Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-15, 02:55
  #13
Medlem
RenegadeTourists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalebK
Tyvärr så kan jag inte se bilderna (99% säkerhet mitt fel, är inget datageni precis.)
Men kommer ihåg att kag såg nån annan hemsida för ett tag sen med nåt stort övergivet lägenhetskomplex som ska vara igenväxt nu, har för mig det var i keelung. Kanske värt en titt?

Har även sett ett övergivet lägenhetskomplex i shulin-gueishan trakten.

Har för mig att det finns ett par övergivna bunkrar i sanzhi också, dock små och tråkiga.
Men jag ska hålla ögonen öppna och se om jag kan hitta några fler ställen.

Här i banqiao har jag inte sett nåt dock


Kunde visst se bilderna nu när jag hade lite mer tålamod. Som sagt var, mitt fel.

Tog kanske väl lång tid innan bilderna laddades, råkade vara ett smidigt sätt för mig att ladda upp bara.

Stället i Keelung måste nog vara detta: http://www.propertyguru.com.sg/lifes...keelung-taiwan Tyvärr revs det 2012

Har du mer info om stället i Shulin-gueishan?
Citera
2015-11-16, 10:52
  #14
Medlem
Renegade: Jepp det var det stället jag menad, visste inte att det hade rivits, synd då det såg häftift ut på bilderna!
Stället i shulin-gueishan kommer jag nog köra förbi i veckan, ska dubbelkolla då så jag inte lurar iväg dig nånstans. Återkommer med mer info.
Jag såg ett ställe till idag, i far eastern telecom park, två-tre hundra meter från far eastern hospital station ligger en stor grön före detta industribyggnad. Jag vet inte hur man kan ta sig in dock. Men ser spännande ut.
Har även sett en annan byggnad inte långt därifrån som jag tror men inte är säker på att den är övergiven. Har försökt kika efter enväg in men inte hittat nån ännu.

Roligt det här iallafall, ska hålla ögonen öppna och se om jag kan hitta fler objekt åt dig
Citera
2015-11-16, 15:41
  #15
Medlem
RenegadeTourists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalebK
Renegade: Jepp det var det stället jag menad, visste inte att det hade rivits, synd då det såg häftift ut på bilderna!
Stället i shulin-gueishan kommer jag nog köra förbi i veckan, ska dubbelkolla då så jag inte lurar iväg dig nånstans. Återkommer med mer info.
Jag såg ett ställe till idag, i far eastern telecom park, två-tre hundra meter från far eastern hospital station ligger en stor grön före detta industribyggnad. Jag vet inte hur man kan ta sig in dock. Men ser spännande ut.
Har även sett en annan byggnad inte långt därifrån som jag tror men inte är säker på att den är övergiven. Har försökt kika efter enväg in men inte hittat nån ännu.

Roligt det här iallafall, ska hålla ögonen öppna och se om jag kan hitta fler objekt åt dig

Visst är det synd, önskar att jag hade varit lika intresserad av UE när jag var här 2008.

Gött att ha en person som letar upp ställen åt en. Har du varit inne i något ställe själv eller kollar du mest utifrån?
Citera
2016-08-03, 18:15
  #16
Medlem
RenegadeTourists avatar
Dags för en liten uppdatering: För ett tag sedan var jag tillbaks i kopparfabriken jag nämnde här. Det vara särskilt ett hus jag inte lyckades ta mig in i förra gången och nu hade jag gett mig fan på at jag skulle dit.

Jag ville verkligen upp på de där balkongerna.

Jag tog mig fram genom gles djungel tills jag kunde se mitt mål på nära håll

Härfrån blev det svårare. Stigen tog slut och jag var tvungen att vada genom manshögt gräs i uppförsback, lägg märke till att det var ca 35 grader varmt ute.

Stigen jag gick på såg ut såhär...

...eller såhär

Efter en del kämpande kom jag runt på andra siden

Lite mer bushwacking i uppförsbacke senare var jag inne

Vid det här laget var jag genomdränkt av svett och jag kunde känna hjärtat bulta i skulderbladen. Jag var trött men hade nått fram. Efter att jag vilat lite började jag utforska.

Bottenvåningen

En gammal brandsläckare

Tågspåren till avgrunden

Den lägsta balkongen

Korridor

Våning 2, en jävla massa bråte

Trappan upp

Nästa balkong

Oklart varför dörren är rund

Vy uppifrån av vägen och röktunnlarna

En gammal rostig bänk nere i källaren

På kanten precis utanför byggnaden

Jag utforskade även en del av byggnaderna längre ned längs sluttningen som jag missade förra gången.

Någon har ställt en stol här som om de suttit bland alllt bråte och tittat ut på havet

Det saknas en del av denna byggnad

En silo av något slag

En något mordernare byggnad som är på väg att falla ihop

Längre in i byggnaden

Ytterligare en random stol

Det förstörda taket från andra hållet

Nästa stora tomma lokal

En sista bild nere från parkeringen

Har såklart hitta fler övergivna ställen sedan jag postade sist, men inget som riktigt kvalar in här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback