2015-10-27, 21:54
Medlem
Har nyligen fått upp intresset för dessa vackra övergivna platser och hade gärna velat besöka och fota mer.
Är det någon som vet någon/några platser man kan besöka?
Ta gärna exakta beskrivningar via PM då alla inte förstår charmen med dessa platser.
Vill inte riskera vandalisering eller annat tråkigt
Dela mer än gärna med er om upplevelser och platser
Citera
2015-10-28, 19:53
Medlem
Oja.
Massvis.
Bara i Skåne har jag hundratals platser.

Gör som jag, använd Google så hittar du platser i överflöd.

Du ska veta att den största tillfredsställelsen kommer att man själv har via olika källor fått fram koordinaterna till en viss plats.
Nej, jag delar inte med mig av mina platser. Jag har spenderat tusentals timmar på att forska på nätet och i avhemligade arkiv. Tänker DU betala för alla de timmarna?
Jag byter gärna platser, men jag har svårt att tro du har något att komma med som jag inte redan vet om.
Gör din research, samla info och visa att du har något att komma med.
Då, och först då, kan du lägga ut en slik önskan om platser.
Vi håller hårt på våra fynd inom UE och därmed basta.

Lycka till i sökandet.

L-J
Citera
2015-10-29, 12:23
Medlem
Jag förstår absolut hur du tänker och har full respekt för det.
Men alla börjar någonstans och jag förväntar mig rakt inte att alla ska bomba min inkorg med diverse koordinater.
Däremot så kan man faktiskt utbyta information och tips på hur man kan gå tillväga.
Min tråd är absolut inget tvång att dela sina hemligheter men disskutionen och intresset delas av många.
Jag har hittat några ställen som jag gärna hade besökt med vissa är svåra för mig att ta mig till och se om det faktiskt finns något.
Som jag sa innan så har jag full respekt för att man inte vill dela med sig, men det går att göra det i en trevlig ton
Citera
2015-10-29, 15:48
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urhaan
Jag förstår absolut hur du tänker och har full respekt för det.
Men alla börjar någonstans och jag förväntar mig rakt inte att alla ska bomba min inkorg med diverse koordinater.
Däremot så kan man faktiskt utbyta information och tips på hur man kan gå tillväga.
Min tråd är absolut inget tvång att dela sina hemligheter men disskutionen och intresset delas av många.
Jag har hittat några ställen som jag gärna hade besökt med vissa är svåra för mig att ta mig till och se om det faktiskt finns något.
Som jag sa innan så har jag full respekt för att man inte vill dela med sig, men det går att göra det i en trevlig ton

Nu känner jag inte L-J, men exakt var i hans inlägg finns det en otrevlig ton?

Faktum är att sedan några månader har frågandet ökat och förutom i trådarna så kommer det relativt ofta frågor om platser/objekt via pm. Jag delar ibland med mig men då försöker jag ha koll på att det är någon som faktiskt bidrar själv också och inte bara frågar och/eller vill ha det serverat.
Citera
2015-10-29, 20:30
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urhaan
Men snälla människa, 50% av Urban Exploration handlar om att leta upp platser och forska. Har utforskat platser med många, dom som inte orkar leta(varken på nätet eller i IRL) och vill ha allt serverat på silverfat blir inte långvariga...

Kom inte och kalla nån får otrevlig. Läs igenom denna gigantiska tråd först:
(FB) UE i Skåne (sammanfogade trådar)

Citera
2015-12-30, 18:20
Medlem
Oj vilka svar, Jag vet att det är svårt att komma igång och veta var man ska leta och to be fair så finns det olika knep att hitta saker i olika delar av Sverige. Men ett bra tips är att åka ut mot landet och in på små grusvägar och skogsvägar. Där brukar det alltid finnas något objekt/hus om man kör runt en liten stund och letar. Mitt ute i skogen kan man ha turen att springa på gamla bilar och husvagnar och liknande. Längst kusterna finns massor av gamla bunkrar och militära gångar osv. Lycka till med letandet!
Citera
2016-02-02, 00:51
Medlem
RaByJoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Men snälla människa, 50% av Urban Exploration handlar om att leta upp platser och forska. Har utforskat platser med många, dom som inte orkar leta(varken på nätet eller i IRL) och vill ha allt serverat på silverfat blir inte långvariga...

Kom inte och kalla nån får otrevlig. Läs igenom denna gigantiska tråd först:
(FB) UE i Skåne (sammanfogade trådar)

Håller med ibland kan det finns övergivna guldgruvor runt hörnet. Finns inget roligare än vara den första i en övergiven byggnad man måste bryta sig in i. Ett hus fullt med möbler, elen påslagen och massa saker man kan kolla runt bland.
Citera
2016-02-02, 12:03
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaByJox
Håller med ibland kan det finns övergivna guldgruvor runt hörnet. Finns inget roligare än vara den första i en övergiven byggnad man måste bryta sig in i. Ett hus fullt med möbler, elen påslagen och massa saker man kan kolla runt bland.

Ja, det lät ju verkligen som seriös UE..
Citera
2016-03-21, 15:44
Medlem
hawkbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaByJox
Övergivet? Med elen påslagen och fullt möblerat? Du sysslar inte med UE. Det du gör kallas inbrott........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in