2015-10-27, 17:25
Medlem
Vad tycks om denna bil?
Någon som har en sån eller vet nåt om den?
Vad skall man kolla extra noga på?
Prismässigt så verkar den vara relativt billig tycker jag

http://www.blocket.se/uppsala/BMW_32....htm?ca=11&w=3

Tack
Senast redigerad av fornhojden 2015-10-27 kl. 17:40.
Citera
2015-10-27, 18:53
Medlem
4-chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornhojden
Vad tycks om denna bil?
Någon som har en sån eller vet nåt om den?
Vad skall man kolla extra noga på?
Prismässigt så verkar den vara relativt billig tycker jag

http://www.blocket.se/uppsala/BMW_32....htm?ca=11&w=3

Tack

Hej,
Jag har haft en sån, fast en 330i, för en hel massa år sedan.

Bilen du länkar till är från 2007. Sent 2008 kom en ny facelift på karossen.
Den är väldigt klent utrustad och har inte ens rattreglage - alltså du kan inte byta låtar, höja sänka osv osv från ratten. Den har businessljudpaketet = skramligt och burkigt. Ingen navigation.

De "fräcka" fälgarna följer inte med. Bra, för dom var ändå fula.

Exteriört har du m-paket vilket höjer bilen som fan. Bra!

Motorn och automatlådan är båda bra och skottsäkra. Motorn heter N52 (har jag för mig...) och har väl förvisso haft sina fel och brister men de flesta borde vara åtgärdade nu.

Inga egentliga svagheter. Det är bra och beprövade bilar. Du kan räkna runt 0,9 i förbrukning. Klen motor och automat driver på soppatörsten. Kör och känn efter. Lyssna efter konstiga ljud i växellåda, motor och chassi. E90 har haft problem med bussningar i framvagnen från krängningshämmaren som låter när det blir blött. Inget att göra åt egentligen, det blir inte bättre. Och inte sämre heller för den delen

Kolla bromsar. Automat äter bromsar. Kolla däcken. Var noga med så att inga varningslampor lyser.

Det var väl typ det....

Och du kan pruta ner den 10 lax enkelt. ENKELT. Skulle inte köpa denna för över 100 egentligen.
Citera
2015-10-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-chan
Hej,
Jag har haft en sån, fast en 330i, för en hel massa år sedan.

Bilen du länkar till är från 2007. Sent 2008 kom en ny facelift på karossen.
Den är väldigt klent utrustad och har inte ens rattreglage - alltså du kan inte byta låtar, höja sänka osv osv från ratten. Den har businessljudpaketet = skramligt och burkigt. Ingen navigation.

De "fräcka" fälgarna följer inte med. Bra, för dom var ändå fula.

Exteriört har du m-paket vilket höjer bilen som fan. Bra!

Motorn och automatlådan är båda bra och skottsäkra. Motorn heter N52 (har jag för mig...) och har väl förvisso haft sina fel och brister men de flesta borde vara åtgärdade nu.

Inga egentliga svagheter. Det är bra och beprövade bilar. Du kan räkna runt 0,9 i förbrukning. Klen motor och automat driver på soppatörsten. Kör och känn efter. Lyssna efter konstiga ljud i växellåda, motor och chassi. E90 har haft problem med bussningar i framvagnen från krängningshämmaren som låter när det blir blött. Inget att göra åt egentligen, det blir inte bättre. Och inte sämre heller för den delen

Kolla bromsar. Automat äter bromsar. Kolla däcken. Var noga med så att inga varningslampor lyser.

Det var väl typ det....

Och du kan pruta ner den 10 lax enkelt. ENKELT. Skulle inte köpa denna för över 100 egentligen.

Fan va schyyst att du tog din tid och gick igenom allt noga
Har varit sugen på denna bil länge
Priset började på 134 gick ner till 129 och nu nere på 119000kr.
Fy va skitigt att den inte har rattreglage ens!
Åtminstone det skulle va skönt att ha då jag har en 316 från -99 som också den saknar reglage.
Tror nog jag passar den om den inte går ner yttligare i pris.
Har letat länge efter en 325 Automat till runt samma pris (M-Sport) ett krav!
Kommer fan inte några nu när det börjar bli vinter :/
Citera
2015-10-27, 23:16
Medlem
carlpetersen73s avatar
Bilen är modellår 2008 med den nyare motorn, N53. Kortfattat en bättre, rappare och snålare maskin. Faceliften (med samma motor, N53) kom modellår 2009. Skapligt pris, men går nog att skruva lite, kolla hur länge den stått hos handlaren. Jag hade lagt till lite för att fått faceliften från 2009, mycket snyggare, hade valt det alla dagar i veckan framför m-paket. I övrigt skriver jag under på det mesta vad föregående nämner, bortsett från att den inte uppfattas som speciellt slö (om man inte jämför med 330) eller äter bromsar.
Senast redigerad av carlpetersen73 2015-10-27 kl. 23:25.
Citera
2015-10-28, 09:15
Medlem
4-chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Bilen är modellår 2008 med den nyare motorn, N53. Kortfattat en bättre, rappare och snålare maskin. Faceliften (med samma motor, N53) kom modellår 2009. Skapligt pris, men går nog att skruva lite, kolla hur länge den stått hos handlaren. Jag hade lagt till lite för att fått faceliften från 2009, mycket snyggare, hade valt det alla dagar i veckan framför m-paket. I övrigt skriver jag under på det mesta vad föregående nämner, bortsett från att den inte uppfattas som speciellt slö (om man inte jämför med 330) eller äter bromsar.

Bilen är en 2007, det står även i fordonsregistret. Sent 2008 kom faceliften. Jag själv köpte en ny 320d årsmodell 10/2008 och fick då 177hk med LCI-kaross. Om det är N52 eller N53 i den här 325i i länken låter jag vara osagt. Pallar inte kolla VIN-nummer nu.
Citera
2015-10-28, 14:15
Medlem
Citat:
Bilen är en 2007, det står även i fordonsregistret. Sent 2008 kom faceliften. Jag själv köpte en ny 320d årsmodell 10/2008 och fick då 177hk med LCI-kaross. Om det är N52 eller N53 i den här 325i i länken låter jag vara osagt. Pallar inte kolla VIN-nummer nu.

Kollade upp det själv och det är en N53 motor. Vilken motor är bäst av dem?
Citera
2015-10-28, 16:22
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Du blandar ihop årsmodell och modellår. Modellår 2008 fick N53, modellår 2009 (som släpps i slutet av 2008) fick faceliften.

Ts, N53 är bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in