• 1
  • 2
2005-11-02, 06:15
Bannlyst
Det var ju satan vad jag har feset de senaste dagarna. Vad jag har ätit vete katten men ibland blir jag enormt väderspänd. Just nu är ett sådant tillfälle...

Det finns ju vissa klassiker som är extra eldfängda, bönor, ärtor, ägg, lök och så vidare. Jag har upptäckt att popcorn också är ganska luftpackande. Jag är förtjust i cheddarpopcorn och när jag ätit en påse sådana och druckit en pilsner så fjärtar jag som en gödgris dagen därpå.

Vad fiser Ni av?

// Roger P.
Citera
2005-11-02, 08:25
Medlem
En rejäl Indisk middag..Då blir det fart
Citera
2005-11-02, 08:27
Medlem
Lassemans avatar
Vitt nybakat bröd får mig att låta som Puch Dakota.
Citera
2005-11-02, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseman
Vitt nybakat bröd får mig att låta som Puch Dakota.
Jaså? Det har jag faktiskt aldrig märkt av. Däremot brukar jag bajsa tarmarna ur mig av Lingongrova, ett mörkt bröd bakat på bl.a. lingon.

// Roger P.
Citera
2005-11-02, 08:33
Medlem
Elephants avatar
Klassikern ärtsoppa... vad annars
Citera
2005-11-02, 08:42
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jaså? Det har jag faktiskt aldrig märkt av. Däremot brukar jag bajsa tarmarna ur mig av Lingongrova, ett mörkt bröd bakat på bl.a. lingon.

// Roger P.

Tror det har nåt att göra med jästen. Speciellt hemmagjort lantbröd är en riktig dräpare.
Citera
2005-11-02, 08:46
Bannlyst
Citat:
Tror det har nåt att göra med jästen. Speciellt hemmagjort lantbröd är en riktig dräpare.
Ja, jag vette fasen. Frugan brukar köpa det där mörka lingonbrödet emellanåt och eftersom det är så gott så låter jag mig väl smaka. Det slår aldrig fel, jag skiter så att det smäller i porslinet... Jag har fått för mig att det är alla fibrer och sånt som jag inte tål. Jag är van vid kött och fett, helt plötsligt får jag en överdos av vitaminer, mineraler och kostfibrer. Tro tusan att magen reagerar...

// Roger P.
Citera
2005-11-02, 08:55
Medlem
en omellet kan starta både det ena och det andra
Citera
2005-11-02, 09:00
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, jag vette fasen. Frugan brukar köpa det där mörka lingonbrödet emellanåt och eftersom det är så gott så låter jag mig väl smaka. Det slår aldrig fel, jag skiter så att det smäller i porslinet... Jag har fått för mig att det är alla fibrer och sånt som jag inte tål. Jag är van vid kött och fett, helt plötsligt får jag en överdos av vitaminer, mineraler och kostfibrer. Tro tusan att magen reagerar...

// Roger P.

Har för mig att lingon har en laxerande effekt pga av fruksockret. Kan ju bero på det också.
Citera
2005-11-02, 09:05
Bannlyst
Citat:
Har för mig att lingon har en laxerande effekt pga av fruksockret. Kan ju bero på det också.
Det visste jag faktiskt inte... Den förbannade naturen lurar en ständigt och jämt. Dricker man öl får man i sig mängder med B-vitamin och äter man grovt bröd så är det rena laxerbomben...

// Roger P.
Citera
2005-11-02, 09:36
Medlem
Sun Rulers avatar
När jag ätit för mycket linser och överdrivit min konsumtion av soyafärs brukar magen leka nazikommendant och försöka gasa ihjäl omgivningen, inkluderat mig själv.
Citera
2005-11-02, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
När jag ätit för mycket linser och överdrivit min konsumtion av soyafärs brukar magen leka nazikommendant och försöka gasa ihjäl omgivningen, inkluderat mig själv.
Linser? Soyafärs? Vad är det för maträtt, tro?

// Roger P.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in