hitta hummer med mac and cheese a la gorgonzola.
Gorgonzolagratinerad dito eller som risotto med gorgonzola.
Gorgonzolafylld oxfil eller vilken fin kttbit du vill fylld med skit.
Men r det gott?
r det att gra ingrediensen rttvisa?
Vrt priset att ta det?
Nej i mitt tycke r det definitivt inte det.
Huvudingrediensen gr definitivt att tillaga bttre och serveras med bttre tillbehr eller helt enkelt ltas bli att tillagas alls.
Samma sak med frukt och dylik skit som du kan fylla finare kttbitar med,
eller servera som sser till.
I mitt tycke r det att kasta bort fint ktt som kan tillagas s mycket bttre.
Rkade riktigt i luven med min dvarande arbetsgivare en gng kring just detta mne.
Jag tyckte den rtt han presenterade smakade "skit".
Jag serverade d vr inhemska delikatess surstrmming till honom med alla tnkbara tillbehr du kan tnka dig och bevisligen s bra du bara kunde presentera rtten, dock hade jag valt fjolrets burkar s smaken verkligen satt dr.
Han fattade pongen jag ville f fram, folks smakpaletter kan bevisligen skilja sig enormt men nd presentera mat av hgsta kvalit men den r likvl fullkomligt otbar av folk med andra smakpreferenser. Hindrade inte honom att servera sin mat fr en sekund men han respekterade min uppfattning att den smakade skit enligt mig till 100%.
Av samma anledning undviker jag apelsinss och krsbrssser till mat.
De r i 99 fall av 100 helt vedervrdiga imho.
S fatta att folk kan tycka det du gr i kket likvl som i livet i vrigt riktigt suger och ha fullkomligt rtt i det trots att du och om s hela etablissemanget har en annan uppfattning. Det hela handlar om att inse att subjektiva uppfattningar inte r empiriska sanningar. Men det kanske r p lite fr hg niv fr dig att frst?