2015-10-24, 19:06
Medlem
Zoolander84s avatar
Jag har nu varit sjuk i en veckas tid och upplever att jag under den här tiden inte har blivit särskilt mycket bättre. De första 2 dagarna så hade jag följande symtom:

- Huvudvärk
- Diarré
- Ständigt kissande (1 gång/timme, full blåsa varje gång)
- Muskelvärk i skulderblad/nacke

Nu en vecka senare så har nästan alla ovanstående symtom försvunnit. Från dag 3 och framåt har jag istället fått ett gäng nya:

- Huvudvärk + känsla av högt tryck inne huvudet (varken ibuprofen eller paracetamol lindrar)
- Lättare feber (~38°)
- Allmän trötthet/svaghet
- "Dimmig" i huvudet och allmänt förvirrad. Trög, helt enkelt.
- Noll närminne (inte helt olikt guldfiskminnet man får om man rökt gräs)

De första två dagarna hade jag alltså nåt som skulle kunnat vara influensa men nu går jag bara runt med nåt slags allmän känsla av att jag är sjuk och helt slut. Vid det här laget så brukar ju det sedvanliga bombardemanget av snor och/eller slemhosta dyka upp, vilket oftast är ett tecken på att man börjar närma sig slutet av tunneln. Men icke denna gång.

Nu undrar jag alltså vad det är jag lider av? Har funderat över om jag kanske inte är sjuk i vanlig bemärkelse, utan kanske har blivit allergisk eller intolerant mot något, t ex gluten. Alternativt så spökar ju alltid skräckscenariot med hjärntumör i bakhuvudet, men det viftar jag gärna bort i nuläget.

Är det någon här som varit med om något liknande, eller har någon aning om vad det skulle kunna vara frågan om? Går det att ha influensa utan att man får varken snorig näsa eller hosta?

Om mig:

- Man
- 30-35 år
- Inga andra (kända) sjukdomar
Citera
2015-10-24, 23:29
Medlem
Mayahexs avatar
Ja du kan ha influensa eller magsjuka utan att bli snorig, influensa och förkylning är olika sjukdomar.
Citera
2015-10-25, 00:11
Medlem
Tycker det låter som att du har åkt på magsjuka och fått försämrat immunförsvar och sen åkt på en förkylning direkt efter. Krya på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in