2015-10-25, 12:29
Bannlyst
Hej!

För ett par månader sen eller drygt en månad sen så hade jag grova problem med panikångest kunde knappt lämna mitt rum eller sängen under de " dåliga " dagarna.

Problemet är att jag inte sökte professionell hjälp eller något, kom över det själv lite jag började helt enkelt accepterade att händer något så händer det kan inte stanna i mitt rum för alltid men det har nog också med lite andra saker att göra.

Hursomhelst, panikångesten är inte borta helt inte ens i närheten har bara accepterat det lite mer och kunnat göra lite mer saker. Men det är ändå bättre såhär än det tidigare med hästlängder, problemet är att jag just nu inte helt är borta med mina fobier som framkallar panikångesten men jag ACCEPTERAR de lite mer, men känns alltid en press " tänk jag får tillbaks den riktigt illa panikångesten " tankarna och det är jobbigt varje dag, även när det är som bäst så kommer dessa tankar.

Livet är så bra utan panikångest, hur bevarar jag detta? Har vi med panikångest något sorts sak i hjärnan som triggar igång panik och alla dessa symptomer lättare? Det känns så, och det känns som man inte kan bli av med det om man haft det en gång / under en viss period.

Tack!

Edit: Känner att jag formulerat mig dåligt, ni får gärna säga till isåfall!
Citera
2015-10-25, 12:54
Medlem
Millediablos avatar
Se till att övertyga dig själv om att det är just vad det är, panikångest. Tänk sen hur det känns och inse att det egentligen inte är så farligt, försök att framkalla samma känsla och märk hur det släpper. När du är övertygad om att det inte är på riktigt så upphör hjärtklappning och yrsel rätt fort.
Citera
2015-10-27, 16:35
Medlem
asdfarns avatar
Du får försöka sluta tänka på den helt enkelt bara, kommer det en attack så kommer det. Men det är inte så lätt att sluta tänka på det precis som om jag skulle säga att du inte får tänka på en rosa elefant så kommer du ju först att tänka på en rosa elefant.
Citera
2015-11-02, 20:56
Medlem
lightvorcer1s avatar
Tips: se på denna video på Youtube: "A MUST SEE!!! A Most Important Video on Enlightenment – for anyone and everyone!"

Kanske kan ge lite lindring i smärtan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in