• 1
  • 2
2015-10-26, 13:46
Medlem
Igår uppdaterade jag min iPhone 6 och nu är det något som drar batteri som sjutton, "hem och låsskärm" har dragit 50% de senaste 24 h. Kollar man på de senaste 7 dygnen så är det under 10 % för "hem och låsskärm". Är det någon annan som har samma problem. Jag har testat starta om den och det är inga notiser eller något som drar.
Citera
2015-10-26, 13:56
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alivedude
Igår uppdaterade jag min iPhone 6 och nu är det något som drar batteri som sjutton, "hem och låsskärm" har dragit 50% de senaste 24 h. Kollar man på de senaste 7 dygnen så är det under 10 % för "hem och låsskärm". Är det någon annan som har samma problem. Jag har testat starta om den och det är inga notiser eller något som drar.
Har du testat att sänka skärmstyrkan? Annars är detta ett väldigt konstigt problem då Iphone har väldigt bra och kraftigt batteri.
Citera
2015-10-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKebab
Har du testat att sänka skärmstyrkan? Annars är detta ett väldigt konstigt problem då Iphone har väldigt bra och kraftigt batteri.

Nej alltså jag har väldigt svagt ljus. Men just hem och låsskärm har dragit 50% och den har samtidigt bara 16 minuter i tid. Måste ju ha blivit något fel under uppdateringen?
Citera
2015-10-26, 14:18
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
Nej alltså jag har väldigt svagt ljus. Men just hem och låsskärm har dragit 50% och den har samtidigt bara 16 minuter i tid. Måste ju ha blivit något fel under uppdateringen?
Vilken uppdatering är det (vad heter den)? Har ingen Iphone så har inte koll.
Citera
2015-10-26, 14:33
Medlem
Citat:
Vilken uppdatering är det (vad heter den)? Har ingen Iphone så har inte koll.

9.1
Citera
2015-10-26, 14:42
Medlem
Citat:

Det låter som det är något fel på telefonen. Fungerar övriga funktioner, så är det inget fel på uppdateringen.
Om inget annat så får du reklamera telefonen.
Citera
2015-10-26, 14:59
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
9.1
Har du appar på i bakgrunden? Det kan ställa till problem då de får telefonen att jobba även när skärmen är avstängd.
Citera
2015-10-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det låter som det är något fel på telefonen. Fungerar övriga funktioner, så är det inget fel på uppdateringen.
Om inget annat så får du reklamera telefonen.

Den fungerade felfritt innan uppdateringen, kanske kan man köra en återställning?
Citera
2015-10-26, 17:05
Medlem
Citat:
Har du appar på i bakgrunden? Det kan ställa till problem då de får telefonen att jobba även när skärmen är avstängd.

Nope, inga appar heller
Citera
2015-10-26, 17:41
Medlem
KungKebabs avatar
Kan det vara så att själva batteriet har blivit dåligt? Det låter ganska osannolikt med tanke på att det är en relativt ny telefon, men man vet aldrig. Testade att googla men hittade inget liknande problem. När kom iOS 9.1 ut då? Om den är relativt ny så kanske det är en bugg eller liknande.
Citera
2015-10-26, 19:32
Medlem
Citat:
Kan det vara så att själva batteriet har blivit dåligt? Det låter ganska osannolikt med tanke på att det är en relativt ny telefon, men man vet aldrig. Testade att googla men hittade inget liknande problem. När kom iOS 9.1 ut då? Om den är relativt ny så kanske det är en bugg eller liknande.

Nu verkar det vara löst.. Laddade telefonen fullt och tog bort den från laddaren för någon timme sedan, det är fortfarande 100%. Väldigt underligt haha. Tack ändå för att ni tog er tid!
Citera
2015-10-26, 20:48
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
Nu verkar det vara löst.. Laddade telefonen fullt och tog bort den från laddaren för någon timme sedan, det är fortfarande 100%. Väldigt underligt haha. Tack ändå för att ni tog er tid!
Tur att det löste sig! Läste någonstans på nätet att det kan vara så att telefonen jobbar extra mycket efter man har uppdaterat till iOS 9.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in