2015-10-29, 20:39
Medlem
hazzos avatar
Om vi ska ta en person så är det Reinfeldt som ställt till mest skada genom uppgörelsen med mp i migrationsfrågan. Det lade grunden till excesserna som övriga godhetsnarkomanipartierna hakade på. Vändpunkten för Sverige kom med "öppna era hjärtan".

Riksdagspartierna fortsatte som inget hänt o sd gör en sympatisörresa som troligen är oöverträffad i svensk politik.
Citera
2015-11-12, 07:58
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Stefan Löfven är en målvakt och marionett när de verkliga makthavarna genomför sin agenda i Sverige. Men givetvis ska han inte gå fri!

Jag ser Löfven som någon som "bara gör sitt jobb" på samma sätt som lägervakterna i förintelselägren och har därmed samma juridiska ansvar för sina handlingar. Även om att Löfven personligen inte utför direkt handgripliga åtgärder, har han fortfarande motsvarande ansvar på samma sätt som Hitler.
Citera
2015-11-12, 09:14
Avslutad
Henrik Arnstad är visserligen en uppenbar tokstolle och flumtomte, men det gör honom inte desto mindre farlig. Han förmodades representera Sverige och svenskars inställning i den kända debatten mellan Danmark och Sverige, där han skämde ut oss fullständigt. Att han ljugit om sina universitetsstudier gör inte saken bättre.

Anders Lindberg En riktigt farlig röding som verkligen tror på det han själv skriver, också en som inte många tar seriöst, men lättledda människor kan lätt luras att tro att det han skriver är sant.

När det gäller politiker så nämner jag samma som många före mig, Mona Sahlin, vars agenda verkligen varit och är att utplåna svenskarna som folk, Fredrik Reinfeldt som gjorde nya moderaterna till nya alternativa vänsterpartiet, och som lagt grunden till det fullkomliga kaos vi ser idag.

Erik Ullenhag är ytterligare en svenskmördare som kan läggas till listan.

Jag nämner varken Olof Palme eller Bengt Westerberg i samband med detta, eftersom de nog inte kunde förutspå på sin tid hur illa det skulle gå, och det kaos vi har idag.
Citera
2018-03-25, 01:14
Avstängd
En person som inte nämnts, men som jag anser vara mer eller mindre startskottet för Sveriges förfall är David Schwartz.
Denne person kom efter kriget där han suttit i koncentrationsläger, till Sverige, där han sedemera levde på bidrag. Schwartz hade en dröm om det mångkulturella redan på 50-60 talet och skrev flitigt i pressen. Nu dog herr Schwartz 2008, men han bör absolut nämnas i den här kategorin.
Citera
2018-03-25, 05:29
Bannlyst
Cecilia Wikström. Hon vill underlätta massinvandringen genom att låta människor söka asyl vid alla EUs ambassader. Sk temporära asylkontor ska öppnas där "flyktingarna" finns och det torde vara lite överallt i tredje världen det.
Citera
2018-03-26, 04:56
Bannlyst
Mikael Ribbenvik, tjänstemannen på migrationsverket som ensam fick bägaren att rinna över. Han beslöt att alla syrier fick PUT i Sverige och så dödar man landet. Han är alltså landsförrädare han också. Såhär har han uttryckt sig:

"-Jag kan ju utmana den person som säger att det måste finnas ett tak. Om vi når upp till det här taket i oktober och nästa barnfamilj som kommer måste åka tillbaka till Syrien för att vi har nått ett tak. Då skulle jag vilja utmana den personen att ta den flickan eller pojken i handen och åka till Aleppo eller Homs och släppa av dem där. Jag tror det räcker som argument."

Jag blir förbannad bara över hans tidstypiska ordval. Han kan ju utmana mig. Jag hade stoppat syrierna vid gränsen och inte "släppt av dem i Syrien". Hade dock varit öppen för att bidra till att släppa av dem vid gränsen möjligen. Hade helst sett Ribbenvik avsläppt på samma ställe.

Listan på marodörerna är lång.
Citera
2018-03-26, 08:31
Medlem
RadioDDR1s avatar
Bengt Westerberg och Fredrik Reinfeldt står enligt mig i en klass för sig.
Citera
2018-03-26, 08:32
Avslutad
Det är tack vare Reinfeldt som SD kan växa, hade man tagit en tuffare ställning kanske inte ens SD hade varit ett etablerat parti idag.
På lång sikt tror jag det är väldigt skadligt för Moderaterna som fortsätter tappa återigen, Kristersson var inte den frälsare som M hade hoppats på, man lockar inga SD väljare tillbaka till M.
Jag tycker även Ulf Kristersson bör läggas till listan även om han bara varit M ledare några månader, men man ser inga förändringar i Moderaternas politik, snarare tycks UK ställa sig närmare Reinfeldt i frågan om migrationen.
Citera
2026-09-09, 07:52
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Jag tänkte kicka igång en liten omröstning av vilka självutnämnda PK-narcissister som orskat det kaos som Sverige befinner sig i.
/----/
Såklart börjar jag med lite förslag (utan inbördes ranking) för att stimulera tankarna:

Henrik Arnstad, Maria Sveland, Åsa Linderborg, Niklas Orrenius, Fredrik Reinfeldt, Gustaf Fridolin, Peter Wolodarski (såklart), Gudrun Schyman, Anders Lindberg, Oisin Cantwell, Henrik Schyffert, Erik Ullenhag, Stefan Löfven, Lena Melin, Lisa Magnusson, Hanna Stjärne, Magnus Betnér, Kakan Hermansson, Mirijam Geyerhofer, Annie Lööf, Mohamed Omar, Rossana Dinamarca, Melena Ernman, Karin Petterson, Özz Nûjen, Fredrik Skavlan...

Finns det intresse för att bumpa tråden? Är det fler namn som anno 2026 borde föras in på listan?
Senast redigerad av Ördög 2026-09-09 kl. 07:56.
Citera
2026-09-09, 08:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Finns det intresse för att bumpa tråden? Är det fler namn som anno 2026 borde föras in på listan?
'Problemet' är väl att vi 2026 är mer medvetna om att svenska politiker och andra s k debattörer inte har så mycket att säga till om i migrationsfrågan. Det styrs av andra krafter.

Men men.

Zara Larsson (om ej omnämnd tidigare)
Patrik Arve
Stenström (Tomas?)
En massa jävla övriga artister jag inte kommer på namnet på.
Så gott som alla riksdagspolitiker i skrivande stund.

Vi måste dock rensa bort EU alternativt minimera dess inflytande. Det måste rensas hårt inom myndigheter och andra institutioner mm.
Citera
2026-09-12, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Jerzy Sarnecki borde väl platsa fint där i det där gänget ?
"Pojkstreck" och "socioekonomiska faktorer" var de bevingade ord som fyllde alla chefredaktörer på MSM med tillförlitlighet om att ha fåt svar från Sveriges enda "så kallade expert" på området.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in