Jag sitter nu med en trea på 76kvm på 5600kr. Jag älskar lägenheten på alla sätt, men jag är ensam och vill spara mera pengar så jag söker nu för en tvåa eller rymlig etta. Såg idag en lägenhet som skulle passa perfekt för mig men problemet är att den kom ut på sidan bara idag och är redan tillgänglig 1 december. Jag har inte ens sagt upp min lägenhet än.
Behöver en lösning där jag kan flytta från den här till den nya direkt utan att behöva betala två hyror. Jag har anmält intressen till min hyresvärd, men de är också en mindre fastighetsägare här så de har inte så många lägenheter. Jag bor i en mindre stad men det finns en brist på lägenheter eftersom det har kommit många flyktingar. De lägenheter som läggs ut brukar komma ut bara 1-2 månader innan de blir tillgängliga också. Hur gör man då om uppsägningstiden är 3 månader???
Jag vill inte säga upp min lägenhet utan att säkerställa någon ny och att flytta hem känns väldig tråkig för flera anledningar.... Samtidigt är jag också väldig trött på att flytta (har flyttat runt hela mitt liv) och har inte den bästa ekonomi just nu.