Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-24, 11:09
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Tidigt på lördagsmorgonen greps en man som spridit skräck på en fest i Strömsund.
Gärningsmannen, som dök upp objuden, uppges ha varit "extremt våldsam".
Minst tre personer ska ha misshandlats – när polisen anlände pågick fortfarande attacker utomhus.

Vem kan detta vara?

http://www.op.se/jamtland/stromsund/kom-objuden-pa-fest-misshandlade-flera
Citera
2015-10-24, 11:20
Medlem
Valsus avatar
Troligtvis en typisk gym-blatte som fått tag på Anabola steroider.
Citera
2015-10-24, 11:30
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Har det kommit fram något öht om nationalitet what so ever, eller fantiserar du fritt nu?
Citera
2015-10-24, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu

Nja där skiljer sig inte svenskar och blattar. Det är rätt många som tror att dom är hulken av steroider oavsett etnicitet (det skrivet i ärlighetens namn, jag är inte den invandrarvänliga sorten).
Citera
2015-10-24, 12:04
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Nja där skiljer sig inte svenskar och blattar. Det är rätt många som tror att dom är hulken av steroider oavsett etnicitet (det skrivet i ärlighetens namn, jag är inte den invandrarvänliga sorten).

Å andra sidan brukar inte nysvenskar gå bananas och misshandla folk hejvilt ensamma - det brukar ju snarare handla om ett par stycken som blir nekade och tillsammans gör kaos. Dock är det ju så många psykfall importerade nuförtiden (Järnrörsnegern i Ljungsbro till exempel) så man vet aldrig.

Fast rent spontant så misstänker jag någon form av steroid-whitetrash-dåre här, faktiskt.
Citera
2015-10-24, 12:31
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Vem kan detta vara?

Kan det vara så enkelt att det är en granne som retat upp sig över festdeltagarnas rövarliv?
Det ÄR trots allt i Jämtland det har hänt och det heter ju inte "Surjämte" för inte...
Citera
2015-10-24, 13:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Kan det vara så enkelt att det är en granne som retat upp sig över festdeltagarnas rövarliv?
Det ÄR trots allt i Jämtland det har hänt och det heter ju inte "Surjämte" för inte...

Om du inte vet vad som menas med surjämte så kanske du borde ta reda på fakta.
Citera
2015-10-24, 13:29
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om du inte vet vad som menas med surjämte så kanske du borde ta reda på fakta.

Det blir kanske lite "OT", men begreppet "Surjämte" har olika tolkningar:

https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4mtar

Sedan har jag själv, med ett visst mått av understatement, viss anknytning till Föllinge o Östersund från början, så viss insikt i saken hävdar jag att jag besitter...

Men nu gällde det ju Strömsund här i tråden och enligt livslång erfarenhet så vill jag hävda att det inte alls är ovanligt att det "levs rövare" på denna ort.
Citera
2015-10-24, 19:23
Medlem
Kra89s avatar
Vem levde rövare på festen? Var det en roid ragande bonde eller en berikare som tog för sig lite för aggressivt?
Citera
2015-10-24, 21:30
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kra89
Vem levde rövare på festen? Var det en roid ragande bonde eller en berikare som tog för sig lite för aggressivt?

Ett namn på den aggressive våldsverkaren skulle ju inte sitta fel.
Verkar som att det är en sådan person man ska undvika att bjuda in på fest... Å andra sidan verkar han ju inte ha varit inbjuden på den här som nu är i fråga heller, så det kanske inte spelar någon roll....
Btw; Hur är det med berikningen i Strömsund? Var ett bra tag sedan jag var där senast så jag har ingen uppfattning...
Citera
2015-10-24, 21:44
Medlem
Det får mig att tänka på en liknande händelse i Veberöd midsommar 2012. Det slutade med att värden avled.

(FB) Christoffer Mårtensson avliden efter misshandel i Veberöd 23/6
Citera
2015-10-24, 21:53
Medlem
Gäsp!
Är inte ens förvånad när det gäller strömsund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in