Citat:
Ursprungligen postat av
Ramalamadingdong
Hej! Jag tycker om att titta på animeserier. Problemet är att jag hela tiden ser om scener som jag redan sett. Även om jag har hört allt som karaktärerna har sagt så känns det ändå som att jag har missat något. Jag tittar alltså på vissa scener om och om igen, tillochmed när jag har memorerat dialogen. På grund av detta så kan en ~20 minuters episod ta två timmar för mig att se! Har någon av er samma problem? Vad kan jag göra för att bekämpa detta betéende?
För er som är intresserade så tittar jag för tillfället på en animeserie som heter "Future Diary".
Haha, jag gav upp den serien för att jag inte alls hängde med det var alla dessa texter på mobilerna det gick alldeles för snabbt man hinner ju inte läsa och då tittade jag ändå på engelskt dubbat hur man ska hänga med om man dessutom ska läsa subs för dialogen samtidigt vill jag inte ens tänka på.
Förstår att du känner att du missat/inte förstår vad gäller den men det känns lite överdrivet att du tar om det så många gånger att du kan det utantill.
Men har du en verklig diagnos för ocd är väl det förklaringen?
Titta på något annat.