Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-24, 13:26
  #13
Medlem
Testa Linux Mint, där funkar Virtualbox rakt av.
Citera
2015-10-24, 13:28
  #14
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfomod
EDIT: Anledningen till att jag installerade Ubuntu från första början är för att jag ville sätta upp en säker miljö för att köra penetrations tester igenom virtualbox där jag skulle köra kali linux.

Jag tog bort hela partitionen med linux nu och får köra Virtualbox på Windows 7 och kali linux i Virtualbox helt enkelt. Känns lite osäkrare men det får fungera tills jag har en laptop att göra detta med helt utan virtualisering av något system.

Kali kan du alltid köra från en USB-sticka. Se bara till att din hårddisk inte är mountat så något tränger sig in på den.
Citera
2015-10-24, 13:40
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0la
Testa Linux Mint, där funkar Virtualbox rakt av.

Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Kali kan du alltid köra från en USB-sticka. Se bara till att din hårddisk inte är mountat så något tränger sig in på den.

Okej, jag gjorde en virtuell disk genom Virtualbox nu och installerar just nu Kali på den partitionen.
Vill kunna ha windows 7 igång samtidigt för att lära mig kali och i sinom tid börja utföra lättare attacker mot mitt eget windows för att se om jag lär mig något.

Detta är av utforskande principer och för att förebygga kunskaper inför framtida planer inom IT-pluggande och liknande.
Citera
2015-10-24, 14:55
  #16
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfomod
Jag laddade ned Virtualbox för Linux och ska installera filen

Lite sent nu när du kastat ut din installation, men varför gjorde du så? Virtualbox finns väl tillgängligt från Ubuntus egna arkiv?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback