2015-10-26, 12:48
Medlem
Hej! Vill köpa ett hyreshus för 5 miljoner där jag ska starta ett fastighetsbolag. Har 1 miljon på banken i kontantinsats. Och tjänar 20 tusen i månaden i nuläget. Är 24 år med fast jobb sedan 2 år tillbaka Går banken med på de tror ni?
Citera
2015-10-26, 12:59
Medlem
Kontantinsatsen är ok, din månadsinkomst lär inte räcka till för ett lån på 4 miljoner, även om fastigheten kan tas som garanti. Bilda bolaget först så har du större chans.
Citera
2015-10-26, 13:10
Medlem
Hur mycket måste jag tjäna då tror ni??
Citera
2015-10-26, 13:16
Medlem
Du får presentera de inkomst du kommer få genom uthyrningen till banken. Kan du inte få hyresgäster så står du där med ett banklån och en tom fastighet, det är sådant banken tittar på. Samt fastighetens standard, dvs om det föreligger stort behov av renovering, stambyte, fönsterbyte, ventilation osv. Privat ska du nog upp i 35000, om du inte redan har skulder eller stora utgifter, men det kan vägas upp av hyresinkomsterna.
Citera
2015-10-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du får presentera de inkomst du kommer få genom uthyrningen till banken. Kan du inte få hyresgäster så står du där med ett banklån och en tom fastighet, det är sådant banken tittar på. Samt fastighetens standard, dvs om det föreligger stort behov av renovering, stambyte, fönsterbyte, ventilation osv. Privat ska du nog upp i 35000, om du inte redan har skulder eller stora utgifter, men det kan vägas upp av hyresinkomsterna.

508000 kr är årsinkomsten innan skatt vilket blir 42 tusen i månaden cirka. Sen måste jag betala av driften och lånet. Kommer tjäna 19-20 tusen efter allt är betalt och skattat. Är skuldfri, standarden på hyreshuset är helt ok. Kan behövas renovering inom 3 år
Citera
2015-10-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
508000 kr är årsinkomsten innan skatt vilket blir 42 tusen i månaden cirka. Sen måste jag betala av driften och lånet. Kommer tjäna 19-20 tusen efter allt är betalt och skattat. Är skuldfri, standarden på hyreshuset är helt ok. Kan behövas renovering inom 3 år

Va tror ni? Går de
Citera
2015-10-26, 22:14
Medlem
Lyft på telefonen och ring banken och fråga/boka möte. Men har du 1 miljon och du kan presentera en bra budget, tror jag inte det blir ett problem.
kanske rent av har hyresgäster redan?
Citera
2015-10-26, 22:35
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Det är väl för fan bara att skriva ett kontrakt med Migverket sen fyller du kåken med islamister. Moskén inrättar du i källaren sedan har du en livslång fet inkomst från skattebetalarna. Renoveringen kan du skita i låt kåken förfalla det är ändå full panik i leden och allting med tak accepteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in