• 1
  • 2
2015-10-26, 08:16
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck
Tack, det stora problemet är att få tag i tillräckliga mängder råvara

Du får väl köpa av Sims.
Citera
2015-10-27, 23:38
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.ester
Du borde vända dig till små/mellanstora firmor som sysslar med kabel. Typ el och rivningsfirmor.
Jobbade som elektriker i ett litet företag med endast 2 anställda. Vi producerade kopiösa mängder kopparskrot varje månad. Och ett jävla bök att hålla det någorlunda strukturerat med skrotet i pallställ/mindre containrar.
Om du kan erbjuda nån lösning(typ container du tömmer i utbyte mot att dem fyller den med kabel) så skulle nog mååånga nappa. Det var inte direkt värt timpenningen att vi skulle sortera skrot istället för att fakturera timmar och material utom i vissa specifika fall(typ rivning av grov kopparkabel).
Du kan ju till exempel vara kreativ och bjuda på frukostmackor/räkmackor på tömningsdagen och samtidigt kassera in några hundra kilo kabelskrot(plus kopparskenor och annat kopparskrot).

FYI. Kan tillägga att ägarna till återvinningsfirman i mitt område åker BMW X6 eller fin-Merca.

Mycket mycket bra förslag!

Vad tror du om bildemonteringar? Kan det också vara något?

Uppskattningsvis hur mycket kabelskrot blev det på en månad, 200kg?

Det fina är att jag har ytan, lastbilar att tillgå, containrar att tillgå och jag kommer kunna sälja plasten till ett företag som producerar produkter av plast.

Jag gillar återvinning, jag tror det är en riktig framtidsbransch.
Citera
2018-12-29, 18:52
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Bump!

Fortfarande inte börjat med detta men jag är sugen.
Citera
2018-12-29, 22:02
Medlem
Wiseguys avatar
Mycket intressant bransch. Har själv hållit på med en del aluminium (skyltar/skyltlådor) och kopparrör till och från efter rivningar från badrum och från industribyggnader.
Skulle helt klart kunna ägna mer tid åt detta då det är rätt enkelt och lönande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in