2010-06-19, 17:42
Medlem
The_Aces avatar
Inte så bra alls. [1]

Finns massor med doxyfermtrådar, använd sökfunktionen.

[1] http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2010-07-12, 20:36
Medlem
Agzzzos avatar
doxyferm mot klamydia? :s
håller på o käka de och är inne på min tredje/fjärde dag. fick de emot en förkylning ja dragit på mig när jag var i Turkiet. Är de olika slags doxy lr agerar den på olika områden i kroppen?
Citera
2010-07-12, 20:43
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agzzzo
doxyferm mot klamydia? :s
håller på o käka de och är inne på min tredje/fjärde dag. fick de emot en förkylning ja dragit på mig när jag var i Turkiet. Är de olika slags doxy lr agerar den på olika områden i kroppen?
Förkylning är för virus, således är Doxyferm verkningslöst. Fick du det i Turkiet?
Doxyferm är bredspektrumantibiotikum och används mot olika bakterier som infekterar kroppen, således kan man få det för olika ting.
Citera
2010-07-12, 21:09
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Kåvepenin ska dock inte påverkas av alkoholkonsumtion.

Tja, alkoholen är ju vätskedrivande och kåvepenin är, som de flesta antibiotikum, vattenlöslig vilket leder till att antibiotikan passerar kroppen för snabbt och kan få utebliven effekt. Alkoholen interagerar inte med kåvepeninet, men visst påverkas kroppen.
Citera
2010-07-12, 22:29
Medlem
Agzzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digum
Förkylning är för virus, således är Doxyferm verkningslöst. Fick du det i Turkiet?
Doxyferm är bredspektrumantibiotikum och används mot olika bakterier som infekterar kroppen, således kan man få det för olika ting.

nej ja fick de i sverige. men ja hade hosta också och har haft feber. därför gjorde de halsprov och sänkan. därefter sa doktorn att ja skulle ha de. sjuksystern som jobba där ifrågasatte dock detta men Dr va fast i sitt svar.
Citera
2010-07-12, 23:09
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agzzzo
nej ja fick de i sverige. men ja hade hosta också och har haft feber. därför gjorde de halsprov och sänkan. därefter sa doktorn att ja skulle ha de. sjuksystern som jobba där ifrågasatte dock detta men Dr va fast i sitt svar.
Euhkej... för att utesluta bakterier då antar jag väl...
Citera
2010-08-08, 19:19
Medlem
käkar doxyferm nu. Hur passa viktigt är det att man äter dessa regelbundet? jag glömde nämligen någon gång och tog då två dagen efter istället.

Sedan har man ju hört att man inte ska kombinera med alkohol men gör det något om man tar 1-2 öl?
Citera
2010-08-13, 16:24
Medlem
Hjälp mig snabbt!

Hej

behöver hjälp fort går på antibiotika (tredje dagen) medicinen heter Doxyferm 100Mg och jag skulle vilja ut och drickal lite alkohol ikväll eftersom en polare kommer som ja inte träffat på flera år typ. så frågan nu om jag dricker alkohol ikväll bryter jag kuren då?. för har åkt på klamydia nämligen och vill inte åka på det igen:P eller ha kvar det om ni förstår vad ja menar hjälp!
Citera
2010-08-13, 16:26
Medlem
MiNiswes avatar
http://www.smittskyddsinstitutet.se/...t-antibiotika/
Citera
2010-08-13, 16:32
Medlem
thanks you made my day!
Citera
2010-08-13, 17:13
Medlem
Stina-Linas avatar
Det Du ska tänka på är att inte äta medicin emot magkatarr samtidigt.
Citera
2010-10-07, 13:56
Medlem
miaroses avatar
Doxyferm + Alkohol

Googlat runt rätt mycket och på dom flesta sidorna står det att det ej är bra att dricka medans man tar doxy. Fast sen såg jag den här:

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...ricka-alkohol/

Är sjukt förvirrad. Får man eller får man ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in