2015-10-25, 12:43
Medlem
Hej! Har märkt en påtaglig minskning i batteritid på min macbook när jag uppgraderat till El Capitan och tänkte gå tillbaka till Yosemite. Nån kunnig som vet hur steg för steg?

Mvh
Citera
2015-10-25, 13:40
Medlem
Det går inte, du måste installera om ios.
Citera
2015-10-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbback
Det går inte, du måste installera om ios.

Så typ ladda ner Yosemite från någonstans, formatera datorn och starta upp med Yosemite?
Citera
2015-10-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdiosAmigos111
Så typ ladda ner Yosemite från någonstans, formatera datorn och starta upp med Yosemite?

Har du en timemachine-backup så kan du återställa, annars får du antingen göra en bootbar USB eller starta ifrån internet-recovery vilket installerar operativsystemet som datorn skeppades med (om den kom med Lion eller senare)
Citera
2015-10-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Har du en timemachine-backup så kan du återställa, annars får du antingen göra en bootbar USB eller starta ifrån internet-recovery vilket installerar operativsystemet som datorn skeppades med (om den kom med Lion eller senare)

Tack för hjälpen. Jag fixade en internet-recovery tillbaka till Yosemite.
Citera
2015-10-26, 19:13
Medlem
Link85s avatar
Uppdaterade precis till El Capitan, jag har 75% batteritid kvar och har endast Facebook uppe, står att jag har 3:45h kvar? Är det något bugg eller har batteritiden blivit sämre?
Citera
2015-10-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Uppdaterade precis till El Capitan, jag har 75% batteritid kvar och har endast Facebook uppe, står att jag har 3:45h kvar? Är det något bugg eller har batteritiden blivit sämre?

Märker inget märkligt med batteritiden på min MBP -09 med EC.

Kan det inte vara så att folk upplever det som sämre i början för att de utan att tänka på det fingrar mer på datorn för att testa det nya OS’et?
Citera
2015-10-27, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Kan det inte vara så att folk upplever det som sämre i början för att de utan att tänka på det fingrar mer på datorn för att testa det nya OS’et?

Det är en påtaglig skillnad. Hade datorn igång i stort sett hela dagen igår. Och hamnade tillbaka till dryga 9 tim igen efter att gått tillbaka till Y.

Brukar vara lite småkrångligt med de nya OS som kommer. Kan tänka mig att förbättringarna kommer inom ett par månader.
Citera
2015-10-27, 10:25
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Jo absolut, kan vara så. Men när jag hade Yosemite så kunde det stå 10h batteritid kvar när jag hade 100%. Nu känns det definitivt mindre med EC, hade 100% och kom aldrig upp till 10h batteritid.
Citera
2015-10-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Jo absolut, kan vara så. Men när jag hade Yosemite så kunde det stå 10h batteritid kvar när jag hade 100%. Nu känns det definitivt mindre med EC, hade 100% och kom aldrig upp till 10h batteritid.

Samma här. Vid 100% på EC hade jag endast dryga 5 tim. Y gav mig dryga 10 tim starttid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in