• 1
  • 2
2005-11-02, 01:51
Medlem
Hej hej allihopa!!

Jag är en sån där person som alltid möblerar om, överallt,
måste hela tiden ha förändring, det kan va allt ifån att vrida på saker som mattor till att ställa om alla möbler i ett rum...
Och jag mår såå bra när det e klart......
Nu började jag fundera på varför jag egentligen gör det här, om det kanske finns ngn djupare anledning förutom att jag tycker det e kul och blir snyggt...
Tex att jag kanske inte är nöjd med mitt liv, vill förändra ngt eller vad vet jag?
Sökte lite men hittade inget speciellt...
Har ni ngn gissning eller kanske rentav fakta om detta??
Citera
2005-11-02, 03:06
Bannlyst
Hur e du annars? Gillar nya upplevelser? Blir deppig av vardag? Samma samma e inget som du gillar?

Kanske e det sätt som du e helt enkelt. Att du behöver förändring för att må bra?
Citera
2005-11-02, 03:10
Medlem
speedracers avatar
Bruttan

samma här! jag möblerar om ständigt, jag är nöjd ett par dagar men förr eller senare tröttnar jag på inredningen och sitter sedan och försöker fundera ut hur det ska se ut istället.

omväxling förnöjer?
Citera
2005-11-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM_W
Hur e du annars? Gillar nya upplevelser? Blir deppig av vardag? Samma samma e inget som du gillar?

Kanske e det sätt som du e helt enkelt. Att du behöver förändring för att må bra?

A, jag behöver förändringen, men vad beror det på, det e ju ganska ofta jag behöver möblera.......

Är jag inte nöjd med mitt liv?
Citera
2005-11-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedracer
Bruttan

samma här! jag möblerar om ständigt, jag är nöjd ett par dagar men förr eller senare tröttnar jag på inredningen och sitter sedan och försöker fundera ut hur det ska se ut istället.

omväxling förnöjer?

Verkligen, det kanske e så att vi alltid tror det kan bli bättre? Att vi ska hitta ngt vi söker?
Gräset grönare på andra sidan?
Citera
2005-11-02, 23:20
Medlem
Det kanske är så att det blir "roligare" när det är möblerat?
Som när man får en ny leksak, allt är "nytt" på ngt sätt, ser annorlunda ut, som när man är på hotel eller bor hos nån annan?
Citera
2005-11-03, 10:54
Medlem
s e l e c t as avatar
blev lite full i skratt när jag läste ditt inlägg, känner igen mig mycket väl.
Jag har kommit fram till att jag möblerar om för att det gör mig glad. Altså om jag t ex har bråkat med någon eller vad som helst, så är ommöblering ett sätt för mig att förtränga det/få mig på bättre humör.
Det kanske kan jämföras lite med folk som tröstäter, jag tröstmöblerar.
Citera
2005-11-04, 01:24
Medlem
A, så sant, det e ofta när ngt e på tok, som när jag är sne då städar jag gärnet, och så möblerar jag, sen e jag av med ilskan o kan sätta mig ner o softa i mitt fina nymöblerade rum......
Citera
2005-11-04, 02:17
Bannlyst
oftast när man är lite deppig så mår man bra av miljö ombyte.. så det kan va ett mycket bra och enkelt sätt att göra vardagen lite mindre grå om man känner så.. förändringar är nog det bästa man kan göra för att komma bort från en jobbig sak.. allt ifrån att byta piss-runda med hunden till att flytta från stan
Citera
2005-11-04, 16:07
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruttan
Hej hej allihopa!!

Jag är en sån där person som alltid möblerar om, överallt,
måste hela tiden ha förändring, det kan va allt ifån att vrida på saker som mattor till att ställa om alla möbler i ett rum...
Och jag mår såå bra när det e klart......
Nu började jag fundera på varför jag egentligen gör det här, om det kanske finns ngn djupare anledning förutom att jag tycker det e kul och blir snyggt...
Tex att jag kanske inte är nöjd med mitt liv, vill förändra ngt eller vad vet jag?
Sökte lite men hittade inget speciellt...
Har ni ngn gissning eller kanske rentav fakta om detta??
Jag tror inte det finns något generellt allenarådande svar, men jag tycker det låter som att du själv tror att det är för att du vill ha förändring. Du borde nog ställa dig själv denna fråga istället.

Sen det här med att städa när man har problem.. man tar det problem som är det lättaste att lösa först!
Citera
2005-11-06, 01:27
Medlem
curdmans avatar
Själv så blir jag nervös och får olustkänslor bara av att en kompis möblerat om så vi är nog motsatta personligheter i just den frågan.
Citera
2005-11-06, 02:25
Medlem
Engelbreckts avatar
Låter som om ditt möblerande fyller samma funktion som mina listor. Att sysselsätta sig med att organsiera saker ger en känsla av kontroll och det i sig gör att svåra saker i lviet känns mindre hopplösa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in