Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-28, 21:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag är både arg och ledsen. Jag nästan ångrar jag skaffade barn. Jag är snudd på livrädd för vad som kommer att hända. Min ena dotter har redan blivit antastad av tre sk asylsökare..jag lever på marginalen samtidigt som jag ser invandrare går runt med iphone, ipad och fina kläder..jag är nära att ge upp varje dag. Nu kan Polisen inte längre garantera att jag och min familj kan känna oss trygga. Finns det något hopp för vår framtid?

Svaret är gate community och medborgargarde
Citera
2015-10-28, 21:33
Medlem
Kloaksajtarens avatar
Med tanke på hur utvecklingen blivit skulle "Eslövs Medborgargardes Nationella Insatsstyrka" till och med kunna locka investerare som Bert Karlsson.

Det sorgliga är naturligtvis att det snart är enda möjligheten att få hjälp. Polis, hemvärn ocn militär är fullt upptagna med att resa tält och registrera folkvandringen.
Citera
2015-10-28, 21:36
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Steffe är jättearg för att någon har tänt eld på hans flyktinghotell. Han tycker att de som har tänt eld är ynkryggar som måste straffas hårt. Nu skall han sätta in mycket stora resurser för att få stopp på bränderna. Bland annat skall man köpa in helikoptrar med värmekamera som skall kunna se ifall misstänkta personer befinner sig i närheten av hotellen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21664492.ab

Pengar är inget problem. Det är ju bara att ta från biståndet eller låna till exempel.

Där finns det plötsligt resurser tydligen. Snart har vi väl halva poliskåren som bevakar invasionen över gränserna (oklart vad de gör dock eftersom något stopp inte är att tänka på), och den andra halvan glider runt kring tomma byggnader som staten i strid mot all folkvilja - och i synnerhet grannskapet - bestämt att man ska proppa till bristningsgränsen med migranter.
Citera
2015-10-28, 21:42
Medlem
Rasseltasss avatar
Krönikan är en utmärkt illustration av den konflikt som uppstår när samhällskontraktet utvidgas till att omfatta personer som inte är medborgare eller betalar skatt i Sverige. Polisen finns alltså inte tillgänglig när svenskarna behöver deras tjänster utan de är verksamma med att betjäna allehanda utlänningar eftersom dessa åberopar den mänskliga rättigheten att söka asyl.

Varför ska då medborgarna hedra sin del av avtalet och betala för en gemensam polis som ändå inte kommer när de efterfrågas? I förlängningen måste samhällskontraktet omförhandlas om myndigheter och andra offentligt finansierade institutioner agerar så här.
Citera
2015-10-28, 22:04
Medlem
Intressant utveckling!

Menar polisen att man bara ska lägga ut bevakning och haffande på medborgargardet? Eller vi medborgare kanske också får rätten att lagföra och bestraffa?

Vi har ju hört tidigare av en polistjänsteman i Västra Götaland att "man inte kan stirra sig blind på lagar". Ja, det är faktiskt ett sant citat.

Lynchningen kommer snart till en ek/lyktstolpe nära dig! Häng dom högt!
Citera
2015-10-28, 22:17
Medlem
Det blir väl som i Vallåkra, man får freda sig själv så gott det går!
(FB) Vallåkra: Misstänkt dubbelmord 2015-10-14
Citera
2015-10-28, 22:28
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Intressant utveckling!

Menar polisen att man bara ska lägga ut bevakning och haffande på medborgargardet? Eller vi medborgare kanske också får rätten att lagföra och bestraffa?

Vi har ju hört tidigare av en polistjänsteman i Västra Götaland att "man inte kan stirra sig blind på lagar". Ja, det är faktiskt ett sant citat.

Lynchningen kommer snart till en ek/lyktstolpe nära dig! Häng dom högt!
Kanske lika bra, då kan vi straffa dom kriminella araberna ordentligt om vi får händerna fria nu när polisen inte kan skydda oss
Citera
2015-10-28, 22:59
Medlem
Undra på att polisen inte har tillräckligt med resurser!?? Det senaste är ju att de måste bevaka en massa fastigheter från mordbrännare! Och utreda bränder som uppstått. Jag vill inte att mina skattepengar skall gå åt till det. Så tänk inte ens tanken på att tutta på någonstans!
Citera
2015-10-28, 23:09
Medlem
Nu kan flyktingarna handgripligt och bokstavligt ta vad de vill ha ju , då förväntar jag mig att folk som är för öppna gränser låser upp och öppnar sina dörrar till hemmet för att välkomna dem.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-10-28 kl. 23:12.
Citera
2015-10-28, 23:12
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag är både arg och ledsen. Jag nästan ångrar jag skaffade barn. Jag är snudd på livrädd för vad som kommer att hända. Min ena dotter har redan blivit antastad av tre sk asylsökare..jag lever på marginalen samtidigt som jag ser invandrare går runt med iphone, ipad och fina kläder..jag är nära att ge upp varje dag. Nu kan Polisen inte längre garantera att jag och min familj kan känna oss trygga. Finns det något hopp för vår framtid?
Vår historia är vår framtid! Vi har alla kommit ur en tid då stridskonsten började läras vid 6-7 års ålder och 12-åringar förväntades kunna slåss och strida som vuxna män. Så visst finns det hopp för vårt folk och vår framtid! Personligen ser jag det endast som positivt på grävandet av det postmoderna samhällets grav. Glöm inte att det är som mörkast innan gryningen kommer med sitt ljus
Citera
2015-10-28, 23:13
Medlem
Onkel Kostias avatar
När Sverigedemokraterna ville införa gränskontroller, så fick vi höra att gränskontroller skulle konkurrera med polisens övriga uppdrag:

Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Nyheter
Att införa tillfälliga gränskontroller skulle även innebära att resurser tas från polisens övriga verksamhet.

– Vad som är helt centralt är att allt polisiärt arbete som görs med migrantströmmarna konkurrerar med övrig polisverksamhet. Att prioritera inom polisen är att prioritera bort saker. Väljer vi att prioritera inre gränskontroller så innebär det att arbete i till exempel utsatta förorter eller med mängdbrott prioriteras bort, säger Stefan Hector.

– Är journalistkåren lika ivrig att informera läsarna om att flyktingmottagandet också konkurrerar med polisens övriga arbete? Eller är det bara gränskontrollerna som är journalisternas fiende?

Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det kommer att bli så att medborgana till slut får ta lagen helt i egna händer. Jägare har ju som sagt vapen och blir dom utsatta för brott eller hotade så lär dom nog inte tveka att ta till dessa.

– När det sker, så lär journalistkåren reagera kraftigt, och inleda ytterligare en hatkampanj.

Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Nu är det väl inte så att man kan skylla på folkslaget..det är inte dom som släpper in sig själva

– Jag klandrar journalistkåren. Det är helt och hållet journalistkåren som har genomdrivit mångkulturen. Den pådrivande kraften har inte varit politiker eller tjänstemän. Dessa har bara anpassat sig efter dom villkor som journalistkåren har skapat.

För att åstadkomma förändring, så är det ineffektivt att angripa politikerna, så länge som journalistkåren tillåts styra det offentliga samtalet. Invandringskaoset kommer att bestå så länge som allmänheten har kvar ens en gnutta av tilltro till journalisterna.
Citera
2015-10-28, 23:19
Bannlyst
Allting vore perfekt om pöbeln börjar kräva liberala vapenlagar. Välfärdsstatens fall+liberala vapenlagar=jag är nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in