Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Jag betvivlar, att du har lusläst ALLA invandringskritiska europeiska partiers program m.m. !!
Du har lyckats hitta några identiska argument. Än se'n då? Jag hittar flera termer, som massinavndringsförespråkarna använder i en rad europeiska länder - som är identiska. I det fallet anser jag, att det handlar om koordinerad EU-anpassad mångkulturpropaganda.
Men det är ju absolut inte så, att alla invandringskritiska partier runt om i Europa har exakt samma partiprogram! Jämför Front National (FN) i Frankrike med Orbáns nationalkonservativa parti i Ungern; FN vill ha ett franskt utträde ur NATO, och ökat samarbete med Ryssland, vilket för Orbán är en otänkbarhet.
Det här med att argument och uttryck används om och om igen, beror helt enkelt på att det är lätt att ta efter. Men det är också lätt att göra en höna av en fjäder....

Det är ju inte partierna det handlar om. Hade du läst artikeln hade du förstått det jag skriver och inte behövt svara "Goddag, yxskaft" på mitt inlägg.
Det är ju propaganda-apparaterna. Det som sägs, det som skrivs på exv. Fria tider, Exponerat och deras utländska motsvarigheter, det som sprids på Facebook osv.
Där är oftare än sällan exakt samma retorik som används i olika länder. Jag har inte granskat alla länders olika nationella propagandaorgan, men när jag har läst olika länkade artiklar till engelska och amerikanska så har jag reagerat på hur lika påståendena är. Och jag är ju tydligen inte ensam eftersom Nato ska undersöka det ...
Jag påstår inte att jag tror att det finns en organisation som sprider propagandan, jag konstaterar bara att det skulle förklara en hel del. Vi får väl se vad Nato kommer fram till.
Jag kan ju även tycka att TS skulle ändra rubriken med, för det är ju som sagt inte massmedia som hittat på det här.