2015-10-25, 16:19
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Det blir väl så när man bor i ett litet samhälle långt bort från allt.
Lite att göra och supa sig stupfull, sen vilja ha lite uppmärksamhet.

Ligger en hel del i det du säger.
Men jag undrar ändå,.. om man förflyttar sig några mil norröver från Strömsund till byn Hoting så är det en markant skillnad på folk, konstigt nog. Hotingborna verkar ha lite mer av det här rättframma Norra-Norrlands-sättet än vad man har nere i Strömsund. Kan inte förklara det men har konstaterat det flera gånger.
Citera
2015-10-25, 21:20
Medlem
Soxis avatar
Hur kan tre pers få stryk av en kille? De måste ju ha försökt försvara sig menar jag.
Citera
2015-10-25, 21:22
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Hur kan tre pers få stryk av en kille? De måste ju ha försökt försvara sig menar jag.

Han var ju den enda som var nykter om festen hade varit igång ett tag. Har personlig erfarenhet av babbegäng som angriper ranglande och stupfulla svennebananer på väg hem.
Citera
2015-10-26, 00:32
Medlem
Rushins avatar
Det kanske var tjejer som GM misshandlade?
Citera
2015-10-26, 08:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Det blir kanske lite "OT", men begreppet "Surjämte" har olika tolkningar:

https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4mtar

Sedan har jag själv, med ett visst mått av understatement, viss anknytning till Föllinge o Östersund från början, så viss insikt i saken hävdar jag att jag besitter...

Men nu gällde det ju Strömsund här i tråden och enligt livslång erfarenhet så vill jag hävda att det inte alls är ovanligt att det "levs rövare" på denna ort.

Ledtrådar så avslutar vi det här med surjämte:
* Jämtland ett län med riklig nederbörd året om.
* Långa avstånd.
* Kläder som suger upp väta.
* Få ställen att torka sig.
* Transportmedel som skidor och spark var inte ovanligt.
* Att vara sur är att vara våt. Våtmark = surmark.

Jag har en djup anknytning till de flesta delarna av Jämtlands län och även bott där under en del av mitt liv.

Det levs rövare på alla platser i Jämtland. Strömsund är inget undantag. Vissa slåss för att leva andra lever för att slåss.
Citera
2015-10-26, 17:54
Bannlyst
troligtvis en svensk fullegubbe.
Citera
2015-11-04, 17:57
Medlem
CradleSnoozers avatar
Jag var där, nu sov ju jag men jag känner dem som äger lägenheten väldigt bra och umgås med dem regelbundet. Personen i fråga heter Jon*s Johanss*n och är ifrån ström men bor för närvarande i norge enligt honom. Han var aggresiv efter krogen och jag hjälpte till att bryta upp det slagsmålet. Sen kom dem oinbjuden på efterpärla och då befann jag mig i ett moln av minttu å öl. Men han hade raggat på en tös där sen hade någon sagt att hon hade Kille och det blev slagsmål mellan han och dem som ägde lägenheten. Jon*s slog mot flera men slog 2 tjejer varav en var den han raggat på å den ena hon som äger lägenheten. Och hennes kille och en annan av mina polare slog skiten ur Jon*s och slet ur han ur trappuppgången och sen kom han tillbaka då slog en av mina polare Jon*s så han tumlade ner från trappan till dörren till trapphuset. Så gm slog tjejer och mina polare slängde ut han x antal ggr och när han vägrade dra ringde mina polare polisen å sa åt dem å hämta upp honom. Jon*s har enl rykten en ganska skitig uppväxt, ingen ursäkt. Men en förklaring kanske. Han har bett om ursäkt. Så tidningens titel är högst missledande då det bar han som fick mest stryk av alla efter sitt lilla upptåg.
Citera
2015-11-04, 18:06
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CradleSnoozer
Jag var där, nu sov ju jag men jag känner dem som äger lägenheten väldigt bra och umgås med dem regelbundet. Personen i fråga heter Jon*s Johanss*n och är ifrån ström men bor för närvarande i norge enligt honom. Han var aggresiv efter krogen och jag hjälpte till att bryta upp det slagsmålet. Sen kom dem oinbjuden på efterpärla och då befann jag mig i ett moln av minttu å öl. Men han hade raggat på en tös där sen hade någon sagt att hon hade Kille och det blev slagsmål mellan han och dem som ägde lägenheten. Jon*s slog mot flera men slog 2 tjejer varav en var den han raggat på å den ena hon som äger lägenheten. Och hennes kille och en annan av mina polare slog skiten ur Jon*s och slet ur han ur trappuppgången och sen kom han tillbaka då slog en av mina polare Jon*s så han tumlade ner från trappan till dörren till trapphuset. Så gm slog tjejer och mina polare slängde ut han x antal ggr och när han vägrade dra ringde mina polare polisen å sa åt dem å hämta upp honom. Jon*s har enl rykten en ganska skitig uppväxt, ingen ursäkt. Men en förklaring kanske. Han har bett om ursäkt. Så tidningens titel är högst missledande då det bar han som fick mest stryk av alla efter sitt lilla upptåg.

Bra info! Då fick vi klart för oss vad som har hänt.
Låter som ni hade en lyckad kväll annars, frånsett en del du beskriver i inlägget.
Citera
2015-11-04, 18:28
Medlem
CradleSnoozers avatar
Jovars de va kul tills allt de där hände ^^
Citera
2015-11-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Troligtvis en typisk gym-blatte som fått tag på Anabola steroider.

Är Jonas gym-blatte?
Citera
2015-11-04, 20:02
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är Jonas gym-blatte?

Hmm bäst du skickar hans facebook så jag får kolla för säkerhets skull.
Citera
2015-11-04, 20:40
Medlem
CradleSnoozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är Jonas gym-blatte?
Uhm...hans armar är som tändstickor och han slåss som en 6 åring och fick knappt inte in många slag på någon annan (4-5 kanske) än på tjejerna. Han bet ju nån grabb som provade avbryta... men det är väl allt. Så näe de tror jag absolut inte han är. Han var bara aggresiv å stupfull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in