Ursprungligen postat av
Pfaltz
[Trumvirvel] Here are the results from the FB jury...
Ett dygn har nu nästan passerat sedan denna evighetsomröstning på största PK-ist utlystes. Om mod har bättre idéer om hur strukturera detta, så är jag öppen för förslag. Det verkar vara ett populärt tema, i alla fall.
Jag har i alla fall gjort en sammanställning efter bästa förmåga. Det har inte alltid varit lätt att uttyda alla fördomar, invektiv och förolämpningar. Bäst är om vi alla avhåller oss från känslomässiga utfall och istället ser detta som en kul "grej of the day", åtminstone för 87% av väljarkåren. Detta är inte tänkt som en lista för framtida bruk av olika onämnbara slag. Jag vill understryka att jag personligen inte är någon vän att förfölja människor, vare sig på nätet eller någon annanstans. Alla har rätt till en åsikt. Detta är en enbart ett försök att få till en rimligt objektiv sammanställning över det största PK-nissarna i Sverige, de som sett till att landet snart är på samma organisatoriska och ekonomiska nivå som Grekland genom att förvrida sanningar och dölja verkligheter. Som offentliga personer med åsikter som kan rankas enligt Bristolskalan, så är det något de får tåla. Så enkelt är det.
I klar ledning har vi självgodhetsministern Bengt Westerberg med hela 11 röster, följd av Alfons Åberg-kopian Fredrik Reinfeldt med 8 röster och sedan allas vår älskade svetsloppa till stadsminister Stefan Löfven. Hen (observera formen) når en blygsam tredjeplats med 4 röster.
Övriga placeringar, men med fortsatt chans på avancemang...
3 röster: Erik Ullenhag, Jan Helin, Mona Sahlin, Thomas Mattson, Zara Larsson
2 röster: Alexandra Pascalidou, Anders Danielsson, Carl Bildt, Göran Persson, Henrik Schyffert, Lady Dahmer, Lars Adaktusson, Maria Sveland, Oisin Cantwell, Olof Palme, Peter Wolodarski, Åsa Romson
1 röst: Anders Lindberg, Andrea Edwards, Annie Lööf, Antje Jackelen, Behrang Miri, Bengt Börjesson, Birgitta Ohlsson, Cecilia Malmström, Claes Borgström, Dan Eliasson, Elisabet Hermodsson, Eva Lundgren, Filip Hammar, Fredrik Wikingsson, Fredrik Segerstedt, Fredrik Skavlan, Fredrik Virtanen, Gudrun Schyman, Gustaf Fridolin, Göran Greider, Hanna Stjärne, Helle Klein, Henrik Arnstad, Henrik Johansson a.k.a "Mr Henko", Isobel Hadley-Kamptz, Jan Guillou, Jennifer Wegerup, Jimmie Åkesson, Johan Norberg, Jonas Gardell, Kakan Hermansson, Karin Petterson, Kent Persson, Kerstin Vinterhed, K-G Hammar, Kjell Bergqvist, Lars Lindström, Lena Melin, Linda Skugge, Lisa Magnusson, Madeleine Leijonhufvud, Magnus Betnér, Malena Ernman, Margareta Winberg, Maria Ferm, Mikael Sjöberg, Mirijam Geyerhofer, Niklas Orrenius, Per Svensson, Robert Aschberg, Rossana Dinamarca, Sara Stridsberg, Skå-Gustav Jonsson, Soran Ismail, Tomas Bodström, Yvonne Hirdman, Åsa Linderborg, Özz Nûjen
Vissa namn har tagits bort ur listan, då panelen varit oense om PK-statusen, t.ex. Mohamed Omar, Ingemar Hedenius och Axel Sandemose. Märkligt nog har ingen opponerat sig särskilt över Jimmie Åkessons närvaro där. Att Jonas Gardell platsar kan jag tycka sådär om. Han är väl ändå rätt oförarglig. Däremot saknar jag hans brorsa Mattias där. Glömde ni det uppenbara stolpskottet?